فیبرنوری چیست؟

فیبرنوری چیست؟

..

با رشد شبکه‌ی کسب و کارهای متوسط و بزرگ بخصوص آندسته که دارای پراکندگی جغرافیای هستند استفاده از روش‌های ارتباطی بی‌سیم  و یا سیمی  معمولی چندان کارایی و پایداری لازم را نداشته و سازمان را با چالش‌های فراوانی در ارتباطات و انتقال اطلاعات مواجه می‌کند. لذا راهکاری قدرتمند با نرخ بالا و سریع انتقال داده مطرح شده بنام فیبرنوری . فیبرنوری در حقیقت یک کابل ضخیم چندلایه‌ی ایمن است که در برگیرنده‌ی چندین رشته تار نوری باریک، بلند، شفاف و مجزا از جنس شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است که نوری را که از یک سر به آن تابیده شود به سوی دیگر هدایت می‌کند. فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتری نسبت به استفاده از از کابل‌های مسی معمولی است و با آن می‌توان داده‌های حجیمی نظیر تصاویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حتی بالاتر انتقال داد. به دلیل پهنای باند وسیع‌ این راهکار در مقایسه با کابلهای مسی و حتی روش‌های ارتباط بی‌سیم و ماهواره‌ای دارای  تأخیر بسیار بسیار کمی نسبت سایر رسانه‌های ارتباط شبکه‌ای است.

داشتن سرعت بالا، تاخیر کم در انتقال اطلاعات، پهنای باند بالا، استحکام، مقاومت و پایداری مهمترین دلایل استفاده از فیبرنوری است. که در بلندمدت علاوه بر افزایش راندمان شبکه‌ی سازمان در هزینه‌های بسیاری صرفه‌جویی خواهد کرد. کم نیستند سازمان‌هایی که بخشی یا تمام زیرساخت ارتباطات شبکه‌ی خود را به فیبرنوری مجهز کرده‌اند. حتی از فیبرنوری در موارد متفاوتی نظیر شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری و اینترنت‌خانگی استفاده می‌شود. همین باعث شده به این مهم بسیار توجه شده زیرا این راهکار ارزانتر است این یعنی هزینه چندین کیلومتر کابل نوری نسبت به کابل‌های مسی کمتر است. و امواج آن برای انتقال داده‌های حجیم دیجیتالی و در لحظه بسیار مناسب است، آتش نمی‌گیرد امنیت، انعطاف بسیار بالایی دارد.

..



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان