5 اشتباه که می تواند بازاریابی آنلاین را با شکست مواجه کند

5 اشتباه که می تواند بازاریابی آنلاین را با شکست مواجه کند

آژانس های بازاریابی اینترنتی در سال 1997 به وجود آمده است و در این مدت طبیعتاً کمپین هایی بازاریابی ناموفق نیز وجود داشته است failedmarketingو همین مورد مهم باعث می شود تا به ارزیابی کمپین های بازاریابی ناموفق پرداخته شود.

بر طبق نظرسنجی انجام ‌شده از تیم های مدیریت مالی و فروش، 5 موردی که در ادامه مقاله بیان شده است، رایج ترین عوامل شکست بازاریابی آنلاین می باشند.

1. نداشتن اهداف مشخص و روشن برای کمپین ها

به یاد داشته باشید در تمامی کسب و کارها رقبا در رسانه های مجازی همانند فیس بوک وجود خواهند داشت، اما این دلیل کافی و خوبی برای اینکه ما هم کمپین های شبکه اجتماعی اجرا نماییم، نیست. بلکه لازم است که بسیار روشن و قابل فهم اهداف خود را تعیین نماییم، به عنوان مثال تنها نباید گفت برای رتبهSeo  این کارها انجام شود بلکه باید هدف روشنی داشته باشیم همانند: ما می خواهیم مطالب درست و قابل فهم در وب سایت خود جهت داشتنSeo  مناسب و همچنین 20 درصد تولید لید بیشتر در وب سایت در طی 18 ماه فعالیت نماییم " در این جمله تمامی موارد مثل : زمان و قابلیت اندازه گیری و همچنین کار انجام شده بیان شده است.

2. تأکید بر معیار های اشتباه

تنها این که یک هدف قابل اندازه گیری است دلیلی بر معنی دار بودن آن نیست، بسیاری از سازمان ها به دلیل سنجش کمپینهای خود با معیارهای اشتباه با شکست مواجه می شوند. برخی از این معیارها شامل این موارد می شود.

1.2. رتبه شما در گوگل (Seo): موارد بسیار بالایی در رتبه شما در گوگل تأثیر گذار است جدا از اینکه کاربران خود (به دنبال چیزهای متفاوتی در نتایج جستجو هستند) می توان بیان نمود اگر رتبه شما در گوگل برای عبارتی که کسی دنبال آن نمی گردد بالاترین باشد در واقع هدر رفتن پول شما می باشد.

2.2 . ترافیک: ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما لزوماً باعث فروش بیشتر و در آمد بهتر نخواهد شد.در واقع شما باید وب سایت خود را قوی نمایید و در آن به هیچ عنوان نشانه ای از ضعف محصولات خود را بیان ننمایید و کاربر پس از مراجعه به وب سایت شما باید با سایتی جذاب و قدرتمندی روبرو شود که در نهایت منجر به خرید و سود شما شود و صد البته می توانید از مشتریان بالقوه خود جهت ترغیب در خرید نیز استفاده نمایید.

3. عدم اجرای تست های سیستماتیک بر روی کمپین ها

پس از اجرای کمپین آنلاین بازاریابی بدترین روز در اجرای کمپین ، روز اول می باشد در روز اول باید با آزمایش مؤلفه های مختلف کمپین همانند: محتوا، پیشنهادات، تصاویر، کلمات کلیدی، و غیره، آن را به یک کمپین سازنده تر و کارآمد تبدیل نمود.

به یاد داشته باشید که کمپین ها را درست تست نمایید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

4. عدم در نظر گرفتن بودجه کافی

در تمامی کمپین ها یکی از شایع ترین مواردی که باعث شکست کمپین ها می شود، عدم بودجه بندی مناسب می باشد وسوسه کسب نتیجه خوب از هیچ، می تواند اغواکننده باشد. به علاوه بسیاری از سازمانها پیچیدگی و وسعت یک کمپین آنلاین با اهداف متوسط را به طور کامل درک ننموده و بودجه کافی برای آن در نظر نمی گیرند.

5. عدم تست ایده های جدید

شرکت های موفق همیشه به دنبال ایده های بهتر هستند و سعی می کنند که همیشه ایده جدید و بهتری را در این راستا ارائه نمایند. این روحیه همواره باید در کمپین های آنلاین حفظ شود چنانچه شرکتی کاملاً خود را درگیر سئو و بازاریابی ایمیلی نماید، ممکن است هرگز متوجه این نکته نشود که تبلیغات PPC و یا رسانه های اجتماعی روشهای مؤثرتر و کم هزینه تری برای ایجاد لید و درآمد بیشتر هستند.  با اینحال، شرکت های هوشمند صرفاً به استفاده از روشهای جدید نمی پردازند، بلکه به صورت سیستماتیک بودجه گذاری کرده، منابع خود را به کار گرفته و نتایج را تست می نمایند.

در صورتی که شما از تمامی موارد بالا اجتناب کنید، قطعاً در مسیر درست قرار دارید و می توانید بیان نمایید که کمپین های بازاریابی آنلاین درستی را به اجرا می گذارید.

مرجع: https://www.forbes.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان