ده دلیل برای مؤثر‌تر بودن تبلیغات موبایلی(قسمت اول)



ده دلیل برای مؤثر‌تر بودن تبلیغات موبایلی

1) موقعیت مکانی کاربران قابل شناسایی است

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و از طریق بازاریابی با موبایل به کاربران بیشتری نسبت به کاربران رایانه‌ها دست پیدا کنند. با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی، مالکیت و استفاده از تلفن همراه از مالکیت رایانههای شخصی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، فراتر رفته است.

برآورد شده است که حدوداً نیمی از مردم جهان در حال حاضر دارای حداقل یک تلفن همراه هستند، که این آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 4 میلیارد نفر روزانه با تلفن همراه سر و کار دارند، در حالی که آخرین آمار تعداد رایانه‌های نصب شده در سراسر جهان را تنها یک میلیارد عدد برآورد کرده است که همه‌ی آن‌ها نیز دسترسی به اینترنت ندارند و حتی شکاف بین مالکیت تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی در بازارهای در حال توسعه در حال افزایش است.


2) نقطه‌ی تماس چندگانه بهتر از یک راه ارتباطی است

تبلیغات اینترنتی مبتنی بر کامپیوتر تنها یک راه دسترسی به کاربران دارند و آن دسترسی از طریق وجود اینترنت بر روی کامپیوتر شخصی می‌باشد. در مقابل در بازاریابی موبایلی راه‌های زیادی از جمله ارسال پست صوتی، زنگ‌های اعلان‌کننده، اعلان تماس‌های ‌ناموفق، ارسال متن (پیامک تبلیغاتی)، پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS)، اینترنت تلفن همراه، نقاط ارتباطی نظیر صورتحساب مشتریان و… برای ارائه‌ی خدمات تبلیغاتی و بازاریابی با موبایل استفاده کنند.


3) یک به یک بودن موبایل‌ها

با توجه به ماهیت شخصی بودن دستگاه‌های تلفن همراه، تبلیغات با موبایل از نظر آگاهی رساندن به مخاطبان و افزایش فروش محصول بسیار مؤثرتر از سایر روش‌های بازاریابی برای جذب مشتریان می‌باشد.

از آنجا که پیام‌های تبلیغاتی موبایلی فقط برای کاربر تلفن همراه در نظر گرفته می‌شوند و به گوشی شخصی آن‌ها ارسال می‌شود، عموماً کاربران به تبلیغات تلفن همراه توجه بیشتری نسبت به تبلیغات اینترنتی دارند زیرا به عنوان مثال پیامک تبلیغاتی بوسیله‌ی اعلان در گوشی برای آن‌ها ارسال می‌شود و در همان لحظه کاربر متوجه این تبلیغات می‌شود در حالی که تبلیغاتی که به کامپیوتر و اینترنت نیاز دارند تا دیده شوند، همیشه قابل رؤیت و در دسترس نیستند.


4) هدف‌گیری دقیق‌تر

مقدار بی‌نظیری از اطلاعات مربوط به یک مشترک که به راحتی توسط شبکه‌های موبایلی در دسترس است، یک دستگاه تلفن همراه را ابزار نهایی هدف قرار می دهد.

بر خلاف کامپیوتر‌ها که ممکن است توسط اعضای مختلف یک خانواده استفاده شود، تلفن‌های همراه توسط یک فرد به تنهایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و تبلیغ کنندگان می‌توانند دقیقاً بدانند که کاربر مورد نظر چه کسی است و از این طریق تبلیغات مؤثرتری داشته باشند.

  • • داشتن اطلاعات از مشخصات مشترک تلفن همراه
  • • داشتن زمان و متن مناسب
  • • رفتار پیش بینی شده کاربر با توجه اطلاعات آن

از جمله مواردی است که در تبلیغات با موبایل بسیار تأثیر گزار هستند.

از آنجا که تبلیغات هدفمند ذاتاً مرتبط‌تر هستند، برای کاربران نیز از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و کاربران به آنها توجه بیشتری دارند. همچنین در بازاریابی موبایلی تبلیغ کنندگان نیز میزان پاسخ بیشتری را دریافت می کنند.


5) تبلیغ بر اساس موقعیت مکانی افراد

فقط از طریق بازاریابی موبایلی تلفن‌های همراه می‌توان از موقعیت مکانی کاربران اطلاع پیدا کرد و نسبت به تبلیغات محلی اقدام کرد. به عنوان مثال می‌توان تبلیغات موبایلی را برای منطقه‌ای خاص با توجه به شرایط همان منطقه انجام داد. حراج‌های محلی یا اطلاع‌رسانی نسبت به فروشگاه‌ها و مراکز خرید یک منطقه را می‎‌توان با استفاده از ارسال پیامک به کاربران آن منطقه انجام داد و از این طریق به افزایش حجم مشتریان و در نتیجه فروش محصولات بیشتر کمک کرد.


ادامه مطلب در قسمت دوم


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان