تبلیغات تصویری چیست؟

تبلیغات تصویری چیست؟


زمانی که تبلیغات تصویری(Display Advertising) برای اولین بار در جهان بازاریابی ظاهر شد بسیاری از بازاریابان نسبت به آن واکنشی منفی نشان دادند. DisplayAdvertising تبلیغاتی که نشان داده می شدند فاقد محتوا و ارزش بوده و نتیجه ی آن این بود که پنداشت بسیاری از ما نسبت به آن ها بی اعتمادی بود با پیشرفت تکنولوژی، افراد شروع به نگاه کردن به تبلیغات تصویری، تبلیغات دیجیتالی در حالت کلی از یک زاویه دیگر نمودند. گرچه مطمئناً هزاران تبلیغات هرز و بیهوده در اینترنت جریان دارد، اما بسیاری تبلیغات مفید و مؤثر نیز وجود دارند.با کازیو همراه شوید...


تبلیغات تصویری چیست؟

در ساده ترین حالت، تبلیغات تصویری به استفاده از تبلیغات از متن گرفته تا تصویر و صوت بر روی یک وب سایت اشاره دارد. نمایش تبلیغات به عنوان راهی برای کسب و کارها محسوب می شود که از ترافیک وب سایت خود درآمد مالی به دست آورند چرا که تبلیغ کنندگان جهت نمایش تبلیغات خود در کنار محتوای یک صفحه ی اینترنتی هزینه پرداخت می کنند.


در حالی ‌که این مفهوم برای کسب و کارها و تبلیغ کنندگان جذاب بود، استراتژی های اجرایی آغازین فاقد مقیاس پذیری بود. فرایند قرار دادن تبلیغات بر روی یک وب سایت مبتنی بر یک فرایند فروش مستقیم بین تبلیغ کننده و صاحب وب سایت بود که در آن فضای تبلیغات می توانست براساس معیارهای مختلفی خریداری گردد. چنین رهیافتی برای مدتی ادامه داشت با این حال تبادلات بین شرکت ها لزوماً براساس محتوا نبود، به این معنی که تبلیغات نمایش داده شده اغلب ربطی به محتوای وب سایت نداشت. این امر نهایتاً منجر به بی توجهی و عدم اعتماد خوانندگان به تبلیغات نمایش داده شده گردید.

با این وجود، ابزارهای به مراتب پیچیده تری از آن زمان تاکنون معرفی شدند که به تبلیغ دهندگان اجازه می داد تبلیغات مبتنی بر محتوا را که توسط مخاطبان بهتر پذیرفته می شد، ارایه دهند. به لطف تبادل تبلیغات و قراردادهای لحظه ای، تبلیغ دهندگان می توانند بر روی فضای تبلیغاتی که محتوای مرتبط دارند هزینه نمایند. این امر براساس معیارهای هدف گذاری مخاطبان انجام می گردد. علاوه بر این تغییر در فرایند، معرفی تکنیک های سر راست تر تبلیغ مانند تبلیغات بومی (Native Advertisement) و هدف گیری مجدد (Retargeting) به باز تعریف روشی که مردم تبلیغات آنلاین را مشاهده و با آن تعامل برقرار می کنند، کمک نموده اند.

(هدف گیری مجدد retargeting نوعی تبلیغات آنلاین است که کمک می کند برند خود را به کاربرانی که بدون تبدیل شدن به لید (lead) سایت شما را ترک کرده اند نشان دهید. برای بسیاری از وب سایت ها تنها 2 درصد بازدیدکنندگان در همان بازدید اول تبدیل به لید می شوند. هدف گیری مجدد ابزاری برای دستیابی به 98 درصد باقیمانده که در همان ابتدا تبدیل نشده اند می باشد)

(تبلیغات بومی Native Advertising نوعی از تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ ارایه شده از فرم و عملکرد عادی پلتفرم یا سایتی که در آن نمایش داده می شود پیروی نموده و لطمه ای به تجربه کاربری بینندگان وارد نمی کند. برای مثال در یک سایت به اشتراک گذاری ویدیو، تبلیغات به صورت ویدیو ارایه می شود.)

درحالی که تبلیغات تصویری به تکامل در جهت بهتر شدن ادامه می دهد، همه این تغییرات نهایتاً با یک منحنی یادگیری استفاده همراه است. موارد زیادی وجود دارند که باید هنگام برنامه ریزی جهت اجرای یک تبلیغ پولی در نظر گرفت، و بدون یک ایده روشن در مورد اجرای صحیح تبلیغ تصویری، تبحر در روش اجرای آن کماکان چالش بزرگی برای بسیاری از کاربران محسوب می گردد.


آمارهایی تکان دهنده، در مورد عدم موفقیت تبلیغات تصویری و بنری

1- نرخ مشاهده ی تبلیغات تصویری بین سال های 2013 و 2014 تغییری نکرده است.

2- متوسط نرخ کلیک در تبلیغات تصویری در همه ی فرمت ها 06 درصد است.

3- در 12 ماه گذشته نرخ بلاک کردن تبلیغات در سطح جهان 41 درصد رشد داشته است.

4- اکنون 198 میلیون کاربر فعال ابزارهای بلاک کردن تبلیغات در سرتاسر جهان وجود دارد.

5- نتایج یک مطالعه در سال 2013 نشان می دهد که 28 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که فعالیت های خود را از دید تبلیغ گران مخفی نگه می دارند.

6- نتایج یک مطالعه نشان می دهد که تنها 8/2 درصد از شرکت کنندگان فکر می کنند که تبلیغات روی یک وب سایت که دیده اند مرتبط بوده است.

7- نتایج یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد سنین بین 18 تا 34 سال بیشتر تمایل به رد کردن تبلیغات آن لاین مانند بنر و تبلیغات شبکه های اجتماعی و موتورهای جست وجوگر را دارند تا تبلیغات تلویزیون، رادیو و روزنامه ها.

8- حدود 50 درصد از کلیک ها روی تبلیغات موبایل به صورت اتفاقی می باشند.

9- 54 درصد از کاربران به دلیل نداشتن اعتماد به تبلیغات بنر، روی آن ها کلیک نمی کنند.

10- 33 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات تصویری را غیر قابل تحمل تلقی می کنند.


روش درست اجرای تبلیغات نمایشی

همانگونه که اشاره گردید، تبلیغات آنلاین پولی از زمان ظهور آن راه درازی رفته است. با اینحال براساس تحقیقات صورت گرفته، 98 درصد تبلیغات کنندگان پول خود را در اینگونه تبلیغات هدر می دهند. آمارهای بالا نیز گویای این واقعیت است. مشکل از کجاست؟

مشکل از عدم درک مناسب از تبلیغات تصویری ناشی می شود. هم درک چگونگی استفاده از کانال های تبلیغات به شیوه ای که بیشترین فایده را برای اهداف مشخص شرکت داشته باشد و هم چگونگی مهارت یافتن در نرم افزارهای لازم برای انجام آن.

تبلیغات تصویری موثر، دیگر به بنرها و … محدود نمی شود. بلکه این نوع تبلیغات راه خود را به پست های شبکه های اجتماعی نیز پیدا کرده است. یک تحقیق توسط Hubspot نشان داده که 53 درصد مخاطبان و مشتریان آنها از تبلیغات در کنار دیگر اقدامات بازاریابی درونگرا استفاده می کنند. جهت اطمینان از اجرای صحیح تبلیغات نمایشی، google و Linkedin ابزارهایی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند.


آمارهایی که موفقیت تبلیغات نمایشی را در صورت اجرای صحیح نشان می دهد

1- تبلیغات بومی 53 درصد بیشتر از تبلیغات بنری دیده می شود.

2- یک کمپین retargeting از Magoosh Online Test Prep با یازده هزار دلار هزینه بیش از 58 هزار دلار بازدهی داشت که برابر با 486 درصد بازگشت سرمایه می باشد.

3- کاربرانی که هدف تبلیغات مجدد قرار می گیرند (retargeting) 70 درصد بیشتر احتمال دارد که (به لید) تبدیل شوند.

4- شرکت Heineken Light تنها در سه روز با تبلیغات ویدیویی در فیس بوک توانست 54 درصد مخاطبان خود 35 میلیون را جذب نماید.

5- شرکت Airbnb به نرخ درگیر شدن 4 درصد برای یکی از توییت های ارتقا یافته خود رسید.

6- 32 درصد مصرف کنندگان گفته اند که آنها یک تبلیغات بومی را با دوستان و خانواده به اشتراک می گذارند، در مقابل 19 درصد تبلیغات بنری را به اشتراک می گذارند.

7- تبلیغات بومی که دارای محتوای غنی مانند ویدیو و صوت هستند نرخ تبدیل را تا 60 درصد افزایش می دهند.

8- در یک کمپین بر روی Google Display Networks، حدود 35 درصد افزایش در نرخ تبدیل و 330 درصد افزایش در تاثیرگذاری مشاهده گردید.

9- 71 درصد ناشران هیچ شکایت عمده ای از طرف خوانندگان خود بابت انتشار تبلیغات بومی دریافت نکرده اند.

منبع: www.hubspot.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان