اکانتینگ اینترنت چیست؟

SSL چیست؟

..

لزوم استفاده از وب‌سایت، فروشگاه  اینترنی، وب‌اپلیکیشن و پورتال سازمانی، یا هرگونه سامانه‌ی تحت‌وب چه در شبکه‌ی داخلی و چه در اینترنت، امروزه در هر کسب و کاری امری اجتناب‌ناپذیر است. وجود میلیون‌ها وب‌سایت در جهان یعنی وجود هزاران هکر انسانی و ماشینی که بنا به اهداف مشخصی سعی در ضربه زدن به کسب و کار دارند. راهکار چیست؟ وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن نداشته باشیم؟ یا آنها را در اینترنت قرار ندهیم!؟ هر دو پاسخ نادرست و بی‌معناست. نمی‌شود از ترس حمله‌ی سارقین، چیزی نخرید! ضمن آنکه هکرها فقط در اینترنت نیستند برخی از آنها از در داخل سازمان حضور دارند و برخی نیز از بیرون از سازمان کاری می‌کنند تا یکی از کارکنان، لینک ناشناسی را کلیک کند، ایمیل ناشناسی را باز کند و بی‌آنکه بداند در حال اجرای دستور‌العمل‌های نفوذگران در داخل سازمان است. بنابراین پرداختن به مقوله‌ی بحث امنیت اطلاعاتِ کلیه‌ی ابزارهای تحت وب در داخل و خارج از سازمان امری بسیار حیاتی و ضروری است. برای رفع این نگرانی‌ها، راهکاری عرضه شده بنام SSL.

SSL یا Secure Sockets Layer در حقیقت یک تکنولوژی امنیتی است. که از آن برای رمزنگاری اطلاعات بین سیستم شما و سرور (سیستم سرویس دهنده) استفاده می‌شود. این راهکار، امنیت اطلاعات ارسالی شما در طول مسیر انتقال، ضمانت خواهد کرد. اما این تمام داستان نیست. استفاده از این فناوری، جلوی تزریق هرگونه‌، کدهای مخربی را می‌گیرد و ضمن افزایش سطح امنیت اطلاعات، سبب می‌شود تا موتورهای جستجو، وب‌سایت مذکور را ایمن قلمداد کنند و همین موضوع باعث افزایش سئوی سایت یا وب‌اپلیکیشن یا پورتال سازمانی نیز می‌گردد. علاوه بر آن ناایمن بودن، سرویس ارایه شده، سبب سلب اعتماد مشتریان و کاربران می‌شود. این یعنی کاهش شدید ترافیک وب‌سایت بدلیل بی‌اعتمادی کاربران.

هرگونه وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشنی که در مرورگر مشاهده می‌کنید در صورت داشتن گواهینامه‌ی امنیتی SSL آدرس آن از http به https نشان داده میشود که آن S نمایانگر ایمن بودن وب‌سایت است. این یعنی هرگونه داده  و اطلاعاتی که در این سامانه‌ی تحت‌وب وارد می‌کنید بطور رمزنگاری شده به سرور سرویس‌دهنده ارسال می‌گردد و این داده‌های رمزنگاری شده حتی در صورت سرقت و یا افشا، برای هکرها غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین صحت و سلامت داد‌ه‌ها در یک تونل ایمن، همواره محفوظ خواهد ماند.

اکانتینگ اینترنت چیست؟

..

هم‌چنان که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد، بدون اینترنت نیز امروزه نمی‌توان تجارت آنلاین داشت. اینترنت، شبکه‌ی بین‌المللی تبادل اطلاعات، بستری برای همرسانی محصولات، خدمات و کلیه‌ی فعالیت‌های اکثر کسب‌وکاره‌ای امروزی است حتی تجارت‌هایی سنتی نیز، به‌شدت متکی به این بستر فراگیر هستند. لزوم وجود و حضور دائم جریان رودخانه‌ی اینترنت در هر سازمانی امری بدیهی و ضروری است. اما همراه جریان این رودخانه، سنگ و گل‌ولای هم هست این یعنی با داشتن اینترنت در سازمان، مقوله‌ی استفاده درست، امنیت کاربران و بخصوص مدیریت مصرف جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران فناوری و مدیران ارشد است. کنترل و مدیریت اینترنت کمک می‌کند تا از هزینه‌های سربار جلوگیری شود و از وقوع هرگونه پیامد مخرب و ناایمنی پیشگیری خواهد شد. بی‌شک مطلع هستید که هزینه‌های تأمین لینک ارتباط با اینترنت به‌ویژه در کشور ما، بسیار بالاست. از طرفی بسیاری از این منابع ارزشمند صرف امورات غیرسازمانی و غیر کاری می‌شود که امکان هرگونه سوءاستفاده‌ای از آن محتمل است. بنابراین بدون داشتن یک راهکار مدیریتی موفق و ایمن، عملاً نمی‌توان نظارت دقیقی بر این جریان داشت. در فناوری اطلاعات همیشه برای هر چالشی، راهکاری عرضه‌شده. برای این موضوع نیز ابزارهای تحت‌وب و یا نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل معرفی‌شده تا سازمان‌ها به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر اقدام به مدیریت و بهبود جریان اینترنت بکنند مثلاً آن‌ها به کمک چنین فناوری‌هایی قادر خواهند بود تا: سطح دسترسی به اینترنت توسط کاربران مجاز و غیرمجاز را تعیین کنند، زمان‌های مجاز و اداری استفاده از اینترنت را تنظیم نمایند، ترافیک اینترنت را سهمیه‌بندی ترافیک کنند، سرعت دسترسی به آن را برای کاربران عادی یا ویژه، کم‌وزیاد نمایند، روی سایت‌های ممنوعه فیلترینگ بگذارند و یا بر اساس محتواهای غیرقانونی، مخرب، مشکوک، غیراخلاقی و ... نظارتی دقیق و مستمر با اعمال پالایش و فیلتر کردن داشته باشند. همچنین قادر خواهند بود تا چندین لینک اینترنتی را به هم مدیریت و یا در یک خط ادغام نموده و یا بر روی میزان مصرف، زمان‌های آنلاین بودن افراد و یا سایت‌های پُربازدید نظارتی دقیق داشته باشد و لحظه‌به‌لحظه‌ی این جریان ارزشمند را رصد و مانیتور نمایند. اما فقط این نیست با تجهیز سازمان به یک ابزار کلیدی و مدیریتی، اکانتینگ، قادر به کاهش شدید هزینه‌های خرید ترافیک اینترنتی خواهید شد و بعلاوه می‌توانید آثار مخرب هرگونه دانلود سنگین و یا مخربی را از بین برده و راندمان افراد را به سطح مطلوب افزایش دهید. 





پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان