SSL چیست؟

SSL چیست؟

..

لزوم استفاده از وب‌سایت، فروشگاه  اینترنی، وب‌اپلیکیشن و پورتال سازمانی، یا هرگونه سامانه‌ی تحت‌وب چه در شبکه‌ی داخلی و چه در اینترنت، امروزه در هر کسب و کاری امری اجتناب‌ناپذیر است. وجود میلیون‌ها وب‌سایت در جهان یعنی وجود هزاران هکر انسانی و ماشینی که بنا به اهداف مشخصی سعی در ضربه زدن به کسب و کار دارند. راهکار چیست؟ وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن نداشته باشیم؟ یا آنها را در اینترنت قرار ندهیم!؟ هر دو پاسخ نادرست و بی‌معناست. نمی‌شود از ترس حمله‌ی سارقین، چیزی نخرید! ضمن آنکه هکرها فقط در اینترنت نیستند برخی از آنها از در داخل سازمان حضور دارند و برخی نیز از بیرون از سازمان کاری می‌کنند تا یکی از کارکنان، لینک ناشناسی را کلیک کند، ایمیل ناشناسی را باز کند و بی‌آنکه بداند در حال اجرای دستور‌العمل‌های نفوذگران در داخل سازمان است. بنابراین پرداختن به مقوله‌ی بحث امنیت اطلاعاتِ کلیه‌ی ابزارهای تحت وب در داخل و خارج از سازمان امری بسیار حیاتی و ضروری است. برای رفع این نگرانی‌ها، راهکاری عرضه شده بنام SSL.

SSL یا Secure Sockets Layer در حقیقت یک تکنولوژی امنیتی است. که از آن برای رمزنگاری اطلاعات بین سیستم شما و سرور (سیستم سرویس دهنده) استفاده می‌شود. این راهکار، امنیت اطلاعات ارسالی شما در طول مسیر انتقال، ضمانت خواهد کرد. اما این تمام داستان نیست. استفاده از این فناوری، جلوی تزریق هرگونه‌، کدهای مخربی را می‌گیرد و ضمن افزایش سطح امنیت اطلاعات، سبب می‌شود تا موتورهای جستجو، وب‌سایت مذکور را ایمن قلمداد کنند و همین موضوع باعث افزایش سئوی سایت یا وب‌اپلیکیشن یا پورتال سازمانی نیز می‌گردد. علاوه بر آن ناایمن بودن، سرویس ارایه شده، سبب سلب اعتماد مشتریان و کاربران می‌شود. این یعنی کاهش شدید ترافیک وب‌سایت بدلیل بی‌اعتمادی کاربران.

هرگونه وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشنی که در مرورگر مشاهده می‌کنید در صورت داشتن گواهینامه‌ی امنیتی SSL آدرس آن از http به https نشان داده میشود که آن S نمایانگر ایمن بودن وب‌سایت است. این یعنی هرگونه داده  و اطلاعاتی که در این سامانه‌ی تحت‌وب وارد می‌کنید بطور رمزنگاری شده به سرور سرویس‌دهنده ارسال می‌گردد و این داده‌های رمزنگاری شده حتی در صورت سرقت و یا افشا، برای هکرها غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین صحت و سلامت داد‌ه‌ها در یک تونل ایمن، همواره محفوظ خواهد ماند.



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان