۱۵ نکته طلایی که طراحان وب سایت باید بدانند

۱۵ نکته طلایی که طراحان وب سایت باید بدانند

بازار کسب‌وکار طراحی وب سایت برای افراد زیادی است که به‌تازگی در زمینه طراحی وب‌سایت تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند دنیایی بزرگ و ناشناخته به‌حساب می‌آید. همه میدانیم شروع هر کاری سخت است و پستی‌وبلندی‌های خود را دارد. دنیای طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست و ورود افراد جدید به دنیای وب نیازمند رعایت نکات خاصی است تا با رعایت این نکات در حرفه خود موفق شوند.


دنیای طراحی وب، دنیایی پرپیچ‌وخم و جالب است و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود می‌کند اما موفقیت شغلی در زمینه طراحی وب بدون کسب مهارت و فعالیت حرفه‌ای در این شغل ممکن نیست. علت اصلی آن‌هم وجود طراحان وب حرفه‌ای بی‌شماری است که در این رشته فعالیت می‌کنند. بنابراین برای یافتن جایگاه مناسب در این شغل، باید حرفه‌ای شوید و با رقبای خود مبارزه کنید.


طراحان وب سایت با در نظر نکات زیر می‌تواند پیرامون تصمیم بهتری برای ادامه کار خود بگیرند.


۱.     اولین شغل، شغل رؤیاهایتان نیست


انتخاب شغل برای آن‌ها که هنوز شغلی ندارند، یک دغدغه جدی و برای آن‌ها که چندمین شغل خود را تجربه می‌کنند، عموماً یک خاطره شیرین است. شغل اول می‌تواند مسیر زندگی را تغییر دهد بنابراین برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحان وب‌سایت نیز مانند سایر رشته‌ها بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، دارای اعتبار و سابقه‌های شغلی نیستند و برای کسب تجربه و کارآموزی از شرکت‌های کوچک شروع می‌کنند تا برای رسیدن به‌مراتب بالاتر آمورش ببینند. در طی این مسیر ممکن است با سختی‌هایی مواجه شوید.


۲. جزئیات فراموش نشود


شرکت‌های طراحی سایت برای استخدام نیروی طراح سایت خود عوامل متعددی را در نظر می‌گیرد. برای مثال رزومه، نمونه کار، ارتباطات ایمیلی و پروفایل شبکه‌های اجتماعی ازجمله عواملی هستند که توسط شرکت‌ها موردتوجه و بررسی قرار می‌گیرند.


نکات جزیی دیگری مثل یادگیری مکاتبات و ارتباطات مؤثر نیز به موفقیت شما کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که توجه به مسائل جزئی تأثیر زیادی در ورود شما به دنیای هیجان‌انگیز کسب‌وکار آنلاین دارد.


۳. نحوه استفاده از تایپوگرافی را یاد بگیرید


یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث پیروزی یا شکست یک پروژه طراحی وب‌سایت شود، می‌توان به تایپوگرافی اشاره نمود. تایپوگرافی عواملی چون خوانایی، تنظیم فاصله بین حروف و فاصله‌گذاری بین کلمات و… را در برمی‌گیرد. توجه به این عوامل باعث انتقال مؤثر پیام و بهبود تجربه کاربری خواهد شد.


۴. به مشتریان خود گوش دهید


یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اطلاعاتی که شما می‌توانید از طریق فضای آنلاین به دست بیاورید، بازخورد مشتریان نسبت به کسب‌وکار و فرایندهای کاری شماست. درواقع سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای درک خواسته و احساس مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما گوش فرادادن به چیزی است که آن‌ها از خود ابراز می‌کنند. با برقراری ارتباط با مشتریان وب‌سایت طراحی وب‌سایت را برای هر مشتری، با توافق و رضایت آن‌ها به اتمام برسانید. باید توجه داشته باشید که وب‌سایت را بر اساس خواسته‌های مشتری طراحی کنید و فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری است.


۵. فعالیت‌های جانبی داشته باشید


سعی کنید علاوه بر کار طراحی سایت، فعالیت‌های جانبی نیز داشته باشید. رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان برای به اشتراک‌گذاری و دیده شدن طراحی‌های شما هستند. کارها و پروژه‌های موفق خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، شرکت‌های بزرگ طراحی وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و در گفت‌وگوها و گروه‌های مختلف  طراحی سایت شرکت کنید. در این‌گونه مکان‌ها می‌توانید ایده‌های ناب و دسته اول بیابید.


۶. به گرایش‌های روز دنیا توجه کنید


خود را با مسائل روز وفق دهید، اما در استفاده افراطی از آن‌ها در طراحی‌های خود اجتناب کنید و تنها مواردی که متناسب هدف طراحی سایتتان است را به کار ببرید. معمولاً در طراحی وب‌سایت موارد جدید را مورداستفاده قرار می‌دهیم، اما این موارد باید با پروژه فعلی‌تان همخوانی داشته باشند.


۷.  متن‌ها را نگارش و اصلاح نمایید


هیچ سایتی بدون متن و محتوا تکمیل نخواهد شد. بااینکه شما طراح صفحات وب هستید، لازم است تا با اصول پایه نگارش و اصلاح مطالب در سایت آشنا باشید. این مورد زمانی به کار شما می‌آید که شما قصد دارید پروژه طراحی وب سایت را به‌تنهایی انجام دهید و مشتری از شما می‌خواهد که محتوای سایت او را وارد کنید. در این صورت باید بتوانید غلط‌های املایی و دستوری را در متن بررسی کرده و محتوای سایت را ویراستاری کنید.


۸. از کار خود دفاع کنید


شما باید توانایی توضیح چگونگی انجام یک پروژه و یا دلایل انجام نشدن کار را برای افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند را داشته باشید، چراکه توضیح و بیان مسائل کاربردی می‌تواند به‌سرعت بخشیدن به انجام پروژه کمک کند، محدودیت‌های طراحی مشخص شود و مشتری با روش و طرز فکر شما آشنا شود.


هنگام دفاع از طرح خود می‌بایست توجه داشته باشید که مسائل را به‌آرامی، با احترام و به‌صورت منطقی بیان کنید. به خاطر داشته باشید که بیان اینکه “سایت شما زیبا طراحی‌شده است” کافی نیست و باید با دلایل ایجاد این طرح را برای مشتری توضیح دهید.


۹. طرح اولیه را روی کاغذ پیاده کنید


نسخه‌های چاپی از بین نمی‌رود چراکه مشتریان شما علاوه بر طراحی وب‌سایت به کارت ویزیت، بروشورهای تبلیغاتی و…نیز نیاز دارند. پس بهتر است که علاوه بر کار طراحی سایت، نحوه کار طراحی برروی کاغذ را نیز یاد بگیرید.


۱۰. خود را باسلیقه مشتری تطبیق دهید


سبک طراحی هر فرد متفاوت است. برخی به سبک‌های کلاسیک علاقه دارند و برخی سبک‌های مدرن را می‌پسندند که البته ممکن است در طی زمان دچار تغییر شود. در هنگام کار با مشتری توجه به سبک و سلیقه مشتری از عوامل مهم در طراحی است.


سعی کنید سلیقه خود را به مشتری تحمیل نکنید و طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب پیشنهاد ارائه دهید و به افراد اجازه انتخاب و تصمیم‌گیری دهید. شیوه طراحی سایت باید با سبک و سلیقه مشتری هم‌خوانی داشته باشد.


۱۱. تمرین کنید


تمرین باعث تکامل است، برای قدم گذاشتن در حرفه طراحی وب باید مدت زیادی تمرین کنید و همه‌چیز را از دید یک طراح نگاه کنید. هر چیزی را که به‌صورت تئوری پیدا می‌کنید آن را در عمل امتحان کنید. نتیجه این کار بسیار مؤثر خواهد بود. تمرین کنید، امتحان کنید و از دیگران مشورت بگیرید. حتی اگر شکست بخورید از اشتباهات خود چیزهای زیادی می‌آموزید.


۱۲. به سازمان‌های بزرگ و حرفه‌ای بپیوندید


عضویت در سازمان‌ها و مجامع جهانی درزمینه فعالیت خودتان می‌تواند شمارا یاری دهد تا فعالیت طراحی وب شروع کنید. برخی از این سازمان‌ها که ویژه طراحان هستند:


SOCIETY FOR NEWS DESIGN

AIGA

ADOBE MEETUPS

SOCIETY OF PUBLICATION DESIGNERS

ASSOCIATION OF WEB DESIGN PROFESSIONALS

۱۳. رفتار مناسب داشته باشید

چگونگی برخورد با افراد، رفتار مناسب و عملکرد در محیط اداری و رویدادهای حرفه‌ای می‌تواند باعث افزایش اعتبار شما گردد. کسب اعتبار در شروع کسب‌وکار شما می‌تواند باعث ایجاد نمونه کارهای باکیفیت شود. همچنین برای پیشرفت و کسب رزومه، باید نمونه کار داشته باشید. شاید مدارک تحصیلی مقداری به شما کمک کند، اما باید توانایی و مهارت‌های خود را در به‌کارگیری دانش روز و جلوه‌های به‌صورت عملی نشان دهید. برای شروع می‌توانید چند وب‌سایت برای دوستان و آشنایانی که احساس می‌کنید به آن نیاز دارند طراحی کنید. این وب‌سایت‌ها می‌توانند یک رزومه برای موفقیت و یا آرشیو کارهای شما باشند.


۱۴. از چرک‌نویس استفاده کنید


برای خود دفترچه‌ای‌ تهیه کنید و ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسید را یادداشت کنید. برخی ایده‌ها ممکن است زمانی که شما برای شام با دوستتان بیرون رفته‌اید به ذهنتان خطور کند. ایده‌های خود را روی کاغذ بکشید تا در زمان پیاده‌سازی از آن‌ها استفاده نمایید.


۱۵. خودتان باشید


کارهای دیگران را تقلید نکنید و سعی کنید خودتان باشید! به خود اطمینان داشته باشید و چنانچه کار شما مورد تحسین قرار نگرفت، دلسرد نشوید. هنگامی‌که یک ایده یا طرح در تخیل شما شکل می‌گیرد و احساس می‌کنید که می‌تواند یک طرح بالقوه باشد، باید دست‌به‌کار شوید و مهارت لازم را کسب کرده و با اعتمادبه‌نفس کامل آن را تا آخر اجرا نمایید، در غیر این صورت آن را به شخص دیگری که توانایی انجام آن را داراست هدیه بدهید. شغلی را انتخاب کنید که برایتان چالش‌برانگیز و جذاب باشد و به آن علاقه‌مند باشید تا میزان رضایت شغلی شما افزایش یابد و کیفیت کارتان بیشتر شود.


نتیجه‌گیری


طراحان بسیار زیادی در عرصه وب فعالیت دارند که چنانچه شما به‌اندازه کافی خوب نباشید، جایگاه شمارا خواهند گرفت. به هیچ قیمتی کیفیت کارهایتان را پایین نیاورید اگر می‌بینید وقت کافی برای انجام  کار مناسب و خوب را ندارید آن را قبول نکنید.به یاد داشته باشیدکه ارائه نمونه کار حرفه‌ای نام شمارا درزمینه طراحی گسترش خواهد داد.



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان