حمایت از حامیان مشتری در بازاریابی

حمایت از حامیان مشتری در بازاریابی

مرتبط با بازاریابی, برند و برند سازی, مدیریت و رهبری, وبلاگ

“اولویت در همه جا با مشتریان است” این یک شعار بازاریابی نیست ؛ بلکه واقعیتی است که غالب شرکتهای بزرگ و برندهای موفق دنیا به آن پی برده اند و سر لوحه همه برنامه ریزیها و اقداماتشان قرار داده اند.

مشتری مداری در تمامی جنبه های مختلف بازاریابی یک شرکت باید نمود داشته باشد تا بتواند به عنوان عملکرد اصلی آن شرکت شناخته شود. از جمله این موارد می توان به حمایت از کارکنان و کارمندان حامیان مشتریان در درون شرکتها یا بازاریابی داخلی اشاره کرد. ممکن است برخی از کارکنان شما چه در اعتقاد و چه در عمل ، افرادی مشتری مدار باشند که رعایت حقوق مشتریان را در اولویت کارها و عملکردشان قرار می دهند. این کارکنان نباید از دید شما مورد غفلت قرار بگیرند ، زیرا آنها حامیان مشتریان شما هستند و می توانند سطح عملکرد سازمان یا شرکت شما را بالاتر ببرند. از آنجایی شناسایی این دسته از کارکنان بسیار حائز اهمیت است ، به همین دلیل ، در ادامه این مقاله شما را با اقداماتی که جهت شناسایی این کارکنان می توان انجام داد آشنا خواهیم کرد.


۱) سنجش سطح عملکرد کارکنان

سعی کنید عملکرد کارکنان خود را همیشه مورد ارزیابی قرار دهید. ارزیابی مستمر عملکرد کارکنان به شما یک دید دقیق و کلی درباره سطح عملکرد هر یک از افراد می دهد. این آگاهی به شما کمک می کند تا آن دسته از کارکنان خود را که فعالیتهای مشتری مدارانه بیشتری دارند را به راحتی تشخیص دهید و بتوانید از آنها به موقع تقدیر به عمل بیاورید تا رفتارهای مثبت آنها تقویت شود. این کار ، نه تنها رفتارهای مثبت این کارکنان را تقویت می کند بلکه سایر کارکنان نیز از این رفتارها الگو برداری کرده و آنها را سرلوحه عملکرد خود قرار می دهند.  بدین طریق ، کم کم تمام فضای کاری شما تبدیل به شرکتی می شود که در تمامی جوانب آن مانند: برنامه ها ، مدیران شرکت و کارکنان ، مشتری مداری یکی از اصول مهم و اساسی آن در بازاریابی است.


۲) شناسایی نحوه عملکرد کارکنان مشتری مدار

پس از اینکه بخشی از کارکنان خود را که به عنوان کارکنان حامیان مشتری یا مشتری مدار شناسایی کردید به شناسایی این عامل بپردازید که این افراد چگونه با مشتریان رفتار می کنند که می توانند نظر آنها را جلب کنند و به عنوان یک فرد مشتری مدار شناخته شوند. شناسایی نحوه عملکرد آنها با مشتریان می تواند این فرصت را ایجاد کند که از رفتارهای آنها الگو بگیرید و این رفتارها را در کل سازمان یا شرکت خود گسترش دهید تا بتوانید الگوهای رفتاری مناسبی را در شرکت خود رواج دهید که به هدف مشتری مداری خود نزدیکتر شوید.


۳) جلسه هم اندیشی برگزار کنید

با کارکنانی که عملکرد مناسبی در زمینه بازاریابی ( مشتری مداری ) دارند و به عنوان کارکنان حامیان مشتری در سازمانتان شناخته شده هستند، جلساتی را تشکیل دهید که به بیان تجربیات خود بپردازند. پرداختن به تجربیات این دسته از کارکنان به شما و دیگر کارکنان شرکت یا سازمانتان کمک می کند تا بتوانید از تجربیات آنها استفاده کرده و رفتار و عملکرد مناسبی را انتخاب کنید. و این خود بخشی از بازاریابی محتوایی محسوب می گردد.

منبع: پارک بازاریابی ایران

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان