روت کردن گوشی یعنی چه + آموزش روت کردن گوشی های اندروید

 روت یا Root در لغت به معنای ریشه و لذا در کاربرد اندرویدی خود، به معنای دسترسی ریشه ای و عمقی به سیستم عامل و تنظیمات اصلی آن و همچنین دسترسی کامل به فایل های سیستمی بوده و در کل آزادی عمل شما در تغییر تنظیمات دلخواه بسیار بیشتر می شود (به عنوان مثالی ساده پس از روت کردن می توانید تصویری که هنگام بوت سیستم می آید را تغییر دهید!). همچنین پس از روت کردن گوشی می توانید یک بکاپ کامل از گوشی موبایل خود بگیرید و برنامه های نیازمند روت را روی آن نصب نمایید.

روت کردن گوشی یعنی چه + آموزش روت کردن گوشی های اندروید

روت کردن گوشی چه فوایدی دارد؟

۱- توانایی نصب اپلیکیشن های نیازمند به روت : از اصلی ترین دلایل روت کردن می باشد که با روت کردن گوشی خود می توانید صدها برنامه و نرم افزار که عموما بسیار کاربردی هم می باشند را روی گوشی خود نصب و از آن ها استفاده نمایید.برنامه هایی نظیر Freedom ، FolderMount ، لاکی پچر و نسخه مود برنامه گوگل پلی از جمله این نرم افزارها می باشند.

۲– امکان حذف اپلیکیشن های اضافی و مزاحم : وقتی شما گوشی را خریداری می کنید به طور پیشفرض برنامه های زیادی را در آن مشاهده می کنید که علاوه بر اشفال فضای گوشی کارایی خاصی برای شما ندارند.با روت کردن گوشی می توانید از شر این برنامه ها خلاص شوید.

۳- قابلیت تهیه نسخه پشتیبان یا Backup از گوشی (به این صورت که شما می توانید یک پوشه روی SDcard خود بسازید و همه APK هایی را که نصب کرده اید در آن کپی کنید)

۴– دسترسی به آخرین نسخه اندروید : هرچند گوگل تقریبا هر سال یکبار ورژن اندروید را آپدیت می کند اما اکثر شرکت های گوشی سازی به دلایل مختلف مانند آینده نگری و از دست ندادن بازار رقابت در فروش محصولات خود، کمی در بروز کردن اندروید بر روی دستگاه های خود خسیس اند.شما با روت کردن گوشی می توانید یک ریکاوری کاستوم بر روی آن نصب کنید و رام‌های رسمی که مربوط به ریجن گوشی شما نیستند و یا رام‌های پورت شده از دستگاه‌های جدید و کاستوم رام های متفاوت را نصب کنید و همواره آخرین نسخه از اندروید را با امکانات جدید آن در اختیار داشته باشید.

۵- امکانات نامحدود در سفارشی سازی و تغییرات دلخواه در ظاهر و اینترفیس گوشی

۶- قابلیت تغییر محل نصب برنامه ها به SDcard به صورت مستقیم

و بسیاری از امکانات دیگر که در اینجا ذکر نشده…..

برای مشاهده ادامه آموزش روت گوشی و دانلود برنامه های لازم جهت روت به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

روت کردن گوشی یعنی چه + آموزش روت کردن گوشی های اندروید

پس تا اینجا فهمیدیم که روت کردن گوشی بسیار مفید بوده و شما می توانید با روت کردن نهایت راندمان را از سخت افزاری گوشی خود بگیرید.اما..

مضرات روت کردن گوشی چیست؟

۱- به احتمال زیاد روت کردن، گارانتی گوشی شما را باطل می کند( اما اصلا نگران نباشيد بسادگي می توان مجددا آن را آنروت کرد و به حالت اولیه بازگرداند)

۲- روت کردن گوشی کمی و تنها کمی با ریسک همراه است امــــــا

با عمل کردن به دستورالعمل های صحیح روت کردن گوشی، هیچ خطری گوشی شما را تهدید نمی کند و می توانید لذت استفاده از دیوایس اندرویدی خود را پس از روت کردن تجربه نمایید!

چرا شرکت های ساخت برند گوشی به طور پیشفرض گوشی روت شده را در دستان ما قرار نمی دهند ؟

مهمترین دلیل آن این است در قدم اول این شرکت ها سیاست جالبی را برای گوشی های تولیدی خود دارند که برای هر گوشی نقص ها و معایبی قرار می دهند که شما نیاز به خرید یک برند یا یک مدل بالاتر احساس کنید و به زودی گوشی خود را تعویض نمایید . از این معایب می توان به برخورداری از حافظه داخلی کم، مصرف ببشتر باتری و… نام برد که تمام این موارد با روت قابل بهبود هستند و دلیل دوم این است که با روت قابلیت کرک تمام نرم افزارها و بازی ها مهیا می شود که شرکت های ساخت گوشی با برندهای مختلف برای حمایت از برنامه نویسان از در دسترس قرار دادن گوشی ها به صورت روت شده در خدمت کاربران جلوگیری می کنند و دلیل دیگر اینکه با روت شما قادر به نصب ریکاوری و کاستوم رام هستید و می توان رام های اندروید بالاتر را تجربه نمایید.(بهترین های اندروید)

روش تشخیص روت بودن یا نبودن گوشی‌های اندروید :

برای این کار، آموزش جمع و جور و مفیدی را جداگانه نوشته ایم که می توانید از این قسمت به آن دسترسی داشته باشید.


نرم افزارهای دیگر به زودی

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان