رپورتاژ آگهی یا مقالهی تبلیغاتی چیست؟
رپورتاژ آگهی یا مقالهی تبلیغاتی چیست؟
..
رپورتاژ آگهی یا مقالهی تبلیغاتی چیست؟
در بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانههای تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهرهگیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ میگویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوهی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد.
در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشتهشده با هدف تبلیغ است. این متن نوشتهشده در کنار سایر رسانهها و ابزارهای تولید محتوا نظیر پادکست، ویدئو و تصویر، چنان جایگاه ارزنده و مهمی دارد که نمیتوان از آن راحت چشمپوشی کرد. امروزه، در مدیریت تولید محتوا، این محتوای هدفمند است که کاربران را به یک محصول یا خدمت و یا یک برند و کسب و کار علاقمند میکند. یک تعریف سادهتر از آن شاید این باشد که یک گزارش تبلیغاتی، چکیدهای از یک رسالهی کسب و کار است!
این یعنی شما در نوشتاری نچندان بلند باید نسبت به برندسازی و جلب توجه مخاطب به محصول یا خدمت چیزی بنویسید که مخاطبین در چند دقیقهی مطالعه از اهمیت آن آگاه گردند و آنان را به سوی اطلاعات بیشتر یا مراجعه به وبسایت کسب و کار هدایت کند. بنابراین ناگفته پیداست که رپورتاژ ابزاری جذاب برای افزایش محبودر بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانههای تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهرهگیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ میگویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوهی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد. در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشتهشده با هدف تبلیغ است.