۱۴ هشدار از آمار و حقایق حملات سایبری

۱۴ هشدار از آمار و حقایق حملات سایبری 

شبکه و اینترنت به‌همان اندازه که امروزه ضرورت هر کسب و کاری است اما خود بهترین بستر برای حملات سایبری نیز می‌باشد. بنابراین بدون داشتن صنعت امنیت سایبری نمی‌توان تداوم یک کسب و کار اینترنتی در دنیای تجارت آنلاین را متصور شد. صنعت امنیت سایبری هر روز به سرعت در حال رشد است. اگرچه منابع بیشتری برای مقابله با حملات سایبری در حال اعزام هستند، اما ماهیت این صنعت هنوز باید مسیری طولانی را طی کند تا ما بتوانیم در کل، با هرگونه تهدید سایبری کنار بیاییم. آمارهای وحشتناکی از نقض‌های امنیتی در جهان بدست آمده که لازم است این ۱۴هشدار و آمار امنیت سایبری، را برای توجه و تمرکز بیشتر بر کسب و کار در نظر بگیریم.

1. بیش از ۹۵٪ نقض سوابق فقط در سه صنعت در سال 2016 رخ داده‌است.
دولت‌ها، خرده فروشی‌ها و فناوری سه صنعتی هستند که محبوب هکرها هستند و بیشترین نقض امنیتی را به خود دیده‌اند. دلیل این امر لزوماً به این علت نیست که این صنایع در حفاظت از سوابق مشتری کمتر کوشا هستند. بلکه فقط به دلیل سطح بالایی از وجود اطلاعات شخصی موجود در سوابق آنهاست که جزو، اهداف بسیار محبوب برای حملات سایبری‌اند.

2. هر 39 ثانیه یک حمله‌ی هکر اتفاق می‌افتد!
بر اساس یک مطالعه‌ی پژوهشی در دانشگاه مریلند، بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط هر 39 ثانیه، یک حمله‌ توسط هکرها رخ می‌دهد این یعنی هر سال، از هر سه نفر آمریکایی، یک نفر را تحت تأثیر یک حمله‌ی سایبری قرار می‌دهد، نام‌کاربری غیرایمن و رمزهای عبور ضعیفی که ما استفاده می‌کنیم شانس موفقیت بیشتری به مهاجمان می‌دهد.

3. بیش ۴۳٪ از حملات سایبری، مشاغل کوچک را مورد هدف قرار داده است.


64٪ از شرکت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی، حملات مبتنی بر وب را تجربه کرده‌اند. 62٪ حملات فیشینگ و مهندسی اجتماعی را تجربه کرده‌اند. 59٪ از شرکت‌ها کد و بات نت‌های مخرب را تجربه کرده‌اند و 51٪ آنها حملات خدمات را انکار کردند.

4- متوسط هزینه جهانی تخلف  از داده ها 3.9 میلیون دلار  است
برای اکثر مشاغل این مبلغ فلج کننده است - نه تنها از لحاظ پولی بلکه از نظر از بین رفتن اعتبار و شهرت کسب و کار. به طور متوسط یک تخلف داده‌ای اعم از افشا یا امحای اطلاعات در یک شرکت با تجارت عمومی 116 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

5- از زمان COVID-19 ، FBI ایالات متحده از افزایش 300 درصدی جرایم سایبری گزارش شده خبر داد.
وقوع یک بیماری همه‌گیر باعث دورکاری بسیاری از سازمان‌ها شد و همین مزید بر علتی شد تا هکرها با انتقال کار در منازل شخصی از فرصت حمله به شبکه‌های آسیب‌پذیر بخوبی استفاده کنند.

6. بیش از 93٪ سازمان‌های بهداشت و درمان طی سه سال گذشته نقض داده را تجربه کرده‌اند.
براساس گروه Herjavec ، 57٪ بیش از پنج مورد نقض داده را در همان بازه زمانی مشابه داشته‌اند.

7. هوش و درک انسانی بهترین دفاع در برابر حملات فیشینگ است.
مطابق گفته Cofense ، رفتار و هوشیاری کاربر در مواجهه شدن با صفحات فیشینگ، قدرت آنرا نیز کاهش می‌دهد و استفاده از هوش انسانی و درک این، بهترین روش برای محافظت از شغل خود در برابر برخی از متداول‌ترین روش‌های هک کردن است.

8- پیش‌بینی می‌شود تقریباً 20 تریلیون دلار تا سال 2021 در سطح جهانی برای امنیت سایبری هزینه شود.
سازمان‌ها برای همسویی با این واقعیت تازه تعریف شده جامعه‌ی مدرن، باید تغییر اساسی در رویکرد خود به امنیت سایبری ایجاد کنند و مجدداً بودجه را تغییر دهند.


9. تعداد دستگاه‌های IoT متصل (اینترنت اشیا) تا سال 2025 به 75 میلیارد می‌رسند.
بازار IoT قرار است امسال در سال 2020 به 31 میلیارد دستگاه متصل برسد و تا سال 2025 تقریباً 75 میلیارد دستگاه IoT باشد.

10- مشاغل ناامن در فضای مجازی در سراسر جهان تا سال 2021 به بیش از 4 میلیون نفر خواهد رسید.
بیش از 500.000 شغل امنیت سایبری در ایالات متحده آمریکا در حال ایجاد است این یعنی طی 5 سال گذشته 74٪ افزایش یافته است. از بین این مشاغل ، مهندسین امنیت سایبری بالاترین جایگاه‌هایی هستند که بسیار مورد توجه خواهند بود.

11- 95٪ موارد نقض امنیت سایبری به دلیل خطای انسانی است.
مجرمان سایبری و هکرها از طریق ضعیف‌ترین لینک‌های شما که تقریباً هیچ وقت در بخش IT نیست ، به شرکت شما نفوذ می کنند.

12. بیش از 77٪ سازمان‌ها هیچ برنامه‌ای برای واکنش به حوادث سایبری ندارند.
چه چیزی از این بدتر که نه تنها هیچ هزینه‌ای برای افزایش سطح امنیت شبکه نکنید(پیشگیرانه) و در ادامه هیچ برنامه‌ای برای واکنش به حوادث سایبری نداشته باشید(منفعلانه). با اینکه بیش از 54 درصد از شرکت‌ها می‌گویند که در 12 ماه گذشته یک یا چند حمله را تجربه کرده‌اند.

13. بیشتر شرکت‌ها تقریباً 6 ماه طول می‌کشد تا یک نقض داده را تشخیص دهند.
Equifax ، Capital One و Facebook فقط چند مثال از این عدم تشخیص هستند که ماهها طول کشید تا نقش اطلاعات را بفهمند در این بین اطلاعاتی مانند مشخصات کاربران، گذرواژه‌ها ، اطلاعات کارت اعتباری و ... به‌راحتی به سرقت رفته و به خطر افتاده‌اند.

۱۴. در سال ۲۰۱۸ به کل هزینه‌ی جرایم سایبری که در سطح جهان رخ داده، بیش از 1 تریلیون دلار اضافه شده است.
فکر نکنید که تمام این پول هزینه‌ای است که توسط هکرها، شرکت‌ها ، بانک‌ها یا افراد مشهور ثروتمند را هدف قرار داده‌اند. کاربران شخصی مثل من و شما نیز مورد هدف چنین حملات و هزینه‌هایی هستیم. تا زمانی که به اینترنت وصل هستید، می‌توانید قربانی حملات سایبری شوید. 
همه‌ی اینها چه معنایی مید‌هد؟
جینی رومیتی مدیرعامل IBM گفت: "جرایم سایبری بزرگترین تهدید برای هر شرکتی در جهان است." و او درست می‌گفت. طی پنج سال آینده، جرایم سایبری ممکن است بزرگترین تهدید برای هر فرد، مکان و هر چیزیی در جهان باشد. با پیشرفت فن‌آوری، هکرها  هم در حال تکامل هستند. بهترین دفاع ما آگاه ماندن و آموختن از آنهاست ، هر چقدر آنها ترسناک باشند، اما با درک روش‌های رایج، افزایش آگاهی و لحاظ کردن نکات امنیتی می‌توان تلاش آنها را برای هک کردن شما یا کسب و کارتان بی‌ثمر کرد.
برای حفظ امنیت کسب و کارتان فایروال بهترین راهکار محافظت از شماست


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان