هویت مجازی خود را تثبیت کنید!

هویت مجازی خود را تثبیت کنید!

یکی از سوالات رایج در میان دارندگان وب سایت ها این است که چگونه رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مانند” google“ بهبود دهند. یا اینکه آیا جستجوی سایت خود و کلیک بر روی لینک آن باعث ارتقای رتبه سایت می شود؟ مسلما پاسخ منفی است. هنگامی که گوگل یک سایت را رتبه بندی می کند به اینکه چقدر آن سایت جستجو شده و یا حتی چند نفر از آن بازدید کرده اند توجهی نمی کند. اگر چنین بود دارندگان سایت ها صرفا به مردم پول داده تا سایت آنها را جستجو کرده و بر روی لینک آن کلیک کنند.

سه عامل اصلی تاثیر گذار در این زمینه وجود دارد.

 سایت تا چه حد برای کلمات کلیدی بهینه شده است.

تا جایی که به کلمات کلیدی مرتبط است می توان گفت که هر کسب و کاری تعدادی کلمات و عبارات هدفمند دارد که می خواهد سایت بر اساس جستجو همان کلمات دارای رتبه خوبی باشد. عباراتی همانند: پیامک تلفن ثابت، پیامک انبوه، ایمیل مارکتینگ و غیره. یک طراح وب باتجربه می تواند سایت شما را برای کلمات کلیدی مذکور بهینه سازی نماید، به طوری که موتور جستجوی گوگل درک درستی از اینکه وب سایت شما در ارتباط با چه موضوعی است کسب کند.

 چند سایت دیگر به سایت مذکور لینک دهند.

هنگامی که در سایت دیگر لینکی به سایت شما وجود داشته باشد، توجه گوگل جلب می شود. اگر دارندگان دیگر سایت ها مایل به گذاشتن لینک شما در سایت خود باشند گوگل تصور می کند که سایت شما مرتبط و یا پر طرفدار است. هر چه تعداد این لینک ها بیشتر باشد سایت شما برای گوگل مرتبط تر ظاهر می شود.

 وب سایت دارای چه مقدار مطالب دست اول حاوی کلمات کلیدی می باشد.

موتورهای جستجو بخصوص گوگل علاقه زیادی به متن دارند. ممکن است برخی افراد دوست داشته باشند که سایت آنها بیشتر حاوی عکس باشد تا متن. اما واقعیت این است که گوگل می تواند صفحاتی از سایت را که دارای مقدار زیادی متن دارند پر اهمیت تر در نظر بگیرد. با این حال باید در نظر گرفت که متن شما از جای دیگری مانند ویکی پدیا یا سایتهای دیگر کپی نباشد، بلکه باید حاوی متن دست اول و نوشته شده توسط خود شخص باشد. همچنین وجود کلمات و اصطاحات کلیدی در متن کمک بزرگی به ارتقای اهمیت سایت از دید گوگل دارد مشروط بر آنکه استفاده از این کلمات متعادل و منطقی بوده و تکرار بیش از حد آنها باعث نشود که متن غیر طبیعی جلوه دهد چرا که این کار حتی ممکن است باعث جریمه شدن صفحه سایت شما توسط گوگل شده و رتبه آن پایین آید.

حال ممکن است بپرسید که وجود مقدار زیادی متن در سایت گرچه باعث ارتقای رتبه آن می شود، اما واکنش بازدیدکنندگان نسبت به آن چه خواهد بود. البته جای نگرانی نیست چرا که تحقیقات نشان داده صفحات با متن بیشتر در مقایسه با صفحات حاوی متن کمتر عملکرد بهتری دارند.

 به این دلیل که سایت شما در کل دو نوع بازدید کننده دارد. برخی افراد تمایل دارد که فقط نگاه کوتاهی به سایت انداخته و اطلاعات کمی دریافت کنند تا بتوانند در مورد خرید محصول یا خدمات از شما تصمیم بگیرند. افراد دیگر تمایل دارند قبل از این کار اطلاعات بیشتری در مورد شما بدانند. حال اگر شما متن کوتاهی در صفحه سایت خود داشته باشید ممکن است برای راضی کردن دسته اول کافی باشد اما کسی که بخواهد اطلاعات بیشتری داشته باشد چیزی دستگیرش نمی شود.

با داشتن متن زیاد در سایت خود شما به هر دو دسته افراد این امکان را می دهید که در صورت تمایل نگاهی اجمالی به سایت بیاندازند، اما بازدید کننده کنجکاوتر شانس این را دارد که مصلب بیشتری خوانده و بیشتر در مورد کسب و کار شما آشنایی پیدا کند. به علاوه، اگر شما بتوانید سوالات بازدیدکننده را همان ابتدا پاسخ دهید، وقت کمتری از شما یا خدمات مشتری شرکت بابت پاسخ دادن به سوالات تلفنی کاربران گرفته می شود.

به یاد داشته باشید که متن را در همه صفحات سایت خود سازمان دهی کنید. مثلا آن را به پاراگرافهای مختلف تقسیم نمایید. سرتیتر های مناسب را در جاهای مختلف متن قرار دهید تا کاربر بفهمد که متن شما در چه راستایی است. از آنجا که موتور جستحوی گوگل عاشق محتواست از قرار دادن متن در سایت خود هیچ ابایی نداشته باشید.

حال که توانسته اید مردم را به بازدید از سایت بکشانید، که این یک قدم عالی است، اما در این مرحله نیاز دارید که آنها را مدتی در سایت خود نگه دارید. در این قسمت نکات کوتاهی ذکر می شود در مورد اینکه چگونه مطمئن شوید که یک بازدیدکننده بلافاصله از سایت شما خارج نمی شود.

1- مطمئن شوید که پیامی که ارایه می دهید اولویت اول باشد.

فارغ از اینکه محتوا چیست، پیامی که منتقل می کند باید واضح ترین عنصر آن باشد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که معمولا توجه خواننده را از پیام متن منحرف می کنند. بسیاری از سایتها در قسمتهاتی راست و چپ خود (سایدبارها) حاوی محتوایی هستند که حواس خواننده را پرت کرده و یا لینکهایی که با کلیک بر آن خواننده به سایت دیگری رفته و ممکن است دیگر به سایت شما برنگردد.

همچنین باید مولفه های رابط کاربری که نیاز به اسکرول کردن باشد را کاهش دهید. باید تعادلی بین میزان اطلاعاتی که در یک جا جمع می شود و ساخت یک رابط کاربری که به دلیل اسکرول کردن زیاد تقریبا استفاده از آن غیرممکن است وجود داشته باشد.

تبلیغات پاپ آپ (popup) باید دو نوع باشد: کلا حذف شده و یا با فاصله زمانی زیاد اجرا شود. گرچه این نوع تبلیغات می تواند لیدهای مناسبی ایجاد کند اما در صورتی که مکرر اجرا شود خواننده را کلافه می کند.

2- برای مطالب مرتبط لینک بگذارید.

لینکهای مناسب به محتوای مرتبط یک ضرورت است. چه لینک ها درون متن گنجانده شده و یا یک قسمت جداگانه به عنوان لینک های مرتبط داشته باشید، کاربران متن های حاوی لینک را به متن های بدون لینک ترجیح می دهند. یکی از دلایل این است که شما می توانید با گنجاندن لینکها امکان تعریف اصطلاحات و یا پاسخ به سوالات متداول را در همان صفحه فراهم کنید. همچنین با گنجاندن لینک می توانید مراحل بعدی را برای خواننده تعریف کنید. به علاوه با لینک کردن منبع محتوای ارایه شده در کاربران خود حس اعتماد به محتوای سایت را القا می کنید.

3- سایت باید یک فرم و سازگار باشد.

در همه مواردی که مرتبط با وب سایت است باید همیشه این را در نظر داشته باشید که صفحات سایت باید با هم سازگار باشند. انواع مختلف محتوا باید همیشه قالب و الگوی رنگ یکسان داشته باشد. این امر بر خوانایی صفحات افزوده و کاربران از روی آن می دانند که چه نوع محتوایی را در هر قسمت پیدا می کنند.

علاوه بر این باید در پیام خود نیز سازگار باشید. مردم انتظار دارند که پیام مشخصی را از یک برند بشنوند. تغییر دادن آن پیامها نه تنها مردم را سر در گم می کند، بلکه باعث از بین بردن اعتماد می شود.

4- پاسخگو باشید.

پاسخگو بودن دو جنبه دارند.

4-1 مشکلات صفحات سایت سریع برطرف گردد. باگهای سایت سریع حذف شده و سایت به منظور در بر گرفتن محتوای جدید آپدیت شود. فایلها و لینکهای از کار افتاده حذف شوند. کاربر نباید هیچ وقت نگران نوع کار کردن سایت باشد.

4-2  پاسخگو بودن در برابر خواننده است. قسمت ثبت نظر را بر روی وبلاگ خود فعال کرده و به نظرات پاسخ دهید. همچنین مطمئن شوید که پیشنهادات ارایه شده در نظر گرفته می شوند. با انجام این کارها مردم به اینکه آنها را جدی گرفته اید اعتماد می کنند.

5- مرتبا تست و ارتقا دهید.


ایجاد یک وب سایت موفق کار زیادی می برد. چنانچه می خواهید تعداد صفحات دیده شده توسط هر بازدیدکننده را افزایش دهید، باید همه قسمت های سایت مفید و فعال باشند. هرگونه سردرگمی در کاربری یا طراحی، به معنی از دست دادن خوانندگان و در نتیجه مشتریان خواهد بود. با تست کردن و بررسی مشکلات و ارتقای سایت در مواقع لزوم، مطمئن شوید که سایت شما روان و قابل استفاده است.

منایع:1 و 2



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان