مجازی‌سازی دسکتاپ VDI چیست؟

مجازی‌سازی دسکتاپ VDI چیست؟

تجهیزات فناوری اطلاعات امروزه یکی از پرهزینه‌ترین دارایی‌های یک سازمان است که علاوه  بر تحمیل هزینه‌ی سرمایه‌ی ثابت، هزینه‌ی استهلاک و تعمیر و شارژ و مصرف انرژی آن نیز به شدت رو به افزایش است. برای مدیریت و کاهش بیشتر هزینه‌ها راهکارهای زیادی عرضه‌شده که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از فناوری مجازی‌سازی است یعنی حذف تجهیزات هزینه‌بر و انرژي‌بر بیشتر و جایگزین‌کردن آن‌ها با فناوری‌ مجازی‌سازی که در میان این تجهیزات کامپیوترهای کاربران از بیشترین نرخ تعداد برخوردارند بنابراین مجازی‌سازی این کامپیوترها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند به این فناوری مجازی‌سازی دسکتاپ  می‌گویند که در حقیقت شامل یک یا چندین سرور قدرتمند هستند که بر روی آنها یک سیستم‌عامل به ازای هر کاربر نصب و موجود است و کلیه پردازش‌ها توسط این سرورها یا قدرت و سرعت زیادتر و به‌شدت کم‌هزینه‌تر انجام می‌شود، این یعنی کاربر از طریق یک ترمینال به‌نام‌ ایستگاه‌کاری  نظیر: (تین‌کلاینت  یا نت‌تاپ‌پیسی  و یا زیروکلاینت ) دارد که از طریق شبکه به سرور مورد نظر متصل می‌شوند و دسکتاپ مجازی‌شده خود را مشاهده می‌کند به‌نحوی که گویی این سیستم‌عامل روی کلاینت اوست در حالی که این‌گونه نیست و تمام اطلاعات و پردازش‌ها در سمت سرور انجام می‌پذیرد، به کمک این فناوری سازمان قادر به مدیریت آسان‌تر، کاهش هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری، تعمیرات و استهلاک کامپیوترها خواهد به‌انضمام اینکه امکان ارایه سرعت در رسیدگی به مشکلات و خرابی‌ها،سرعت پردازش و عملیات جاری کاربران را با سرورهای قدرتمند افزایش خواهد داد ضمن آنکه این مهم سبب افزایش امنیت داده‌ها و کنترل سطوح دسترسی اطلاعات حیاتی نیز خواهد شد. تین‌کلاینت‌ها کامپیوترهای بسیار محدود و ضعیفی هستند که صرفا وظیفه نمایش و اتصال به سرور مرکزی را برعهده دارند و با کامپیوترهای رایج از نظر سخت‌افزاری بسیار محدود هستند. علاوه بر مزایای استفاده از فناوری فضای مجازی می‌توان به صرفه‌جویی در زمان، استفاده از حداقل نیروی متخصص جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری و ... نیز اشاره کرد. بر بستر زیرساخت همین تکنولوژی، عبارت VDI که مخفف عبارت زیرساخت‌‌های دسکتاپ مجازی  هست مطرح شد که در اصل این عبارت نمایانگر انتقال دسکتاپ به مرکزداده  است و راه‌اندازی VDI در نهایت یعنی سیستم عامل دسکتاپ با دسترسی از راه دور که از روی یک مرکزداده و با استفاده از یک دستگاه مانند تین‌کلاینت قابل دسترسی است.

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان