ایجاد کمپین بازاریابی موفق

ایجاد کمپین بازاریابی موفق 


کمپینی که به خوبی برنامه‌ریزی شود می‌تواند باعث ایجاد علایق جدید در کسب وکار شما شده و فروش، سودآوری و تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. ایجاد یک کمپین، بسیار پیچیده و وقت گیر به نظر می‌رسد اما در اینجا به شما نشان می دهیم که ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق واقعا کار سختی نیست...

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین بازاریابی نوعی تبلیغ است که برای رسیدن به هدف خاصی ایجاد می‌شود و دارای تاریخ آغاز و پایان مشخص می باشد.

تعداد اجزای یک کمپین بر اساس نیازهای شما تعیین می شود. مهمترین بخش ایجاد یک کمپین تعریف یک هدف مختصر و واضح برای آن می باشد. هدف‌تان می‌تواند به سادگی افزایش دادن درآمدتان در ماه مهر باشد. اما حتما باید مشخص باشد. هرچه قدر هدفتان مشخص تر تعریف شود، شانس دستیابی‌تان به آن بیشتر خواهد شد. این امر به تمرکز تاکتیک‌هایتان کمک خواهد کرد و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

برای ایجاد یک کمپین به چه چیزهایی نیاز است؟

دانلود پروپوزال حرفه ای آماده و قابل ویرایش کمیپن تبلیغاتیراهی جهت انتشار پیام خود: درباره موثرترین ابزاری که برای گسترش دادن پیام کمپین‌تان مورد نیاز است فکر کنید. روش‌های تبلیغی مانند دهان به دهان، بنرهای داخل فروشگاه، بازاریابی ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی برای شروع عالی می باشد. از ابزاری استفاده کنید که فکر می‌کنید به بهترین شکل برای کسب‌وکارتان جواب می‌دهد.

یک فراخوان واضح (call-to-action): می بایست از داشتن یک فراخوان واضح برای کمپین‌تان اطمینان حاصل نمایید. فراخوان ها افراد را تشویق می‌کنند که در سایت شما به گام بعدی بروند و هر چیزی هم می‌تواند باشد از "این راهنمایی را همین الان دانلود کنید" گرفته تا " رزروتان را امروز انجام دهید". جدا از پیامش باید به اندازه کافی واضح و ساده جهت اقدام باشد.

برنامه: کمپین‌تان باید تاریخ ابتدا و انتها داشته باشد. یک تقویم بردارید و برای تاریخ‌های مهم و اقدامات مربوط به آن برنامه‌ریزی کنید. تا بتوانید برای فروش در روزهای خاص تبلیغ نمایید.

چطور می‌توانید افراد را به کمپین‌تان علاقمند نمایید؟

تصمیم‌گیری در مورد چیزهایی که باید در کمپین ارائه شود سخت می باشد. در اینجا به چند چیزی اشاره می شود که می توانید در کمپین ترویج نمایید:

  • 1. تخفیف ها
  • 2. دانلود‌ها
  • 3. رویدادهای آینده
  • 4. خدمت جدید
  • 5. مشاوره رایگان
  • 6. نکات و راهنمایی‌ها
  • 7. فرصت‌های داوطلبانه

نه تنها اهداف کمپین بلکه چیزهایی که ترویج می دهید نیز باید کاملا مشخص باشد. گفتن این که تخفیفی وجود دارد بسیار مبهم می باشد. ذکر کردن محصولات مورد نظر و مقداری از محصول که شامل تخفیف می شود باعث افزایش علاقه مشتریان می شود.

چطور متوجه شوید که کمپین‌تان کار می‌کند؟

زمانی که می‌خواهید هر چیزی را برای کسب‌وکارتان به کار ببندید این را هم درنظر داشته باشید که بازگشت سرمایه‌تان مهم است. اگر شما درباره موفقیت کمپین‌تان مطمئن نیستید پس چرا زمان و تلاش با ارزشتان را صرفش می‌کنید؟ خوشبختانه ابزارهای دیجیتالی مثل بازاریابی ایمیلی باعث می‌شود که به آسانی متوجه شوید که کمپین‌تان ارزش وقت صرف کردن را داشته یا نه. بعد از فرستادن ایمیل ها می‌توانید نتایج‌ را ردیابی کنید و ببنید که چه تعدادی از افراد ایمیل‌های شما را باز می‌کنند و در مورد پیشنهادهای تان عکس‌العمل نشان می‌دهند.

روشی که شما موفقیت‌تان را با آن اندازه‌ می‌گیرید از پیشنهادی به پیشنهاد دیگر متفاوت خواهد بود اما شما همیشه می‌خواهید که هدف نهایی‌تان را اندازه‌گیری کنید. برای مثال اگر هدفتان این است که شبکه خود را گسترش دهید پس باید تعداد ثبت نام های جدید را بشمارید.

کمپین‌ها بسیار وحشتناک نیستند. اینطور نیست؟

ایجاد کمپین نیاز به پیچیدگی ندارد. اگر شما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، به آنچه برای مخاطبانتان ارزشمندست فکر کنید و کمپینی حول آن بسازید. اگر شما مطمئن نیستید چه چیزی برای مخاطبانتان ارزشمندترین است، نظرسنجی آنلاینی به منظور دریافت پیشنهادات و انتقاداتشان برای آنها ارسال کنید با این کار مطمئن خواهید شد که در مسیر درست قرار دارید.


منابع: https://www.skillema.ir , https://www.forbes.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان