مزایا و معایب سئو در مقابل Adwords

مزایا و معایب سئو در مقابل Adwords

مزایا و معایب سئو در مقابل تبلیغات

وقتی نوبت به مقایسه سئو با تبلیغات میرسد، انتخاب گزینه درست آنقدر نیز  که به نظر میرسد آسان نیست. ظاهرا سئو و تبلیغات دو تا مقوله کاملا جدا از همند ولی اگر به دقت بینیم   از اینکه چقدر ویژگی های این دوم باهم مشترک است تعجب می کنید. در برخی موارد، تبلیغات گوگلی به نظر زودتر بهتر و به درد بخورتر از روش های قدیمی سئو هستند. اما خیلی وقت ها هم هزینه بر هستند و برگشت سرمایه هم خیلی کند و آرام. از طرف دیگه تکنیک هایی که برای سئو بکار می بریم واقعا ترافیک سایت را بیشتر می کنه و برگشت سرمایش خیلی مناسب تر است!.پس باید چی کار کنیم؟ مگر فقط باید یکی را انتخاب کنیم؟ تبلیغات گوگلی و سئو می توانند نظیر به نظیر هم کار کنند تا نتایج بهتری بگیریم؟

سئو، یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک راه و روش که با کمک آن حضور سایت، محتوا، طراحی و دسترسی به آنرا بهینه می کنید و سایت را بهبود می بخشید تا بدون روش های مصنوعی مثل تبلیغ رتبه سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهتر شود. اساساً برای سئوی خوب باید مطالب مفید مرتبط با محصول یا خدمات، سایتی با عملکرد مناسب، کلیدواژه های خاص برای جلب توجه مخاطب و فعالیت های اجتماعی برای معرفی سایت داشته باشید و دایرکتوری هایی را درست فهرست کنید. البته یکسری جزئیات مهم هم هستند، اما در سطح پیشرفته استکه در حوصله این پُست کازیو نمی گنجد. وقتی صحبت از تبلیغات گوگل می شود در حقیقت منظور تبلیغات کلیکی گوگل هست. وقتی کسی کلیدواژه های سایت شما را در گوگل جستجو می کند، سایت شما جزء فهرست نتایج گوگل (و معمولا هم سمت راست بالای نتایج جستجو و یا پایین صفحه اول نتایج) به عنوان تبلیغات نمایش داده می شود و گوگل به ازای هر کلیک که روی سایت شما انجام شود هم از شما پول می گیرد. گوگل این تبلیغات را در سایت های مرتبط مثل جیمیل یا یوتیوپ هم نمایش میدهد. هزینه ای که برایش باید بپردازید بر اساس تعداد کلیک هاست و هر بار کسی روی تبلیغات شما کلیک کند گوگل بازهم از شما پول اخذ می کند.

برخی روش های تبلیغاتی هست بنام: Vcpm : یا پرداخت به ازای اثرات قابل مشاهده بیشتر از اینکه روی ترافیک سایت تمرکز میکند روی پخش اسم برند تمرکز می کند

و روش دیگر  CPA یا پرداخت به ازای پیشنهاد خرید به شما می گوید که کاری را تعیین کنید که اگر کاربری که روی تبلیغ کلیک کرده آن کار را انجام داد شما باید پول بپردازید.

مثلا اگر کسی برای خبرنامه شما ثبت نام کرد یا خرید کرد شما باید به گوگل پول بدهید. اما کلاً تبلیغات و آگهی خودش علم نوینی است. باید قیمت مناسب را تعیین کنید، با کلیدواژه مناسب و زبان تبلیغاتی ترکیب کنید و برایش یک صفحه فرود خوب در نظر بگیرید تا بیشترین بهره را ببرید. و صد البته باید پولی که خرج می کنید متناسب با برگشت سرمایه نیز باشد تا بتوانید تبلیغاتتان را ادامه بدهید.

تبلیغات گوگلی = ترافیک

اگر بخواهید ترافیک طبیعی برای سایت بگیرید خیلی زمان بر خواهد بود و حتما هم خیلی از شرکت های جدید نگران این موضوع هستند. اما با تبلیغات گوگلی می توانید رشد ترافیک سایت را سریعتر افزایش بدهید. برای اینکه به طور طبیعی و بدون تبلیغ بازدید سایت بالا رود باید سئو کنید و بهینه سازی سایت هم خیلی طول می کشد تا تکمیل شود. پس بنابراین به دنبال کارهای زودبازده می گردید می توانید تبلیغات را درنظر بگیرید. همینطور که دارید مطالب با کیفیت تو سایتتون منتشر می کنید و با مخاطبانتان ارتباط میگیرید، تبلیغات هم داشته باشید تا کسانی که کلیدواژه های شما را سرچ می کنند سایت شما را بیابند.


سئو یک موفقیت دائمی، تبلیغات یک هیجان کوتاه مدت

سئو شبیه فرد دیگری در نظر بگیرید که می خواهید بعد از مدت طولانی مراوده باهاش ازدواج کنید. شاید این ارتباط بعضی وقت ها پُر از پستی و بلندی و سختی باشد، اما نتیجه آخر کار به سختی راهش می ارزد. اگر بطور دائمی مطالب مناسب و مفید در سایت خودتان را منتشر کنید، می توانید بدون هیچ تبلیغی به بالای فهرست نتایج جستجو برسید.از طرفی تبلیغات هیجان انگیز و در عین حال کوتاه مدت است. وقتی تبلیغ می کنید یک دفعه ترافیک به سمت سایت شما هجوم میآورد، اما با تمام شدن دوره تبلیغ ترافیک هم کمتر خواهد شد و شما می مانید و تلاش برای جذب ترافیک. مسلماً هیچ کس نمی تواند تا ابد تبلیغاتش را ادامه دهد، 

با کمک سئو از تبلیغات هم بهره ببرید

اگه می خواهید سایت شما بدرخشد باید هم از تبلیغات استفاده کنید و هم سئو. اگر هم دنبال نتایج زودبازده می گردید با تبلیغات شروع کنید تا حداقل  افزایش راحت و سریع در ترافیک سایت را داشته باشید. دقت کنید به کلیک های تبلیغات و عملکرد کلیدواژه ها، و آنها را مرتباً دنبال کنید. اطلاعاتی که از این راه بدست می آورید در سئو به درد خواهد خورد مخصوصاً زمانیکه دیگر کفگیر تامین بودجه تبلیغات به ته دیگ بخورد! :(

فقط به تبلیغ ها تکیه نکنید. اگه سئو را همیشه به روز و خوب نگهدارید برای بعد، رتبه سایت افت می کند. نیازی نیست یادآوری کنم که تبلیغات گوگل فقط برای گوگل نتیجه میدهد و اگر فقط به تبلیغ تکیه کنید کاربرهایی که تو موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو و بینگ سرچ می کنند را  از دست میدهید.به علاوه ترافیکی که با کلیک روی تبلیغات سبب باز شدن وب سایت شما می شود، هیجان بیشتری دارد که کاربران می خواهند ببینید که این سایت/ شرکت چطوری است و چی کارهایی میکند! وقت مناسبی است که برندتان را به مشتری های جدید معرفی کنید و با کار کردن روی سئو سایت به معرض نمایش بذارید.

سئو و تبلیغات رقبای حسودی نیستند. اگر ساده بگوییم، تبلیغات هم شبیه جایزه اضافی است که می توانید در کنار سئو داشته باشید. اما برعکس، با تبلیغات خالی و بدون سئو نمی توان موفق شد. در واقع سئو مثل ستون فقرات موفقیت سایت می ماند. بهترین راه و روش رو برای موفقیت پیدا کنید و فراموش نکنید تبلیغات و سئو می توانند در کنار همدیگر رتیه ور انک سایت شما را بالا ببرند و محبوبیت برند شما را افزایش دهند که در نهایت سبب افزایش بازدید، قدرتمندسازی برند و افزایش فروش نیز برای شما در پی خواهد داشت.

پروپوزال سئوی وب سایت را از کازیو دانلود کنید

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان