هوش تجاری یا BI چیست؟

هوش تجاری یا BI چیست؟

..

امروزه ماهیت فعالیت اکثر کسب و کارها بر پایه‌ی استفاده از فناوری اطلاعات است و هر کدام از آنها از طیفی از ابزارها و نرم‌افزارهای خاصی استفاده می‌کنند که بطور پراکنده حجم بالایی از داده‌ها در آنها بصورت دستی یا سیستمی وارد شده است. اما اکثر این داده‌ها در همان سبک و سیاق خود در پایگاه های اطلاعاتی برای عملیات آن نرم‌افزار ذخیره باقی می‌مانند. لزوم تبدیل این داده ها به اطلاعات مفید کمک می‌کند تا استراتژی‌های کسب و کار را بتوان موثق‌تر و واقعی‌تر تدوین و طراحی کرد. در این بین از تکنولوژی بخصوصی استفاده می‌شود که از آن بنام هوش تجاری یاد می‌کنند، هوش تجاری[1] یا به اختصار BI در حقیقت هوشمند کردن کسب و کار است زیرا شما با داشتن داده‌ها و تبدیل آن به اطلاعات، سطح آگاهی خود و کسب و کار را افزایش خواهید داد و بر اساس آن قادر خواهید بود تا از ماحصل اطلاعات بدست آمده چشم انداز، تصمیمات و اقدامات حیاتی را جهت بهبود و توسعه‌ی کسب و کار، انجام دهید بطور ساده‌تر هوش تجاری کمک می‌کند تا هر چیزی که به خلق ارزش و یا سودآوری کسب و کار منجر می‌شود را در اختیار شما بگذارد. در تعریفی کامل‌تر، هوش تجاری به مجموعه‌ای از مهارت‌ها، فناوری‌ها و ابزارهای کاربردی گفته می‌شود که به‌ منظور جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی، تجزیه ‌و‌ تحلیل داده‌ها و ارایه‌ی دسترسی به آنها جهت داده‌کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یعنی هوش تجاری حاوی کلیه‌ي روش‌ها و فرآیندهایی است که قادر است حجم وسیعی از داده را به اطلاعات و در نهایت به دانش تبدیل می‌کند. با هوش تجاری بی‌تردید نگاهی بزرگتر و جامع‌تر بر کلیه‌ی فعالیت‌های رایانه‌ای خواهید داشت تا بر اساس آن بتوانید کسب و کارتان را بهبود و توسعه دهید.




پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان