موشن گرافیگ پرطرفدارترین هنردیجیتال

موشن گرافیگ پرطرفدارترین هنردیجیتال

گرافیک متحرک یا موشن گرافیگ چیست و چه تفاوتی با انیمشین دارد؟

Motion Graphic یا علم تلفیق حرکت و صوت در رسانه های امروزی به جائی رسیده است که امروزه با برخورداری از حرکت تصاویر ثابت نقشه بیتی و برداری و اضافه کردن Sound Effects به آن ها می توان آثار بدیعی را خلق کرد که در نوع خود بی نظیرند و در نهایت منجر به تولید تبلیغات کوتاه تلویزیونی و اینترنتی می شوند. توجه داشته باشیم که این گونه محصولات از نظر زمان پخش معمولا در حدود ۱۰ ثانیه می باشند.

Motion Graphic که در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رشته های هنر دیجیتال میباشد علم استانداردی است که بصورت حرفه ای در بر گیرنده نرم افزارهای زیر است:

۱- Adobe After Effects

2- Adobe Premier

3- Autodesk Combustion

4- Autodesk Maya or 3DS Max

5- Apple Motion 3

6- Final Cut pro

7- Avid Xpress

این ها نرم افزارهای استاندارد شغل گرافیک متحرک یا Motion Graphic می باشند.

در مثالی ساده تر اینگونه بیان کنم که در گرافیک متحرک ابتدا باید یک طرح گرافیکی کامل را بصورت پایا (Still Image) در نرم افزارهای طراحی مانند Illustrator یا Photoshop در لایه های مجزا طراحی کرده و سپس آنها را با همان پسوند یا Format اصلی خودشان (*.Ai یا *.Psd)  ذخیره یا save کرده و سپس آنرا مستقیما وارد نرم افزارهائی چون After Effects یا Apple Motion  میکنیم تا بتوانیم انها را در TimeLine خروجی نهائی انیمیشن Render کنیم.

برای سفارش طراحی گرافیک موشن کلیک کنید

تفاوت گرافیک موشن با انیمیشن:

تفاوت دو مقوله ى «انیمیشن» و «موشن گرافیک» مبحثى است که گفتکو و مطالعه زیادى را مى طلبد. بسیار دیده مى شود که به اشتباه، واژه انیمیشن و موشن گرافیک به جای یکدیگر بکار برده مى شود؛ چرا که تصور مى شود هر دو مبحث یکسان و هم معنی هستند. از آنجا که تفاوت زیادى بین این دو وجود دارد و بحث هاى فراوانى پیرامون اختلاف یا شباهت بین این دو مقوله شکل گرفته است، به سراغ داوران بخش موشن گرافیک رفته ایم و نظرات آن ها را جویا شدیم.

 هنوز در جهان یک تعریف فراگیر براى گرافیک متحرک ارایه نشده است . پنج تصویر از یک بز بر روی یک جام سفالین در حفاری های شهر سوخته، شاید اولین گرافیک متحرک جهان باشد که در حفاری های این شهر که در کاووش های باستان شناسى از زیر خاک بیرون آمد. با مطالعه ی این جام سفالین متعلق به ۴٢٠٠ سال پیش پاسخ سوال امروز را پیدا می کنیم. فراموش نکنید که هنر انیمیشن و سینما حرکات را تجزیه می کند و دستگاه نمایش، این حرکات یا تک عکس ها را بصورت تسلسلی با هم ترکیب میکند تا توهم حرکت در ذهن بیننده شکل بگیرد. این گونه است که صنعت و هنر شگفت آوری به نام سینما، انیمیشن و تلویزیون در روزگار نو پدید آمد. در جام سفالین شهر سوخته، تجزیه ی حرکت را می بینیم اما وسیله ی ترکیب حرکت وجود نداشت و فقط ذهن بیننده باید بتواند تا آن تصاویر تسلسلی را باهم ترکیب کند .

توهم حرکت…! عرفا گاه می گویند که دیدن باور کردن نیست و فیزیک هم میگوید که ندیدن نباید باعث انکار شود! امواج الکترومغناطیسی را نمی بینیم ولی هست.

در گرافیک متحرک از ترکیب خطوط بسیار ساده و یا پیچیده، حجم یا شکل پدیدار می شود و در کنار طراحی دقیق صدا که عنصر ارزشمندی در هستی محسوب میشود گاه سینما، انیمیشن، عکس، ویدیو، پوستر و اشیا را می بینیم که دنیای شگفت آوری را به ذهن تماشاگران هدیه می دهد .

کسانی مانند میشل بتانکورت Michael Betancourt و سپس در دهه ١٩٢٠ کسانی چون اسکار فیشینگر، هانس ریشتر و والتر روتمن درباره گرافیک متحرک “Motion Graphics” تعاریفی ارایه دادند که همانا قاعده تجزیه و ترکیب حرکت در جهان محسوسات است. باید بدانیم که با تعاریف نوین امروزی، هنر گرافیک متحرک به معنای نوین در سال ١٩۶٠ توسط موسس کمپانی کوچکی در آمریکا با همین نام توسط یک هنرمند به نام جان ویتنی شکل گرفت. نام سائول باس Saul Bass در صدر گرافیست ها و فیلمسازان و انیماتورهای تاریخچه سینما می درخشد. او بود که باعث شد تا ما به ساختن تیتراژ برای سینما و امروز برای تلویزیون به عنوان یک هنر جدید و ارزشمند نگاه کنیم. بعد از او نام نورمن مک لارن Norman McLaren در گرافیک متحرک می درخشد. در میان هنرهای انیمیشن، پوستر، سینما، ویدئو آرت، عکاسی و حتی صدا، دیواری  گرافیک متحرک هنوز در آغاز راه است. گرافیک متحرک در قرن حاضر همان تک فریم است که با گرافیک پیوند پیدا و ناپیدا دارد و نرم افزارهای گوناگونی برای هنرمندانی که سلیقه بصری دارند در بازار به فروش می رسد. سلیقه و خلاقیت شرط اول است.

پروپوزال کامل گرافیک موشن را فقط در کازیو خواهید دید

 موشن گرافیک ایران هم با این که نوپاست اما با شروع خوبی که داشته است در همین مسیر قرار دارد. گذشته از عوامل بازدارنده، تلاش های خوبی برای رشد و ارتقا آن صورت گرفته و این به دلیل شور و شعور فعالین آن است. رشد و گسترش موشن گرافیک ایران مسلما با همفکری عوامل و فعالین آن ممکن است و با توجه به پتانسیل خوبی که در این جمع وجود دارد باید شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در آینده باشیم .

پروپوزال کامل گرافیک موشن را فقط در کازیو خواهید دید

نمونه ای از یک گرافیک موشن بسیار زیبای سرویس دسک پلاس مدانت مبتنی بر Manageengine ServiceDesk Plus را ببنید:

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان