5 راهنمای برای نوشتن پست های خواندنی

5 راهنمای برای نوشتن پست های خواندنی

در وبلاگ نویسی باید بدانید که در ابتدا برای چه کسانی این مطالب نوشته می شود  به عنوان مثال در شرایطی که برای کودکان نوشته می شود باید همانند بازی لگو آسان و ساده باشد. اما   اگر برای گروهی از دانشمندان نوشته می شود باید از کلمات چالش بر انگیز استفاده نمایید. در این مطلب پنج راه که می تواند در بهبود وبلاگ نویسی در راستای سئو  به شما کمک کند،   بیان می شود.


1. از بین بردن پاراگراف طولانی

در وبلاگ نویسی نباید پاراگراف طولانی وجود داشته باشد، در متن خود از پاراگرافهای واضح و روشن استفاده کنید. توصیه می شود که ابتدای هر پاراگراف را با مهم ترین جمله شروع     کنید و پس از آن در خصوص جمله بیان شده توضیحات مازاد را ارائه نمایید در این صورت خواننده قادر به درک بهتری از مطالب می باشد و تنها با خواندن جمله اول شما محتوای مقاله را      متوجه خواهد شد. مطمئن شوید پاراگراف هایتان طولانی نباشند (پاراگراف های بیش از 7 یا 8 جمله بسیار طولانی می باشد).

2. جملات کوتاه

سعی کنید در وبلاگ نویسی از جملات کوتاه و راحت استفاده نمایید تا خواندن و درک مطلب راحت تر باشد ، جملات کوتاه کمتر خواننده را به اشتباه می اندازد در نظر داشته باشید جملاتی که دارای بیش از 20 کلمه باشد را جملات طولانی در نظر گرفته می شود و لذا با توجه به این مورد سعی کنید برای اینکه جملات کوتاه و مفید بنویسید برای خود محدودیت تعداد کلمه بگذارید.

3. محدود کردن کلمات سخت و دشوار

در وبلاگ نویسی از کلمات سخت و دشوار استفاده ننمایید تا خواننده به راحتی مطالب شما را درک نماید به یاد داشته باشید استفاده از چند کلمه دشوار و سخت در مقاله شما مانع از درک کاربر و در نتیجه عدم خواندن ادامه مطلب توسط کاربر می شود بنابراین استفاده از کلمات دشوار را محدود نمایید.

البته در برخی موارد در نوشتن پست های تخصصی مجبور به استفاده از این کلمات هستید اما در این شرایط پاراگراف خود را کوتاه نمایید تا درک کاربر را بالا ببرید.

4. استفاده از کلمات ربط

می توانید با استفاده از "کلمات ربط" مناسب متن خود را بسیار خواناتر و قابل فهم تر نمایید، کلماتی همانند : "بنابراین، زیرا، البته" به شما کمک می کند تا جملات را قابل فهم تر و راحت تر بنویسید. استفاده از کلمات ربطی در جملات همانند قرار دادن یک سیمان بین دو آجر می باشد که باعث تحکیم شدن آجر و درست ماندگار شدن آن می شود پس همیشه از این کلمات در جمله های خود استفاده نمایید

5. متنوع بودن مطالب

برای جذب کاربر به مطلب وبلاگ خود سعی کنید از مطالب جذاب و متنوع استفاده نمایید، به عنوان مثال از مترادف کلمات و یا حتی جملات استفاده نمایید و آن ها را با کلمه" یا "به هم مرتبط و جذاب تر نمایید. جایگزین کردن جملات و پاراگراف های بلند با مطالب کوتاه تر با همان محتوا، و یا استفاده از مترادف برای کلماتی که زیاد استفاده می شوند، باعث روان تر شدن متن می گردد.


مرجع: https://yoast.com/

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان