ITIL چیست؟

ITIL چیست؟

..

اکثر کسب و کارهای امروزی ر پایه‌ی فناوری اطلاعات استوار هستند. رشد سازمان در کنار افزایش حجم سرویس‌ها و تجهیزات به شدت نیاز به ارایه‌ی خدمات مهندسی شده بر پایه یک الگوریتم بین‌المللی امری ضروری است. این یعنی هر سازمانی طیف وسیعی از خدمات را بر پایه‌ی فناوری اطلاعات به مشتریان یا کاربران نهایی عرضه می‌کند بنابراین بدون داشتن یک روش تمرین شده، عملاً سازمان‌ها زیر بار مدیریت غلط گرفتار خواهند شد. راهکارها و روش‌های بسیاری برای مدیریت خدمات در سطح جهانی عرضه شده که مشهورترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین آنها چارچوب به‌روش  ITIL است. ITIL که مخفف کتابخانه‌ی زیرساخت فناوری اطلاعات  است بیش از ۲۰-سال است.در یک جمله، ITIL: بهترین تمرینات برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است! بنابراین هدف کلی آن مدیریت خدمات انفورماتیک است (اگرچه اخیراً استفاده از این چارچوب برای کلیه مراکز و واحدهای خدماتی غیر انفورماتیکی سازمان‌ها هم پیشنهاد شده است!)  این به‌روش شما را قادر می‌سازد تا در خصوص بهبود عملکرد خدمات و خلق ارزش قدم بردارید. این چارچوب یک استاندارد نیست و سازمان شما، با یا بدون آن، ممیزی نخواهد شد به عبارتی اگر آنرا بکار نبرید کسی یا ناظری، سازمان شما را بازخواست نخواهد کرد و الزام و دستورالعملی اجرایی شبیه استاندارد ISO و... هم نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از به‌روش‌هایی است که طی 20 سال در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین ارزیابی انطباق پیاده سازی آن توسط هیچ شخص ثالث یا سازمان مستقلی انجام نخواهد شد و مدرک بین المللی ITIL نیز صرفاٌ برای افراد است نه سازمان‌ها! این چارچوب، همپوشانی بسیار گسترده‌ای دارد و تمام سازمان را تحت لوای خود قرار خواهد داد. فراموش نکنید که رسیدن به این نتایج مطلوب، دشوار نیست و تنها چیزی که باید توسط ITIL پوشش داده شود تا نتایج بهتر به دست آید. فهم کلی مدیریت است! این یعنی با ITIL می‌توانید انقلابی در خصوص ارایه‌ی خدمات در سازمان به پا کنید.



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان