فراز و نشيب‌هاي انتشار نخستين مجموعه شعر

انتشار نخستین مجموعه برای هر شاعری بسیار مهم است. کتاب، بهترین راه ماندگار کردن اثر اوست و می‌تواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. شعر‌هایش خوانده و نقد شود و بداند دیگران درباره اشعارش چه نظری دارند؛ اما این مسیر پرپیچ و خم است و شاعر جوان برای چاپ نخستین کتاب خود باید راه دشواری را طی کند. شاید برخی در نخستین گام، شانس همکاری با یک ناشر حرفه‌ای را داشته باشند؛ اما غالبا شاعران جوان از تجربه نخست خود گلایه‌های بسیاری دارند. 

شاعری که هشت سال است به طور حرفه‌ای شعر می‌گوید. او سال پیش تصمیم به انتشار نخستین مجموعه خود گرفته اما هنوز موفق نشده است. او درباره مسیری که طی کرده می‌گوید: «برای من این امکان نبود که از نزدیک با ناشر صحبت کنم. بعد از یک سال و نیم با من تماس گرفتند و گفتند مجموعه‌ام به دلیل مایه‌های اجتماعی‌اش، قابل چاپ نیست. برای شاعران گمنام‌تر باید واسطه‌ای وجود داشته باشد تا او را معرفی کنند. بیشتر ناشران آثار دوستان خودشان را منتشر می‌کنند و به ضعف و قوت شعر کاری ندارند.» 
شاعران نو ظهور که مجموعه‌اش را برای ناشری دیگر فرستاده، معتقد است در جوّی که خوب و بد از هم تشخیص داده نمی‌شود، بی‌انگیزه می‌شویم. او می‌افزاید: «من الان باید مجموعه دومم را چاپ می‌کردم. شاعرانی را می‌شناسم که ده، پانزده سال است شعر می‌سرایند؛ اما برای چاپ مجموعه اول خود سه سال معطل شده‌اند.» 
به گفته شاعران جوان، گرچه تعداد ناشران در حوزه شعر زیاد شده و برخی شاعران هم خود ناشر شده‌اند اما اوضاع بهتر نشده زیرا سلیقه‌های شخصی بیشتر وارد حوزه شعر شده دغدغه‌های قبلیشان را فراموش کرده‌اند. 
یکی دیگر از مشکلاتی که شاعران به آن اشاره می‌کنند اطلاع‌رسانی نادرست درباره شمارگان کتاب‌هاست: «متاسفانه بعضی ناشران کمتر از هزار نسخه چاپ می‌کنند اما آمار دیگری اعلام می‌کنند.» 
اما در اين بين چه بايد کرد
قدم اول در دنياي امروز بويژه در ايران توليد کتاب بصورت الکترونيکي است
به وسعت کاربران 45 ميليوني اينترنتي در ايران مي توانيد مشهور شويد و اثرتان را در ديدرس آنها قرار دهيد در حاليکه در چاپ سنتي حداکثر با صرف هزينه هاي ميليوني قادر به توليد چندهزار کتاب خواهيد شد که قطعا با مشکلات پخش، فروش و توزيع آنها در آينده مواجه مي شويد
  1. پيشنهاد کازيو براي شاعران و نويسندگان نو قلم و حتي قلم فرسايان تويد کتاب الکترونيکي است
  2. با توليد کتاب الکترونيکي به اين ذهنيت خواهيد رسيد که آيا کتاب شما خواهان دارد!؟
  3. اگر دارد هم مي توانيد علاوه بر فروش الکترونيکي فروش چاپي آنرا هم در کازيو بگذاريد و از هر دو درگاه سود کنيد
  4. قادر خواهيد بود تا بازخورد نظرات کاربران و خوانندگان را ببينيد و جويا شويد
  5. نمونه اي از کتاب شعر الکترونيکي

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان