چرا Zoho می‌خواهد سیستم‌عاملی برای کسب‌وکار باشد!؟

چرا Zoho می‌خواهد سیستم‌عاملی برای کسب‌وکار باشد!؟

Zoho شرکتی است که نه‌تنها همه‌چیز را برای مشتریان انجام می‌دهد بلکه برای کارکنان، خود نیز این‌گونه است فراهم‌سازی آموزش‌وپرورش، مراقبت‌های بهداشتی، و به‌طور فزاینده، کل زیرساخت‌های زندگی کارکنان را مهیا می‌کند.

Zoho Site Visit

چشم‌انداز شرکت Zoho تبدیل‌شدن به یک "سیستم‌عامل کسب‌وکار" است. در ابتدا در سال ۱۹۹۶ ، یک شرکت به‌عنوان AdventNet در حوزه مدیریت شبکه تأسیس شد، Zoho تغییراتی در سال ۲۰۰۵ برای تمرکز بر خدمات مبتنی بر ابر یا Cloud برای کسب‌وکارها انجام داد. از آن زمان، محصولات Zoho به ۳۴ برنامه وب و ۳۰ برنامه تلفن همراه برای اجرای تمام ابعاد یک کسب‌وکار، نظیر: مدیریت پروژه و منابع انسانی،ایمیل و ردیابی رسانه‌های اجتماعی افزوده است. در سال ۲۰۰۸، شرکت، یک‌میلیون کاربر را تجربه کرد. امروز، این تعداد بیش از ۲۰ میلیون نفر است. من اخیراً از ستاد زهو در چنای هند دیدن کردم، رویکرد کامل خدمات این شرکت برای همه محفوظ است نه‌فقط برای مشتریانش!

Chennai یا چنای: کلان‌شهری در کشور هند است. این شهر در پایتخت ایالت تامیل نادو است. چنای جزو مناطق شهری پرجمعیت هند به شمار می‌آید و دارای رتبه چهارم در این کشور است. این شهر ۳۶۸ سال قدمت داشته و ۳۴اُمین شهر بزرگ دنیا ازلحاظ جمعیتی و مساحتی است. چنای دارای مبنای اقتصادی گسترش‌یافته‌ای است. صنایع اصلی آن اتومبیل‌سازی، خدمات نرم‌افزاری، تولید سخت‌افزار و خدمات مالی می‌باشد. دیگر صنایع مهم آن شامل پتروشیمی و نساجی است. بندر چنای و بندر انور سهم زیادی در اهمیت این صنایع دارند. شهر دارای بازار بورس کامپیوتری می‌باشد که معروف به بازار بورس مدرس است. چنای دارای چهارمین رتبه ازلحاظ تولید ناخالص شهری در هند است.

در مراکز در حال رشد سریع زوهو، بیش از ۳۰۰۰ نفر مشغول کار، خوردن و بازی (البته کریکت) هستند. این دانشگاه دارای تمام مزایایی است که می‌خواهید در یک شرکت فناوری پیشرفته، انتظار داشته باشید: سه وعده غذایی مجزا در روز، وانت شاتل که به مسافران شهر اجازه می‌دهد تا از استرس رانندگی اجتناب کنند، فضای اداری کاملاً باز به‌طوری‌که هیچ‌کس دارای دفتر شخصی نیست! و صدالبته استفاده از دوچرخه‌سواری برای تردد از یک محوطه دانشگاه به‌سوی دیگر، روشی سازگار با محیط‌زیست. و دریاچه مصنوعی که در حال ساخت است. کارکنان تشویق می‌شوند تا بخشی از زمان کاری خود را در پروژه‌های حیوان خانگی صرف کنند. یک مشاور گیاه‌شناسی گونه‌هایی از درختان و گل‌های بومی را انتخاب کرده است تا خیابان‌های بین ساختمان‌ها را بیاراید.

این ممکن است شبیه به شکوفایی گوگل باشد، اما این اتفاق به‌دوراز سیلیکون ولی در جنوب هند اتفاق می‌افتد، جایی که ازدواج و سارای سنتی برای زنان و سارنگ ها برای مردان معمول است. ریشه‌های هندی این شرکت، فرهنگ منحصربه‌فرد نوآوری را به نحوی متفاوت می‌سازند که ازآنچه که در دنیای تکنولوژی برای دیدن از غول‌های نرم‌افزاری مانند Salesforce، IBM و مایکروسافت استفاده می‌شود متفاوت است. اگرچه، حق بیمه و خدمات عمومی ممکن است مشابه باشد، اما ذهنیت و انگیزه از جایی دیگر به وجود می‌آید.

فرهنگ شرکت، عطروطعم محلی

هاری نارایانان، مدیر بازاریابی محصول در زوهو، مرا در اوایل سال ۲۰۱۶ در اینترنت یافت و به من ایمیل زد، او مقاله مرا درباره Zoho Project  را خوانده بود که در شبکه‌های اجتماعی موردتوجه قرارگرفته بود. مطابق سنت مهمان‌نوازی هند جنوبی، او یک استقبال گرمی کرد و از من دعوت کرد تا هرزمانی که توانستم به دفتر زوهو مراجعه کنم و یا حداقل از طریق هواپیما بتوانم از هوا، ساختمان اصلی زوهو که شبیه "سطل" که به‌خوبی قابل‌تشخیص و محوطه‌ای اطراف آن‌که به‌سرعت در حال گسترش است را ببینم. چند ماه بعد، من به Estancia IT Park رفته بودم تا با مدیرعامل زوهو دیدار کنم، با کارکنان صحبت کنم، و در محوطه دانشگاه چرخی بزنم.

پیش از دیدار من از نارایانان از فرهنگ شرکت زوهو پرسیدم. او گفت: محوطه دانشگاه چنای زوهو هزاران نفر را در خود نگه می‌دارد، و شبیه یک مجموعه کلبه صنعتی کوچک است که به مملو از گفتگوهای ناهار مشترک ، همانند روزهای کوچک و گردهمایی‌های غیررسمی است. افراد در اینجا تشویق می‌شوند که محصولات جدیدی را ارائه دهند. او گفت: "سایر شرکت‌ها نرم‌افزار را مانند آن می‌بینند که از کارخانه خارج می‌شود." "ما می‌خواهیم آن را به‌مانند یک صنعت نگاه کنیم".

اسریدهار ومبو، مدیرعامل شرکت زوهو و همکارش، باور دارند که تحقیق و توسعه سودمند است و زوهو بسیاری از برنامه‌ها را عرضه می‌کند. "این همان محیطی است که نوآوری می‌تواند اتفاق بیافتد. مدیریت به من می‌گوید:" این بودجه را بپذیرید، سعی کنید آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، و اگر شکست بخورید، هیچ مشکلی نیست! "نارایانان گفت: "افراد در اشتباه کردن به ما آزادی عمل می‌دهند."

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های حوزه فن‌آوری ایالات‌متحده حتی "ساختن یک محصول دیگر برایشان سخت است.".

او افزود که محیط کار زوهو بسیار غیررسمی است و قوانین کمی دارد. کارکنان لباس عادی دارند.

ومبو، زمانی که او را می‌بینید، لپ‌تاپ خود را بر روی یک میز خالی قرار می‌دهد که مانند هر میز دیگری شبیه به آن است. (او در کالیفرنیا زندگی می‌کند اما به‌طور منظم به چنای بازمی‌گردد.) ازآنجاکه "سطل" (ساختمان اصلی شرکت زوهو) استوانه‌ای است، هیچ‌کس دور از پنجره نیست و دفاتر گوشه‌ای وجود ندارد. ضمن اینکه ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر هستند.

سیستم‌عامل کسب‌وکار

یک روز معمولی گرم و مرطوب در چنای زمانی است که من در یک بزرگراه گردوخاکی رانندگی می‌کنم و سطل، نقطه عطفی را نشان می‌دهد، حتی اگر از جاده کمی عقب‌نشینی کرده‌ام. پس از ثبت سریع بدون کاغذ، من به بانک آسانسور مراجعه کردم، چند داستان فرستادم و به اتاق کنفرانس منتقل شدم که منتظر آراوینند نتدرجان هستم، که روابط عمومی را در شرکت نگه می‌دارد.

ما صحبت‌های کوچک را انجام می‌دهیم و نارایانان را با سؤالات در مورد دانشگاه می‌گذرانم. ازنقطه‌نظر ما در طبقه نهم، من هم‌اکنون می‌توانم پروژه ساخت‌وساز عظیم در حال اجرا را ببینم. من فرض می‌کنم یک دستیار ما را هنگامی‌که مدیر اجرایی آمادۀ دیدار است، بیرون ببرد، اما اولین فردی که در حال ضربه زدن است، خود ومبو است. هیچ دفتر خصوصی به این معنی نیست که ما در اتاق کنفرانس باقی می‌ماند.

ومبو عقب می‌کشد و چانه‌اش را بلند می‌کند وقتی صحبت می‌کند، تمام بدن فوق‌العاده‌اش آرام است. او به طرز صریح سخن می‌گوید اما گاهی اوقات سخت است که هر کلمه‌ای از زبان انگلیسی هندی را بیان کند اما در کل کلامش بدون اشتباه است. او در همان سطح پایدار آرامش است، او تحصیلات عالی را در ایالات‌متحده آمریکا "کلاه‌برداری" می‌نامد، پیش‌تر او در سخنرانی خود  گفته بود که به دنبال ایجاد یک بیمارستان در مجاور ساختمان زوهو است تا کارمندان و اعضای خانواده آن‌ها بتوانند به مراقبت پزشکی قابل‌اعتمادی دسترسی داشته باشند. نگاه او در زمینه تحقیق و توسعه صعودی است و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

ترجمه: هادی احمدی

منبع: ادامه مطلب در وب سایت سروشانه

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان