روشهای دستیابی به فروش پایدار و حفظ فروش پایدار

روشهای دستیابی به فروش پایدار و حفظ فروش پایدار

داشتن فروش پایدار و همیشگی یکی از اهداف مهم و مطلوب برای هر فروشنده یا تولید کننده ای است. اما باید در نظر داشته باشید که برای تحقق این هدف باید همواره آگاهانه اقدام کرده و در جهت دستیابی به فروش پایدار تلاش کرده و بازار را به خوبی شناخت.



از نظر مشاور بازاریابی از جمله نکاتی که باید برای دستیابی به فروش پایدار همواره مورد نظر قرار بگیرند موارد زیر می باشد:


یک) رضایت و منفعت خود و مشتریان را برای فروش پایدار در نظر بگیریدفروش پایدار

فروش کالا باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه خودتان به دنبال سود و فروش بالای کالا هستید و این هدف خود را در نظر دارید بلکه همزمان با آن باید در نظر بگیرید که مشتریان نیز باید با تهیه کالا یا خدمات شما رضایت و سودمندی لازم را داشته باشند. به بیان دیگر در هر معامله موفق و پایداری باید هر دو طرف معامله رضایت و بهره مندی مطلوب را داشته باشند تا هدف فروش پایداری عملی شود.


دو) در کاربردهای کالا یا خدمات خود تجدید نظر کنید

گذشت زمان و از بین رفتن یا کاهش کاربرد کالا یا خدمات شما از جمله مواردی است که می تواند آسیب زیادی به میزان فروش و بخش فروش شما وارد کند. برای اجتناب از چنین مشکلی و پیش بینی این مشکل در آینده باید بتوانید کابردها و استفاده های محصولات خود را مجدداً تغییر دهید یا اصلاحاتی را در آن بوجود آورید. این کار علاوه بر اینکه شما را از صرف هزینه های بالا رها می کند بلکه کالای شما همچنان می تواند در بازار باقی مانده و به رقابت با سایر کالاها بپردازد.


سه) ایجاد اعتماد برای مشتریان برای فروش پایدار

در هر مشارکت یا معامله ای افراد نیاز دارند ابتدا اعتماد آنها جلب شود. فروش نیز از جمله این موارد است که مشتریان به اعتماد کردن نیاز دارند. بنابراین لازم است قبل از اینکه به موفقیت خود در فروش یا عقد سریع قرارداد بپردازید ، سعی کنید اعتماد لازم بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید. از جمله این موارد ، این است که به مشتریان خود از طریق رفتار و واکنشهای غیر کلامی یا کلامی این مفهوم را القا کنید که نیاز آنها برای شما در الویت است و اینکه بتوانید کالایی متناسب با نیاز آنها در اختیارشان قرار دهید برایتان مهمتر از میزان فروش خودتان می باشد. در صورتی که بتوانید چنین حسی را در مشتریان خود ایجاد کنید می توانید به موفقیت در دستیابی به فروش پایدار بیاندیشید.


چهار) داشتن رفتاری متعادل جهت فروش پایدار

گاهی ممکن است برخی فروشندگان برای ابراز دانش و میزان اطلاعات خود بی وقفه شروع به صحبت کردن درباره کالا یا خدمات کنند ؛ در صورتی که در فروش پایدار و برقراری رابطه با مشتریان اصل مهم و اساسی این است که شما به درخواست و تقاضای مشتریان خوب گوش کنید و تنها به سوالاتی که از شما می پرسند و نکاتی که می تواند به آنها کمک کند اشاره کنید. با رعایت این اصول رفتاری به راحتی می توانید مشتریان دائمی و فروش پایدار داشته باشید.


پنج) به سلیقه ها و طرز فکرهای متفاوت احترام بگذارید

گاهی ممکن است برخی از افراد به نحوه فروش یا بازاریابی شما ایراد بگیرند ؛ از جمله این موارد می توان به این نکته اشاره کرد که افراد به روز و جوان معمولاً به روشهای نوین بازاریابی بیشتر تمایل دارند و در مقابل افرادی که سن بالایی دارند ممکن است از روشهای فروش و بازاریابی قدیمی بیشتر استقبال کنند و آن را مطلوب تر و بهتر بدانند. شما به عنوان یک فروشنده که مشتریان برایشان در اولویت هستند باید بتوانید به هر دوی این طرز فکر احترام بگذارید و با هر دو گروه ارتباط برقرار کنید و خدمات رسانی خود را متنوع کرده تا بتوانید به همه سلیقه ها خدمات رسانی کنید.

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان