معرفی نرم افزار Solarwinds Network Performance Monitor v12.2

Network Performance Monitor v12.2

نرم افزار اصلی شرکت Solarwinds جهت پایش شبکه شما NPM می باشد.

با این ماژول شما به سرعت پس از نصب می توانید به عیب یابی شبکه خود بپردازید. با اضافه نمودن ندهای خود چه به صورت اتوماتیک و یا دستی در این ماژول می توان ایرادات ، کارایی، استفاده از منابع و در دسترس بودن ندها را به صورت پایش کرد. این نرم افزار قابلیت مانیتور تعداد قابل توجهی از برندهای مختلف را داراست.

 


قابلیت Netpath در این نرم افزار کمک میکند تا بتوان یک مسیر تا ند مشخص را به صورت گرافیکی پایش کنید  و در کوتاهترین زمان نقاطی از ارتباط که دارای تداخل و یا کندی می باشد را مشخص نمایید




قابلیت PerfStack این امکان را به شما میدهد تا هر پارامتر ممکن از یک یا چند ند را در یک پنل واحد در یک بازه زمانی دلخواه به صورت نظیر به نظیر بررسی و مقایسه نمایید. برای مثال شما این امکان را دارید تا نمودار  Availability یک ند را در کنار نمودار CPU و Memory  یک ند دیگر قرارداده و آنها را جهت تحلیل استفاده نمایید و تمام این مراحل به صورت Drag & Drop و به سرعت انجام میشود.



نرم افزار NPM از طریق درک Topology  شبکه امکان تشخیص وابستگی ند ها با یکدیگر را داراست. برای مثال وقتی یک روتر و سویئچ هر دو در NPM مانیتور می شوند و مسیری که NPM برای پایش سوئیچ طی میکند از طریق همان روتر است در صورت از دست رفتن روتر NPM یک اخطار از دست رفتن نیز برای سوئیچ صادر نمیکند. چون تشخیص داده دلیل از دست رفتن سوئیچ خاموش شدن یا نقیصه ای در روتر میان راه می باشد.

قابلیت جدید Network Insight for Cisco ASA  به کاربر این امکان را میدهد تا تمامی اجزا تونل ها و فاز های اتصال را به صورت دقیق در ASA  پایش کند.



در صورت وجود F5 در شبکه شما به راحتی می توانید کارکرد این سیستم را در شبکه رصد نمایید. مانند Virtual Server ها و Pool member ها.



با  ماژول NPM به آسانی امکان ایجاد نقشه Wireless در شبکه خود را دارا هستید و به راحتی می توانید نقاط کور شبکه را مشخص و آنها را بر طرف سازید.

همچنین امکان پایش کلاینت های متصل و بار کاری هر Access point نیز برای شما مهیا است.



گاهی مدیران شبکه نیاز دارند تا به ازای هر ند در شبکه یک آستانه هشدار خاص تنظیم نمایند. فرض کنید استفاده 80 درصدی از Memory  می تواند به صورت کلی برای اکثر ندهای شبکه ناخوشایند باشد لذا ما آستانه اخطار را برای Memory  در تمامی ندها 80 درصد قرار می دهیم اما یک ند در شبکه ما قرار دارد که اکثر مواقع روز در حالت 85 درصد استفاده memory قرار دارد. این یک وضعیت مشخص و آگاهانه است . NPM  به کمک Dynamic Threshold این امکان را میدهد تا اینگونه ندها شناسایی شوند و آستانه مورد نیاز با توجه به رفتار هر ند برای آن تعیین شود.

فوق العاده ترین قابلیت NPM  امکان یکپارچه سازی با تمامی ماژولهای دیگر Solarwinds می باشد و کمک میکند تا یک دید سرتاسر به تمامی جوانب شبکه خود داشته باشیم.

جدول زیر میزان منابع با توجه به ابعاد شبکه برای نصب NPM را مشخص میکند:

البته توجه داشته باشید این میزان منابع در بهترین حالت در نظر گرفته شده است و در صورت تغییر در مقادیر پیش فرض منابع نیز می بایست افزایش یابد.


برای مثال NPM  هر 9 دقیقه به صورت پیش فرض اطلاعات مربوط به یک ند را جمع آوری میکند لذا با کاهش این زمان بار کاری سرور افزایش می یابد در نتیجه می بایست به میزان منابع افزود.

یاد در شرایط دیگر به ازای هر 25 کاربر همزمان که سیستم NPM متصل می شوند می بایست حداقل 1 گیگابایت به منابع افزود.


نحوه تعیین اندازه لایسنس برای NPM:

اندازه لایسنس  برای NPM با واحد Element شمارش می شود. المان در NPM  به هر جز فیزیکی قابل پایش اتلاق میگردد.

برای مثال یک روتر که دارای 2 پورت است 3 المان به شمار می آید به این صورت که یک المان خود روتر است و 2 پورت نیز هر کدام یک المان حساب میگردند.

با توجه به این مثال یک سوئیچ 48 پورت برای  NPM 49 المان به حساب می آید.



با تشکر:‌سید امین شمس زاده واقفی


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان