چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشید!؟

چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشید!؟

از ۷.۷ میلیارد جمعیت جهان 4,522,819,414 نفر به اینترنت دسترسی دارند این آمار لحظه به لحظه در حال افزایش است، این یعنی حدود 40٪ از جمعیت جهان امروز ارتباط اینترنتی دارند در حالی است تا ۲۵ سال پیش یعنی در سال 1995، کمتر از 1٪ بود. در کنار آب و نان و خواب، امروزه، اینترنت هم به یک نیاز اساسی و پایه‌ای برای نسل بشر تبدیل شده به‌نحوی که در نبود آن بسیاری از کسب و کارها، دولت‌ها و سیستم‌های اطلاع‌رسانی و تجارت جهانی، مختل و زندگی عادی مردم فلج می‌شود. اینترنت آنچنان در کالبد جوامع بشر رخنه کرده که بدون آن زندگی سختی می‌توان برای نسل امروز بشر متصور شد!

حتی موضوع اینترنت اشیا IOT یعنی انفجار وابستگی به اینترنت! و باید در چند سال آینده علاوه بر اینترنت‌دار شدن اکثر انسان‌های روی زمین، اینترنت‌دار شدن اکثر اشیا را نیز باید به این آمار اضافه کنیم که چیز وحشتناکی خواهد شد...



اینترنت، یک شبکه رایانه‌ای در سطح جهان است که از طریق رایانه، تلفن همراه، PDA، کنسول بازی، تلویزیون‌دیجیتال و غیره... قابل دسترسی است ضمن آنکه بر بستر هرکدام از این تجهیزات، روش‌های اتصال متفاوتی هست مثلا خدمات دسترسی به اینترنت از طریق یک شبکه ثابت(سیمی) یا موبایل یا یک مودم شماره‌گیر آنالوگ از طریق خط تلفن استاندارد، یا ISDN شبکه خدمات دیجیتال یکپارچه،DSL (خط مشترک دیجیتال) یا ADSL ، مودم کابلی، خطوط اجاره‌ای Leased Line با سرعت بالا، فیبر نوری، پاورلاین، شبکه باند پهن ماهواره‌ای، WiMAX، CDMA  ثابت، شبکه باند پهن موبایل (3G، سیم‌کارت یکپارچه در یک کامپیوتر یا USB مودم و همکنون که تکنولوژی 5G در راه است یعنی سرعت ارتباطات تا دهها برابر بیشتر و سریعتر! و ضریب نفوذ استفاده از اینترنت نیز به مراتب افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رشد و نفوذ اینترنت سبب خلق کسب و کارهای بسیاری شده این یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات مهمترین رکن زندگی برای هر شغلی و هر انسانی خواهد شد اگر نگاهی به نشریه‌ی بین‌المللی فورچن که هر ساله لیستی از ۵۰۰ شرکت تراز اول جهان را منتشر می‌کند بیندازید شرکت‌های اپل، مایکروسافت و آمازون و... از آن کسب وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که سالهای زیادی است رأس جدول را به‌خود اختصاص داده‌اند و لیست گویی حذف نمی‌شوند!. رشد ارتباطات، شبکه‌های اجتماعی و ضریب نفوذ تلفن همراه در میان مردم و البته تکنولوژی ارتباط اینترنت سبب شده تا مشاغل زیادی در این اقیانوس جان بگیرد و اگر کمی دقت کنید برترین، سودآورترین و رو به رشدترین کسب و کارهای دنیا مربوط به فناوری اطلاعات است آنقدر که سود و سرمایه یک کسب و کار اینترنتی بیشتر از معادن، نفت، گاز و طلا و جواهرات است.

 پیش از این اینترنت نیز شبیه بسیاری از کالاها و خدمات بشر ابتدا یک چیز لوکس و گرانقیمت بود و در اختیار قشر خاص و مرفه جامعه بود چیزی شبیه سیم‌کارت! آنچنان که در سال 2014، تقریبا 75٪ (2.1 میلیارد) از کل کاربران اینترنت در 20 کشور برتر زندگی می‌کردند و ۲۵٪ مابقی در بین ۱۷۸ کشور باقیمانده دیگر توزیع شده بود.



اما از طریق متدها و تجهیزات دسترسی، این تکنولوژی نیز ارزان و در دسترس عموم قرار گرفته به نحوی که تمامی اقشار امروزی کم و بیش به آن دسترسی دارند. 

چین، کشوری که بیشتر کاربران دارد تقریبا 22 درصد از کل را نشان می دهد و نسبت به سه کشور بعدی در ترکیب (ایالات متحده، هند و ژاپن) کاربران بیشتری دارد و البته قاره آسیا با ۴۸.۴٪ بیشترین سهم اینترنت جهان را به‌خود اختصاص داده و آمریکا ۲۱.۸٪ و اروپا ۱۹٪ و آفریقا۹.۸٪.

شما الان در آسیا زندگی می‌کنید که حدود ۵۰٪ اینترنت جهان را داراست و در جهانی هستید که ۴۰٪ مردم‌اش اینترنت دارند این یعنی شما می‌توانید برند شخصی یا تجاری خود را در معرض دید و انتخاب ۴.۵ میلیارد نفر بگذارید!

بد نیست کمی خیال‌پردازی البته از نوع واقعی‌اش بکنید فعلا اینترنت جهان را بی‌خیال‌ شوید و به ایران برگردیم، ضریب نفوذ اینترنت در ایران 39،149،103 (بیش از ۳۹ میلیون نفر) در سال ۲۰۱۶ در ۴ سال پیش است یعنی 48.9٪ (نفوذ) ازکل جمعیت: 80،043،146. اگر شما خدمت یا محصول یا برندی شخصی خود را عرضه کنید انتظار رویت آن در حدود ۴۰ میلیون مشتری یا مخاطب را داشته باشید و اگر چیزی عرضه کنید به قیمت ۱۰ هزار تومان و فقط ۱٪ از این جمعیت یعنی ۴۰۰ هزار خرید اتفاق بیفتد شما فروشی برابر با ۴ میلیاردتومان خواهید داشت! چه کسب و کار سنتی می‌تواند چنین رقمی را بهمراه بیاورد!؟ این فقط در ایران است! اگر جهانی فکر کنید چطور!؟

 مدیرعامل شرکت زوهو در هند جمله‌ی زیبایی گفته :"به‌دست آوردن یک دلار ساده‌تر از یک روپیه است!" این یعنی اگر چیزی که شما عرضه کنید در سطح بین‌المللی باشد کسب دلار از جهان ساده‌تر و سریعتر است زیرا دامنه مشتریان شما هم وسیع‌تر است!

مهاجرت کسب و کارها به اینترنت امری الزامی‌ است دیگر فروشگاه‌های سیمانی و آجری نیستند که عرض اندام می‌کنند، امروزه با ۱.۷ میلیارد وب‌سایت در جهان و بیش از ۷ میلیارد جستجوی روزانه در گوگل تمام آن چیزی است که باید به آن دقت کنید و شغل خود را در آن متصور شوید... 

خیلی ساده است و دور از دسترس نیست اگر بخواهید کسب و کار خود را در این دنیای مجازی پیاده کنید لزوما این نیاز به تخصص مرتبط نیست کافیست بخواهید.. این رباعی مولانا گویای آنچه هست که اگر بخواهید:

تا در طلب گوهر کانی کانی

تا در هوس لقمه‌ی نانی نانی

این نکته‌ی رمز اگر بدانی دانی

هر چیزی که در جستن آنی آنی




هادی احمدی


منابع آماری:

راهنمای سنجش دسترسی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط خانواده ها و افراد . اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU).

برنامه سرشماری جهانی جمعیت و مسکن 2010 و 2020 [پرونده پی دی اف]. بخش آمار سازمان ملل متحد (UNSD)

شاخص های ICT هسته . اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU).

 


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان