پورتال سازمانی چیست!؟

پورتال سازمانی چیست!؟

رشد نیازمندی‌های سازمانی سبب شده تا مدیران به دنبال پوشش این نیازها به اشکال و اقسام مختلف باشند مثلا آنها سعی می‌کنند از نرم‌افزارها و روش‌های زیادی برای اطلاع‌رسانی و ارایه‌ی خدمات به پرسنل داخلی و مشتریان استفاده ‌کنند در کنار راهکارهای فناوری اطلاعات، پورتال سازمانی  یا درگاه اطلاعاتی کسب و کار یک سامانه کاملا تحت وب، است چیزی شبیه یک وب سایت اما وب‌سایت نیست! بلکه یک سرویس تحت وب است که برای نیازهای خاص سازمانی و جهت ارائه‌ی خدمات به پرسنل، مشتریان و مدیران طراحی و تولید می‌شود. این یعنی نیازهایی از قبیل: اخذ گزارشات متنوع از نرم‌افزارهای مالی، حسابداری یا پرسنلی، دشبوردهای مدیریتی، برقراری ارتباطات و گفتمان‌های درون سازمانی میان پرسنل و مدیران، گردش کار، مدیریت اسناد، مدیریت دانش، رزرو امکانات سازمانی مانند سالن جلسات، کنفرانس، خودرو، اطلاع‌رسانی و اخبار سازمانی، آموزش و دانش‌نامه، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، چارت و ساختار سازمانی، برقراری جلسات آنلاین، همکاری گروهی برای انجام وظایف و...مهمترین چیزهایی است که پرسنل یک سازمان به آن نیاز دارند و تمام این نیازمندی‌ها توسط پورتال سازمانی به نحو احسن ارایه می‌شود. لذا برای ارایه‌ی این حجم از خدمات در یک‌جا و با استفاده از یک ابزار مشخص و واحد از چیزی بنام پورتال سازمانی استفاده می‌شود و لزوم بکارگیری و پیاده سازی این راهکار موفق برگ برنده‌ای برای مدیران سازمان‌هاست تا در بهترین حالت حرفه‌ای‌ترین خدمات را ارایه کنند. همان‌طور که گفته شد پورتال سازمانی  در حقیقت وب‌گاه یا درگاهی اینترنتی یا اینترانتی  در قالب چارچوبی  یکپارچه جهت مدیریت آسان تبادل اطلاعات، افراد، فرایندهای داخلی و خارجی یک سازمان است. اگرچه به شدت تشابه ظاهری زیادی به وب‌سایت دارد اما یک پورتال سازمانی، وسیع‌تر، پیچیده‌تر و معماری حرفه‌ای‌تری دارد ولی یک وب‌سایت طراحی متفاوت  و ساده‌تر دارد و مقاصد یک وب‌سایت معمولا یک منظوره است اما یک پورتال سازمان طیف وسیعی از عملیات، وظایف و خدمات را بر عهده دارد. بسیاری از مدیران سازمان‌ها تصمیم به داشتن این سرویس گرفته‌اند، 




هدف از پورتال سازمانی

نرم افزارهای تحت وب زیادی در بازار فناوری اطلاعات بعنوان پورتال سازمانی تولید و عرضه شده و هر کدام به نسبت قابلیت، سادگی در استفاده، رابط کاربری قوی و امکانات دارای مشتریان خاص خود هست. یک پورتال سازمانی را حتی گاها وب سایت درون سازمانی هم تعبیر می کنند. یک پورتال سازمانی با هدف تسهیل دسترسی به اطلاعات در کنار افزایش امنیت، کاهش بوروکراسی  اداری، ساده سازی ارتباطات، بهبود اجرای فرآیندها، افزایش قابلیت ارزیابی عملکرد و در نهایت بهبود کارآیی طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. هر چه نیازها و حجم عملیات اداری و تعداد پرسنل سازمان بیشتر باشد، داشتن و استفاده از یک پورتال سازمانی توجیه پذیر تر است. این یعنی تمامی سازمان‌ها با راه‌اندازی وب سایت‌های درون سازمانی یا پورتال تحت اینترانت می‌توانند از مزایای بیشمار آن مستفیذ شوند...

ویژگی‌های پورتال سازمانی

  1. ارائه خدمات به شیوه‌ای متفاوت
  2. از بین بردن بروکراسی های اداری و افزونگي اطلاعات و تداخل اطلاعات
  3. افزایش توان و قدرت رقابتي بين سازمانهاي خصوصي و دولتي
  4. سازماندهي محتويات و برنامه‌هاي کاربردي سازمانها به‌طوري که نياز گروه‌هاي مختلف موجود برآورده مي­شود.
  5. نهادينه شدن مديريت دانش
  6. كاهش چشمگير هزينه های ارایه خدمات
  7. اطمینان از صحت و دقت اطلاع رسانی در حد وسیع و گسترده
  8. عملكرد بهتر سازمان بدلیل تجميع اطلاعات سايت‌هاي مختلف در يك نقطه واحد
  9. افزايش رضايت‌مندي مشتريان و كاربران
  10. پایش و نظارت مداوم برای بهبود مستمر خدمات
  11. افزايش بهره‌وري به واسطه تعاملات بهتر بين كاركنان 
  12. دسترسي آسان به برنامه‌هاي كاربردي
  13. تنوع در ارائه سرويسها و خدمات
  14. در دسترس بودن همیشگی سرویس ها و خدمات سازمان

مزایای پورتال سازمانی توسط شرکت ما:

  1. هزینه بسیار مناسب نسبت به نمونه های مشابه
  2. تخصیص منابع انسانی متخصص
  3. عدم نیاز به تجهیزات گران‌قیمت
  4. نظارت بر تمامی فرایندهای پیاده سازی
  5. پایش عملکرد سرویس
  6. توسعه سرویس با نرم افزارها و وب سرویس های دیگر سازمان
  7. ارایه نسخ بروز رسانی سرویس در کوتاهترین زمان
  8. رسدگی به مشکلات و درخواست های خدمات جدید پورتال در اسرع وقت
  9. پایش عملکرد سخت افزار و زیرساخت سخت افزاری سرویس
  10. پایش رفتار کاربران
  11. پیاده سازی سریع و منطبق با نیازهای سازمانی


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان