ضرورت طراحی یک لوگوی مناسب برای شرکت ها

ضرورت طراحی یک لوگوی مناسب برای شرکت ها

امروزه بیش از گذشته از علائمی نظیر نشانه‌ها، لوگو یا علائم تصویری به جای نوشته استفاده می‌گردد. علائم موجود در ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها و سایر مکانهای عمومی نمونه‌هایی از این نشانه‌های تصویری هستند که باعث درک بهتر مفاهیم و اطلاعات می‌شوند.معمولاً انسان‌ها افراد را بر اساس اولین تصویری که در ذهنشان هست به خاطر می‌سپارند و مورد قضاوت قرار می‌دهند. برای مثال در اولین روز مصاحبه شغلی اگر لباس فرد کمی نامرتب باشد و یا رزومه‌اش چروک و قلم خورده باشد، حتی اگر آن فرد واجد شرایط هم باشد شاید شما او را انتخاب نکنید. ممکن است آن شخص تعجب کند که باوجود اینکه شرایط، تجربه و مهارت لازم برای استخدام را داشته است، چرا برای آن شغل انتخاب نشده است؟ در واقع همه چیز بر می‌گردد به اولین برخورد و نگاه شما.

این نگاه، در اولین مواجهه مشتریان تازه از یک کسب و کار نیز وجود دارد. آن‌ها راجع به اینکه در نگاه اول تا چه مقدار حرفه ای ظاهر شده‌اید، شما را قضاوت خواهند کرد. اگر به دید آن‌ها خوب نباشید و اعتماد آن‌ها را جلب نکنید، دیگر تمایلی به همکاری با شما نخواهند داشت.یکی از اولین تصاویری که مشتریان از شما خواهند دید، لوگو و هویت بصری شرکت یا سازمان شماست. باید گفت داشتن یک لوگوی خوب چیزی فراتر از تصویر اولیه از شرکت است. یک لوگو با طراحی خوب می‌تواند اثری ماندگار و همیشگی از شرکت شما خلق کند.

انواع لوگو (نشان واره)

به طور کلی می‌توان سه دسته‌ی مهم برای انواع لوگو نام برد:

۱. نوشتاری (لوگوتایپ)

۲. تصویری (آرم)

۳. تلفیقی

انتخاب هر یک از این موارد به عواملی مثل سلیقه، نوع شغل یا خدمات و غیره بستگی دارد. در مورد انواع لوگو بیشتر بدانید.

انواع لوگو (نشان واره)

چرا داشتن لوگو ضروری است؟

۱. ایجاد اعتماد

قبل از اینکه مشتری وارد فروشگاه یا وب سایت شما شود یک تصویر کلی از شرکت شما در ذهن خود دارد که بخشی از آن ناشی از لوگوی شرکت است. اگر لوگو به صورت حرفه ای طراحی شده باشد، باعث می‌شود که مشتری نسبت به شما احساس حرفه ای بودن داشته باشد و با اعتماد کامل پا پیش بگذارد.

۲. جذب مشتریان جدید

یک لوگوی مؤثر و ماندگار در ذهن می‌تواند برای مشتریان الهام بخش باشد و آن‌ها را به همکاری با شما تشویق کند یا شما را در ذهن خود نگه دارد تا در هنگام نیاز به شما مراجعه کند. مطمئن شوید که لوگوی شرکتتان به بهترین وجه ممکن شرکت شما را معرفی می‌کند.

۳. متمایز از رقبا

یکی از راه‌های مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب لوگویی متمایز از رقبا است. اگر برند شما به اندازه کافی متمایز از نام دیگر رقبا نباشد، با مسائلی از قبیل دیده نشدن در میان رقبا و مشکل در نفوذ به ذهن مشتریان و سردرگمی مشتریان مواجه خواهید شد. بنابراین، بهتر است طرحی که انتخاب می‌کنید از سایر برندها متفاوت باشد.

طراحی یک لوگوی متمایز و متفاوت


۴. حفظ مشتریان وفادار

اجازه ندهید که رقبا با روش‌های مختلف مشتریان خوبتان را از شما بگیرند. اگر برند و لوگوی شما معتبر باشد، مشتریان شما میل کمتری به تغییر شرکت خود خواهند داشت.


۵. اعتماد سازی حرفه ای

یک لوگوی حرفه ای بیانگر حرفه ای بودن شما در کاری است که انجام می‌دهید؛ اما طرح نامناسب لوگو باعث می‌شود سطح توانایی‌های شما ضعیف دیده شود و اعتماد آن‌ها به شما از بین می‌رود و مشتریان اعتمادشان به محصولات شما از دست می‌دهند.

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان