بازاریابی جنسی!

| بازاریابی جنسی!
|Sex Marketing

 یا بازاریابی جنسی یک تعریف واحد و رسمی در لغت نامه های امروزی نیست! اما بطور غیر رسمی در جای جای زندگی و پیرامون ما به وفور استفاده می شود، سالهاي زيادي است كه در اكثر كسب و كارها از ماهيت جنسي براي معرفي و يا جذب بيشتر مشتري استفاده مي شود اگرچه مقام والاي زن در تمامي اديان و جوامع بسيار بالا ارج نهاده شده اما شركتهاي جهان بخصوص کسب و کارهای خصوصي براي پيشبرد برنامه فروش بارها از بازاريابي جنسي استفاده مي كنند در اين نوع بازاريابي از زن بعنوان ابزار تبليغاتي استفاده مي شود به نوعي كه جذابيت يك كالايي را با استفاده تصاوير زنان براي مشتري دوچندان مي كنند و همه ما حتي در جوامع اسلامي به كررات از تصوير زن، لبخند، پوشش، اندام و... را بر روي بنرها، بسته بندي هاي محصولات ديده ايم.  اما چيزهايي ديگري هم هست، نظير استفاده از تصاوير جنسي و يا تصاوير بسيار زيبا از زن در كانال هاي شبكه هاي اجتماعي!....

بد نیست بدانید که اخیراً در کانال های شبکه های اجتماعی در کشورمان بطور ویژه ای از این نوع بازاریابی یا مارکتینگ استفاده می شود.

پروفایل هایی واقعی و یا غیر واقعی که دارای تصاویری از زنانی است که با هدف: جذب اعضا و تقویت برند و نام های تجاری برنامه ریزی شده اند. نمونه هایی از این دست را در شبکه هایی نظیر اینستاگرام و فیس بوک، تلگرام، ویچت، وایبر و ... وجود دارد. برای این مورد بسیار دیده اید که حتی محتوای به ظاهر بی ارزش فلان خانم بیشترین بازدید و لایک ها را دارد تا محتوای تخصصی و مفید فلان آقا!

ضمن اینکه حربه دیگری از جاذبه های جنسی برای رونق یک کسب وکار و افزایش محبوبیت برند شخصی و یا سازمانی استفاده از پست ها و محتواهای مستجهن است. در این روش فرد یا افرادی برای جذب اعضای بیشتر و در نتیجه افزایش محبوبیت و کسب درآمد از ناحیه تبلیغات، از تصاویر و ویدیوی های مستجهن استفاده می کنند. ایده سکس مارکتینگ و یا بازاریابی جنسی سالیان سال است که در تمام جهان به اشکال مختلف در حال استفاده است در ایران نیز از تصاویر چهره یک زن تا پست ها و محتواهای جنسی و پروفایل های غیر واقعی برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می شود حتی برخی از شرکتهای داخلی از بازاریاب های غیرواقعی و یا کارشناسان و مدیران فروش، منابع انسانی، شکایات مشتری، مراکز پاسخ به تلفن، بازرگانی و مارکتینگ و ... در معرفی شرکت خود استفاده می کنند. توجیه اول این است این نوع از نیرو انسانی، توانایی های ظریفی با قدرت به حافظه سپردن زیاد و لطافت در برخورد با مشتریان شاکی است!

صد البته این توجیه قانع کننده و درست است. زن از نظر فیزیولوژی توانایی هایی بیشماری دارد که یک جنس مذکر از آن بی بهره است! قدرت استقامت، قدرت چانه زنی، توانایی مذاکره، لطافت و ظرافت بیانی و رفتاری همه و همه باعث می شود تا از این جنس، استعداد جالبی استخراج شود!

اگرچه استفاده از لطافت و طراوت زن برای نمایاندن بهترینها مورد توجه هم بوده و هست اما وقتی در تارهای به  تنیده این استفاده بی نهایت غیرحرفه ای، گرفتار می شوید می فهمید که آن توجیه به سادگی رنگ می بازد. و فقط ظاهر قضیه است که زیباست.

یکی از مهمترین نماهای استفاده از بازاریابی جنسی استفاده از مدیران، کارشناسان و فروشندگان زن است!

آگهی"به یک فروشنده خانم نیازمندیم!" بر در و دیوار فروشگاه ها و برخی پاساژها به تکرار دیده اید، هدف، استخدام یک فروشنده است! اما همین که خانم ها رجوع می کنند بی تردید با وسواس انتخاب توسط کارفرما روبرو می شود کارفرما به دنبال فروشنده ای زیبا روی با پوششی جذاب و شیرین زبان! است. قطع به یقین استفاده از هر فروشنده، مُهر تأیید بر استفاده از بازاریابی جنسی نیست! اما انتخاب و وسواس صاحبان کسب و کار برای استفاده از چهره، پوشش و... به همه اثبات می کند که نیّت چیز دیگری است و آن، استفاده از حربه جذابیت برای کسب فروش و مشتری بیشتر است. حربه ای که اکثر فروشگاه های سراسر کشور به سادگی از آن استفاده می کنند. فروشنده های زیبا، خوش زبان و خوش تیپ! این تصویری است که در خیلی جاها دیده اید! یک استفاده غیرمجاز اما به ظاهر مجاز!

همه ما می دانیم که ستون پایداری هر کسب و کاری، فروش است اگر فروش در یک شرکت مثلاً عرضه کننده خودرو با کمبود مواجه شود بی شک به سادگی، آن کسب و کار با مخاطره جدی روبرو می شود بنابراین خواسته و یا ناخواسته در چنین و چنان شرکت ها و کسب وکارهایی استفاده از زن حرف اول را میزند. اما پیش از ایده استفاده از زن بعنوان ابزار جذب مشتری، ارزان بودن این نیروی انسانی، کم توقع بودن، حرف گوش کن تر بودن و در نهایت به عبارتی توو سری خور بودن است که صاحبان کسب و کار را تشویق به استفاده از نیروی زن می کند!

اما چرا با توجه به استفاده از این نیروی انسانی ظریف اما با بازدهی فوق العاده در فروش! همچنان نگاهی بی ارزش به دستآوردهای او می شود!؟ چرا علیرغم سودآوری خانم ها در متقاعد کردن مشتری اما از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند!؟

چرا زن با تمام قدرت ظرافت، طراوات، و... باز همچنان یک نیروی ارزان است!؟

پاسخ در این است: زیبایی ستودنی است و از گذشته و سرآغاز تمدن، مورد توجه همه بوده و هست. بیشترین لوازام آرایشی و تزیینی، عمل های زیبایی، البسه های جذاب، و... نشان از اهمیت دادن به زیبایی است بخصوص برای زنها! همین اهمیت دادن جنس مونث به داشتن سیمای و اندامی زیبا و استفاده از این همه ابزار خودآرایی برای جلوه بخشی به ظاهر، سبب شده تا به واسطه میل درونی و ذاتی، آنها برای اینکه زیبایی اشان مورد توجه قرار بگیرد همواره از همه چیز برای رسیدن به اقناعی این میل درونی هزینه کنند و گویی این نیاز درونی و ذاتی را مردان به خوبی کشف کرده اند!  آنهم با ایجاد بستری برای عرضه زیبایی به قیمت سواستفاده و ارایه حداقل مزایا و حقوق!

مهمترین اهداف سکس مارکتینگ:

1. افزایش محبوییت برند شخصی و یا برند سازمانی

2. جذب مخاطب، اعضا و در نهایت جذب مشتری بیشتر

3. کسب درآمد از ناحیه تبلیغات

4. سوق دادن مخاطبین به وب سایت ها برای افزایش بازدید

5. تخریب رقبا

6. تقویت اعتبار 

7. تحریک مشتری برای مراجعه مجدد و متعدد

8. کاهش هزینه های فروش و بازاریابی از طُرق دیگر

9. نمایاندن مجموعه ای باز به مشتری برای ایجاد حس آرامش و راحتی.

کلام آخر:

زیبایی جزو لاینفک ستایش در انسان است پس زیبایی ستودنی است.

استفاده از زن در هر کسب و کاری ملاک استفاده از بازاریابی جنسی نیست.

ارایه حداقل مزایا و حقوق به زن ها ناشی از کشف یک نیاز درونی آنها است که مردان به خوبی آنرا کشف کرده اند و در پی سواستفاده از آن هستند.

فریب مراکز فروشی که از زنان جذاب و با پوشش های نامتناسب ظاهر می شوند را نخورید.

خرید را بر اساس کیفیت محصول ارزیابی کنید نه از زبان و یا ظاهر فروشنده!

در کانال ها و گروههای متنوع با مضامین جنسی عضو نشویم تا از کسب درآمد عده ای سودجو جلوگیری کنیم و سبب افزایش ماهیت حقیقی و حرمت زن شویم.

هر پست و محتوای فاقد ارزش و یا کم ارزش را صرفاً به واسطه آنکه از آنِ فلان خانم با پروفایل واقعی و یا غیرواقعی است نپسندید و دنبال نکنید! ارزش محتوا را کلمات و مغز سخن مشخص می کند نه گوینده آن!

اگر خانمی هستید که کار فروش انجام میدهد، مطمئن باشید مهندسی فروش بسیار گیراتر و پُربازده تر از عرض اندام و ظواهر است.

زن، نماد زیبایی است اما به همان نسبت هم دارای حریم و حقوقی است که رعایت کردن برابری آن باعث می شود دست بسیاری از فرصت طلبان را بست.

زیبایی زن صرفاً در جذابیت جنسی نیست!

زمان، مهمترین نعمت است که هر ثانیه در حال گذر است با دنبال کردن پست ها، پروفایل ها و... این نعمت ارزشمند را هدر ندهید.

بسیاری از پروفایل های شبکه های اجتماعی، فیک و یا غیر واقعی است! مراقب باشید.

معمولاً ظاهر قضیه، فقط به ظاهر زیباست...!

نوشته: هادی احمدی | www.Soroushane.ir


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان