10 پیشنهاد برای شروع کسب و کار الکترونیکی

10 پیشنهاد برای شروع کسب و کار الکترونیکی

در سال گذشته بیش از 206 میلیون دلار صرف خریدهای آنلاین شده است، می توان گفت اکنون یکی از بهترین زمان های ممکن جهت شروع کسب و کار الکترونیکی می باشد و می توان فروش آنلاین محصولات را رونق بخشید، در همین راسته حتماً به ده مورد زیر توجه فرمائید:

1.  کسب و کار خود را با نام درست شروع کنید 

اولین موردی که پس از تصمیم شما برای فروش اینترنتی و البته فروش چه محصولی حائز اهمیت است انتخاب اسم درست برای کسب و کار اینترنتی شما می باشد، حتماً مطمئن شوید که در حال حاضر اسم انتخابی شما در مکانی دیگر و توسط شخصی دیگر مورد استفاده نمی باشد و اگر یک اسم انتخاب کردید حتماً آن را به نام شرکت ثبت نمایید و بگذارید دولت نیز به مرور زمان با نام شما آشنا شود.

2.  نام دامنه و وب سایت مناسب انتخاب نمایید

در حالت ایده آل نام تجاری شما با نام دامنه باید یکی باشد اما در صورتی که نام مورد نظر از قبل گرفته شده بود و وجود نداشت شما می توانید از نام های مربوط به کسب و کارتان استفاده نمایید به عنوان مثال اگر KarensCraftCreations.com در دسترس نیست می توانیم چیزی شبیه CraftsbyKaren.com امتحان کنید

می توان گفت طراحی یک سایت بر پایه و اساس تجارت الکترونیک تقریباً مهمترین هزینه شما می باشد و دقت کنید که این مورد باید بسیار جذاب باشد. تا بتواند سبد خرید کاربران شما را تکمیل نماید.

3.    ساختار کسب و کار خود را به درستی انتخاب کنید

برای اینکه کسب و کار الکترونیک خود را راه اندازی نمایید می توانید از یکی از ساختارهای زیر استفاده نمایید


  • تأسیس شرکت با مسئولیت نامحدود
  • تأسیس شرکت با مسئولیت محدود
  • مالک حقیقی باشید
  • مشارکت نمایید

در ابتدا باید ساختار خود را مشخص نمایید و بدانید که می خواهید شرکت با مسئولیت محدود و یا نامحدود داشته باشید یا می خواهید با شرکت و یا شخص دیگری مشارکت داشته باشید و در هر شرایطی باید تمامی شرایط را مد نظر قرار دهید.  به عنوان مثال شما در صورت تأسیس شرکت از نوع محدود و یا نامحدود باید مالیات را پرداخت نمایید و یا در صورتی که مشارکتی پا به این عرصه می گذارید باید تمامی موارد را مطابق با قانون انجام داده شود!

اما در کل شما می توانید با تکمیل نوع ساختار کسب و کار خود با اطمینان پای به عرصه تجارت الکترونیک بگذارید!

4.    ایجاد کد EIN در  تجارت الکترونیک

شما برای تجارت الکترونیک نیازمند کد EIN می باشد و می توانید به راحتی پس از دریافت کد EIN شماره حساب بانکی خود را ایجاد نمایید که بر اساس آن مالیات به راحتی از حسابتان کم شود و تمام تراکنش های خود را در آن واریز نمایید.  شماره شناسایی کارفرما یک شماره منحصر به فرد می باشد که تنها به کسب و کارش اختصاص دارد.

5.    دریافت مجوز کسب و کار

یکی از عوامل تأثیر گذار  بر ایجاد کسب و کار در دنیای تجارت الکترونیک مجوز کسب و کار می باشد و در شهر و یا شهرستان خود تحقیق نمایید تا بتوانید مجوز مورد تائید خودتان را پس از بررسی به دست آورید.

6.    یافتن فروشندگانی صادق

رقابت فروش در محصولات آنلاین بسیار بالا می باشد، و در دنیای اینترنت مشتریان به راحتی می توانند با چند کلیک بهترین محصول را از نظر کیفیت و قیمت پیدا نموده و خرید خود را انجام دهند در همین راستا همانند یک فروشنده با صداقت به فروش محصولات خود بپردازید، تا بتوانید کسب و کار بلند مدت داشته باشد

7.    بازاریابی اولیه

راه اندازی پروفایل در رسانه های اجتماعی و یا نوشتن محتوا در وبلاگ از ایده های خوب بازاریابی می باشد و یا حتی در صورتی که در ابتدای طراحی سایت خود باشید با نوشتن متنی بر روی صفحه اصلی همانند "به ‌زودی" و گذاشتن فیلدی برای ثبت نام می توانید در آن زمان نیز کاربر جذب نمایید!

8.    استفاده از نرم افزار های کاربردی

تکنولوژی می تواند کار شما را در این زمینه بسیار آسان تر نماید،  شما می توانید حتی قبل از شروع کسب و کار الکترونیکی خود با کار کردن با نرم افزارهایی همانند مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری و یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید تا کارایی بالاتری را داشته باشد  

9.    موجودی انبار

سعی کنید همیشه تمامی محصولات داخل فروشگاه موجود باشد و همیشه در انبار خود موجودی مطمئنی داشته باشید و اطمینان داشته باشیدکه به اندازه کافی موجودی هست . به مرور متوجه می شوید با توجه افزایش و کاهش فروش چه مقدار موجودی برای انبار شما مناسب می باشد و البته بیان این مورد که موجودی بیش از حد در انبار نیز کارایی نخواهد داشت خالی از لطف نیست .

10.    اطمینان از آینده کسب و کار

هنگامی که کسب و کار الکترونیکی خود را راه اندازی می نمایید همه چیز به سرعت نور در حال حرکت می باشد و این مورد را توجه داشته باشید که تمامی موارد اعم از گزارش سالیانه و یا هزینه های سالیانه را به صورت مداوم به همراه داشته باشید و در صورت امکان حتی در تقویم روزانه خود یادداشت نمایید. این کار به شما در داشتن آینده ای روشن برای کسب و کارتان کمک می کند.

منبع: https://smallbiztrends.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان