5 نکته کلیدی در کسب نتایج در گوگل!

وبلاگ نویسی برای سئو


آیا می دانستید که جایگاه اول در یک نتیجه جستجو در گوگل 33 درصد کل ترافیک ناشی از آن جستجو را به خود اختصاص می دهد؟ یا اینکه نتایجی که در صفحه اول می آیند 92 درصد کل ترافیک به سمت آنها می رود و در صفحه دوم ترافیک به میزان 95 درصد کاهش می یابد؟

اعداد دروغ نمی گویند، اگر می خواهید که به جایگاه بالای نتایج موتورهای جستجو بروید، محتوای درگیرکننده و خوب نوشته شده به تنهایی نمی تواند این کار را برای شما بکند، بلکه شما باید بر روی نوشتن محتوایی تمرکز نمایید که از اصول سئو پیروی کرده و مبتنی بر کلیدواژه ها بوده است، بنابراین نه تنها ترافیک وب سایت را بالا می برد بلکه نوع درست و مرتبط ترافیک را به سایت را جذب می نماید.

 در این مقاله 5 نکته اساسی در ارتباط با نوشتن پست ‌های وبلاگی تابع اصول سئو بدون قربانی کردن تجربه کاربری و درگیر شدن خوانندگان به شما معرفی می گردد.

1- کلمات کلیدی بسیار تأثیرگذار انتخاب نمایید.

موتور جستجوی گوگل بیش از 40 هزار جستجو را در هر ثانیه انجام می دهد. این عدد خیلی بزرگی است. چنانچه می خواهید که در این همه جستجوها به چشم آمده و از رقبای خود پیشی بگیرید، نیاز دارید که کلمات و اصطلاحات کلیدی مشخصی را که مشتریان بالقوه شما جستجو می کنند هدف قرار دهید.

برای یافتن این کلمات کلیدی، سری به پلتفرم های اجتماعی که مخاطبان هدفتان زیاد به آنجا سرک می کشند زده و ببینید چه چیزی باب شده است، به اصطلاحاتی که به کار می برند خیلی دقت نموده و موضوعات و کلمات رایج را زیر نظر بگیرید.

گوگل ترندز (Google Trends) می تواند در مورد اینکه در هر زمان خاصی چه کلمات کلیدی رایج هستند به شما کمک نماید. اگر می بینید که نمودار جستجو برای یک کلمه خاص به مرور زمان به صورت یکنواخت در حال سقوط است، بدانید که آن کلمه به احتمال زیاد کلمه کلیدی مناسبی برای بازاریابی شما نیست.

در نظر داشته باشید که واضح ترین کلمات کلیدی همیشه بهترین نیستند. جستجوها معمولاً از کلمات کلیدی دنباله دار (long-tail keyword) استفاده می کنند(عبارات حاوی 3 یا 4 کلمه کلیدی است که افراد هنگام جستجو برای یک چیز به کار می گیرند) این عبارات 70 درصد کل ترافیک مربوط جستجو را در بر می گیرند. مثلاً هنگامی که WPBeginner یک استراتژی سئوی مبتنی بر کلمات دنباله دار اتخاذ نمود توانست ترافیک ناشی از نتایج جستجو را فقط در دو ماه 20 درصد افزایش دهد.

از آنجا که در جستجو برای کلمات کلیدی کوتاه تر و عمومی رقابت شدیدی وجود دارد، معمولاً شانس شما برای بالا رفتن رتبه در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی دنباله دار بیشتر خواهد بود. به علاوه این عبارات بلند باعث می شوند که کیفیت ترافیک ورودی به سایت شما بالاتر برود چرا که افرادی به سایت شما خواهند آمد که دقیقاً می دانند به دنبال چه چیزی هستند و احتمال این که مشتری شوند بالاتر است.

بسته به کسب و کار و صنعتی که در آن مشغول هستید ممکن است مهم باشد که برای کلمات کلیدی کوتاه تر رتبه بالاتری کسب نمایید. با این حال، کماکان سعی نمایید که مطالب خود را برای تعداد مناسبی عبارات بلند نیز بهینه نمایید. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی مد نظر شما با تغییر ترفندها، تغییر در اصطلاحات و نام‌گذاری ها و تغییر محصولات و خدمات شما، به مرور زمان دگرگون می شوند. سعی کنید که به صورت دوره ای تحقیقات خود را در زمینه کلمات کلیدی رایج انجام دهید تا مطمئن باشید که کماکان بر روی کلمات کلیدی مناسب مخاطبان خود تمرکز دارید.

2- کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در پست های وبلاگ؛ مناسب است به کار گیرید.

پس از آنکه لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب کردید،  نوبت به نوشتن پست وبلاگی که بر آن کلمات متمرکز است می رسد. با دیگر همکاران خود در مورد موضوعات وبلاگ تبادل نظر نموده و موضوعی را انتخاب نمایید که مخاطبان هدف شما را برانگیخته و درگیر نماید.

شخصیت مشتریان، انگیزه ها، دغدغه ها و علایق آنها را در طی فرایند تبادل نظر همواره در نظر داشته باشید. موضوعی را انتخاب نمایید که از نظر احساسی مشتریان شما، نیازها و علایق آنها را بر انگیزانند.

هنگام نوشتن وبلاگ، کلمات کلیدی و مشتقات آنها باید به صورت یکنواخت در طول متن توزیع شود. کلمه کلیدی اصلی شما باید در مناطق اساسی زیر وجود داشته باشد:

  • - عنوان
  • - سرتیترها
  • - URLها (در صورت امکان)
  • - متن های جایگزین عکس ها (موتورهای جستجو نمی توانند عکس را بخوانند)
  • - در طول محتوا
  • - توضیحات اضافی

در نظر داشته باشید که شما مطالب را برای انسان ها می نویسید. بنابراین سعی کنید که نوشتار شما طبیعی بوده و نیازها و علایق خوانندگان در بر بگیرد. از استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی اجتناب نمایید. این کار ممکن است باعث شود که یک صفحه به طور موقت یا دائمی از نتایج جستجو حذف گردد.

3- به وب سایت ها و افراد تأثیرگذار لینک بدهید.

هنگام تهیه پست وبلاگ خود، از گذاشتن لینک به دیگر مقالات و وبلاگها هراس نداشته باشید. لینک دادن به وب‌ سایت های مرتبط و مشهور نه تنها به خوانندگان شما امکان گسترش دانش خود را می دهد بلکه باعث می شود که موتورهای جستجو نیز می فهمند که شما بر روی مطالب خودکار کرده اید. به علاوه، دیگر سایت ها نیز ممکن است در عوض به وبلاگ شما لینک دهند.

4- پست های طولانی تر را هدف خود قرار دهید.

در دوره ای که بازه توجه افراد به یک موضوع بسیار کوتاه شده (به طور متوسط 8 ثانیه برای انسانها)، ممکن است فکر کنید که پست های وبلاگ کوتاه تر مناسب تر هستند. اما موتورهای جستجو در واقع مطالب طولانی تر و عمیق تر را ترجیح می دهند. هرچه مطلب شما بلندتر باشد، شانس آن برای ظاهر شدن در بالای نتایج جستجو بیشتر است. نتایج یک تحقیق از SerpIQ نشان داد که صفحاتی که در جایگاه دهم هستند به طور متوسط 400 کلمه کمتر از صفحاتی که اول هستند مطلب دارند. مطالب بلند آسان تر برای کلمات کلیدی شما رتبه می گیرند. هر چه مطلب طولانی تر باشد موتورهای جستجو بهتر می توانند درک نمایند که مطلب شما در مورد چه چیزی است.

جنبه منفی مطالب طولانی این است که خوانندگان را می ترساند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که افراد به هر چیزی نگاهی انداخته و رد می شوند. با این حال می توانید با استفاده از جملات و پاراگراف های کوتاه تر به جای جملات بلند مرور مطلب را برای خواننده ساده تر نمایید. همچنین استفاده از لیستها و سر تیترها می تواند توجه خواننده را جلب نماید. با این تکنیک ها می توانید مطالب طولانی بنویسید که به چشم خواننده جالب به نظر آمده و آن ها را از خواندن آن نمی ترساند.

5- لینک های داخلی را فراموش نکنید.

لینک دادن به دیگر صفحات و پست‌های وبلاگ سایت خودتان به موترهای جستجو کمک می‌کند که سایت شما را کامل بررسی نموده و نقشه دقیق تری از آن تهیه نمایند. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند که محتوای بیشتری از شما را دیده و به شما به چشم یک منبع اطلاعات مطمئن و قابل اتکا نگاه کنند. لینک های داخلی به دیگر مطالب ارزشمند در سایت خواننده را بیشتر در سایت شما نگه میدارد و بنابراین نرخ برگشت (Bounce Rate) را پایین آورده و نرخ تبدیل را افزایش می دهند.

هنگام لینک دادن به دیگر صفحات وب سایت خود و یا منابع خارجی در متن لینک خود از زبان طبیعی استفاده نموده و از کلمات و عبارات کلی و اسپم مانند مثل (اینجا کلیک کنید) بپرهیزید. با این حال توجه نمایید که در صفحات اصلی سایت، صفحات مرتبط با محصولات ویژه، و یا آیتم های تخفیف دار، از لینکهای زیاد استفاده نکنید، این کار نه تنها بازدیدکنندگان را می راند بلکه باعث می شود که موترهای جستجو سایت شما را جریمه نمایند.

از قرار دادن لینک های داخلی و خارجی بیش از حد بپرهیزید. گرچه این کار اغواکننده است اما فقط در جاهایی لینک قرار دهید که به بهترین نحو به روشن ساختن بیشتر مطلبی که درباره آن نوشته اید کمک نموده و به آن مرتبط باشد. هنگام قرار دادن یک لینک در یک مطلب همواره از خود بپرسید که آیا این لینک به صورت طبیعی با مطلب مورد نظر مرتبط است و یا اینکه مطلبی که به آن لینک میدهید برای خواننده ارزشمند خواهد بود یا خیر.


نتیجه نهایی اینکه:

چنانچه می‌خواهید که مطالب وبلاگ شما در بالای صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد، تمرکز اصلی شما بر روی ایجاد مطالبی باشد که هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو جالب باشد. با بهینه‌سازی مطالب خود برای هر دودسته بالا می‌توانند جایگاه بهتری را در صفحات نتایج جستجو کسب نموده، ترافیک وب‌سایت باکیفیت بیشتری جذب کرده، و نرخ تبدیل را افزایش دهید.


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان