بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار ها

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار ها

با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و مشتریان بیشتر داشته باشید، مشتریان شما از طریق شبکه های اجتماعی با برندهای مختلف تعامل برقرار می کنند، بنا بر این داشتن یک برنامه بازاریابی قوی در شبکه های اجتماعی و حضور شما در سطح وب، کلید اصلی سود جستن از علایق آنهاست. بازاریابی با رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت قابل توجهی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

بازاریابی رسانه اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی، و یا SMM(Social media marketing)، یک شکل از بازاریابی اینترنتی است که شبکه های متنوعی از رسانه های اجتماعی را به منظور دستیابی به روابط بازاریابی و رسیدن به اهداف برندینگ (برندسازی) به کار می گیرد. بازاریابی رسانه های اجتماعی در درجه اول فعالیت های مربوط به اشتراک گذاری اجتماعی محتوا، فیلم ها، و تصاویر با اهداف بازاریابی، و همچنین تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

با استفاده از این راهنمای مقدماتی بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید شروع به توسعه طرح حرفه ای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود نمائید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک: آموزش مقدماتی بازاریابی شبکه های اجتماعی

با یک برنامه شروع کنید

قبل از اینکه شروع به ایجاد کمپین های خود در رسانه اجتماعی بکنید در ابتدای کار به اهداف خود فکر کنید. شروع بازاریابی اجتماعی بدون داشتن هدف و نقشه راه مانند پرسه زدن در جنگل بدون داشتن نقشه است و نهایتا گم خواهید شد.

برنامه و طرح بازاریابی اجتماعی خود را درست کرده و در مورد اهداف خود فکر کنید: می خواهید با بازاریابی اجتماعی به چه چیزی برسید؟ مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ آنها کجا بوده و چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ می خواهید به آنها چه پیامی را از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی بفرستید؟

اهداف خود را ترسیم کرده و توسعه دهید

بازاریابی در شبکه های اجتماعی کمک می کند تا به اهداف زیر برسید:

  •  - افزایش ترافیک وب سایت
  • - بالا بردن نرخ تبدیل
  • - افزایش آگاهی نسبت به برند
  • - ایجاد هویت برای یک برند تجاری و اثرات مثبت آن
  •  - بهبود ارتباط و تعامل با مخاطبان اصلی

توجه کنید که تنها با تعیین اهداف خود می توانید بازگشت سرمایه را در بازاریابی شبکه اجتماعی خود ارزیابی نمایید.

نکات برتر بازاریابی در رسانه های اجتماعی

1.  برنامه ریزی : همانطور که قبلا هم بیان شد، بر نامه ریزی برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی ضروری است. تحقیق در مورد کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران (keyword research) و ایده پردازی در مورد محتوایی که علاقه مخاطب را جذب کند، را در برنامه خود در نظر بگیرید.

 2. محتوا : همانند دیگر حوزه های بازاریابی آنلاین در این نوع بازاریابی نیز محتوا پادشاه به حساب می آید .مطمئن شوید که اطلاعات با ارزشی ارایه می دهید که مشتریان ایده آل شما آن را جذاب خواهند دانست. انواع مختلفی از محتوا را با به کارگیری تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک های اجتماعی ایجاد کنید.

  3. ایجاد تصویری سازگار از برند تجاری : با استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما قادر خواهید بود تصویری سازگار و یکپارچه از برند خود در  شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید. گرچه هر شبکه اجتماعی محیط و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد، ولی هویت اصلی کسب و کار شما باید ثابت بماند.

 4. وبلاگ : وبلاگ نویسی یک ابزار موثر در بازاریابی رسانه های اجتماعی محسوب می شود، شما در وبلاگ نویسی میتوانید طیف وسیعی از اطلاعات و محتوا را با خوانندگان به اشتراک بگذارید. با کمک وبلاگ می توانید علاوه بر ارائه مطالب آموزشی و تکمیلی در مورد سرویسها و محصولات، در مورد اقدامات، اتفاقات و رویدادهای مهم کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی مطالب خوبی را ارئه دهید

5.   لینک ها: گرچه استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی اساسا متکی به این است که شما مطالب منحصر به فرد و ساخته شده توسط خود را جهت جذب مخاطب به اشتراک بگذارید، یکی دیگر از مواردی که در استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی دارای اهمیت است، به اشتراک گذاری مطالب سایتهای دیگر در خصوص کسب و کار با مخاطبان می باشد. با ارائه اطلاعات خوب و ارزشمند از منابع معتبردیگر

مخا طبان خود را افزایش دهید و اعتماد آنها را نسبت به فعالیت های شرکت و یا کسب و کار خود بالا ببرید .

 6. پایش رقبای تجاری شما می توانند داده های ارزشمندی برای مواردی همچنون: کلمات کلیدی، علاقمندیهای مخاطبین و محتواهای پربازدید، لینکهای مرتبط با کسب و کار و سایر موضوعات مرتبط با بازاریابی اجتماعی، در اختیار شما قرار دهند، اگر رقبای شما در حال استفاده از تکنیک مشخصی در بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند که برای آنها جواب داده است، شما نیز از آن تکنیک استفاده کنید، منتها آن را بهتر انجام دهید.

7. موفقیت خود را با انالیتیکس ارزیابی و اندازه گیری کنید: بدون بررسی و تحلیل اطلاعات دیتاها شما نمی توانید موفقیت استراتژیهای اتخاذ شده در خصوص بازاریابی شبکه اجتماعی را ارزیابی نمائید. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای بسیار قوی است که برای مانیتور کردن و ارزیابی مستمر استراتژیها و کمپینهای بازاریابی رسانه های اجتماعی توصیه می شود.

در اینجا مروری اجمالی بر چگونگی استفاده از شبکه اجتماعی جهت بازاریابی را بر اساس ویژگی های منحصر بفرد هر کدام از پلتفرم های اجتماعی مختلف جمع بندی شده است. سایت های مختلف شبکه های اجتماعی نیاز به تکنیک های متفاوتی دارند، بنابراین برای هر کدام از آنها یک استراتژی مجزا و مناسب آن توسعه دهید.

گوگل پلاس (Google+)

گوگل پلاس در واقع رقیب جدید فیسبوک می باشد و شما در گوگل پلاس می توانید فیلمها و عکس ها و لینک های متفاوتی را به اشتراگ بگذارید.  به علاوه می توانید از قابلیت Google+ Circles جهت دسته بندی دنبال کنندگان (Followers) خود در گروه های کوچکتر استفاده کنید. این کار به شما اجازه می دهد که بتوانید اطلاعاتی را با یک گروه خاص به اشتراک بگذارید در حالی که گروه دیگر را از دیدن آن منع کنید.  برای مثال شما می توانید یک تخفیف فوق العاده در پیشنهادات منحصر به فرد خود به گروه مخاطبان برتر خود بدهید.

همچنین شما می توانید میزبانی کنفرانس ویدیوئی را با Hangouts آزمایش نموده و امکانات آن را به روشی جذاب و خلاقانه به کار گیرید. مثلا اگر یک کتابفروشی دارید، می توانید چت ویدیویی با مولف کتاب را اجرا کنید.

پینترست (Pinterest)

پینترست یکی از جدیدیترین ابزار از نوع رسانه های اجتماعی مبتنی بر عکس ، پلت فرم ایده آلی برای خرده فروشی است ولی هر کسی می تواند از پینترست برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بهره ببرد . پینترست اجازه می دهد تا کسب و کارهای کوچک محصولات خود را به نمایش بگذارند و به برندینگ نام تجاری آنهاکمک می کند.

لینکدین (LinkedIn)

لینکدین یکی از سایت های حرفه ای در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

در این سایت می توانید با گروه های مختلف تخصصی ارتباط برقرار کرده و گفتگو کنید و مطالب خود را با افراد متخصص در حوزه کاری خود به اشتراک بگذارید و همچنین گفتگوی حرفه ای با فراد هم صنف خود داشته باشید.

مشتریان خود را تشویق کنید که بر روی پروفایل لینکداین کسب و کار شما، شما را به سایرین توصیه کرده و تجارب خوب کاری خود با شما را برای سایرین به اشتراک بگذارند. توصیه شدن توسط مشتریان باعث بالا رفتن اعتبار کسب و کار شما نزد مشتریان جدید می شود. همچنین قسمت سوالات لینکدین را نیز بررسی نمایید؛ پاسخ به سوالات باعث می شود که جایگاه خود را محکم نموده و کسب اعتماد کنید.

منبع

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان