رموز مدیریت موفق

رموز مدیریت موفق

مدیریت افراد هنر است: 32 روش برای مدیریت صحیح افراد

ممکن است گاهی اوقات، مدیریتِ جمعی از کارمندان با شخصیت‌ها، مسئولیت‌ها، خواسته‌ها، و سلایق متفاوتی ‍که دارند بسیار دشوار باشد. چگونه مدیریتی صحیح داشته باشیم؟

مدیریت افراد در شرکت‌های کوچک، که لازم است هر یک از کارمندان برای پیشرفت کار وظیفه‌ی خود را به بهترین وجه انجام دهند، بسیار دشوارتر است.

بهترین توصیه‌ها برای مدیریت صحیح افراد، شامل مواردی از قبیل داشتن انتظارات واضح، و درخواست کمک در مواقع مورد نیاز می شود تا مطمئن شویم که تصمیم‌گیری‌ها اجرایی، با اطلاعات پشتیبانی می‌شوند. و این توصیه هم وجود دارد که "آستین‌های خود را بالا بزنید و با تیم خود به جلو پیشروی کنید و شروع به مقابله با مشکلات نمایید".

 پیش از هرچیزی در مبحث مدیریت لازمست بدانید که هرچیزی که قابل اندازه گیری نباشد مدیریت نمی شود لذا از ابزارهای اندازه گیری KPI و شاخص ها نمره دادن استفاده کنید. نظیر ابزار سرویس دسک 

1. اولویت اول مشتری و اولویت دوم کارمندان هستند.

 2. افراد بسیار خوب را استخدام کنید. دیدگاه خود برای شرکت را در میان بگذارید، رهنمون‌های واضح ارائه دهید و انتظارات واضح داشته باشید، و سپس کنار بروید تا آن‌ها بتوانند حداکثر تلاش خود را انجام دهند. همیشه برای کمک به هر فردی در گروه کاری خود آماده‌باشید، اما استقلال، خلاقیت، و ریسک‌پذیری را تشویق کنید. تمام مدیران ذره‌بینی خود را توان‌بخشی کرده و یا اگر نمی‌توانید این عادت را از آن‌ها دور کنید، جایگزینشان نمایید؛ زیرا آن‌ها تمام استقلال، خلاقیت، و ریسک‌پذیری کارمندان را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که بهترین افراد شما کار خود را ترک کنند. 

 3. هرگز از کمک خواستن نترسید. هیچ اشکالی ندارد که برای یادگیری جزئیات مدیریت و رهبری تیمی، فرضاً از راهنمایی‌های یک مربی کسب‌وکار استفاده کنید. از تمام سیستم ها و افرادی که می‌توانند به پیشرفت کاری شرکت شما کمک کنند بهره‌برداری کنید.

 4. تنها یک رئیس وجود دارد و آن مشتری است که می‌تواند به راحتی با خرج کردن پولش در جایی دیگر، هر یک از افراد شرکت از مدیر تا کارمندان را اخراج کند.


 5. به حس درونی خود اعتماد کنید اما همیشه تصمیمات درونی خود را بر پایه اطلاعات بگیرید. تصمیماتی که تنها بر اساس اطلاعات گرفته می‌شوند فایده‌ای ندارند، همان طور که تصمیم‌گیری تنها بر اساس احساسات و شم درونی خوب نیست.  

  6. از اشتباه کردن نترسید. اشتباهات خود را درک کنید و از آن‌ها درس بگیرید. اشتباهات در واقع برای پیشرفت ضروری هستند.

 7. افراد خوب را استخدام کنید. با آن‌ها به درستی رفتار کنید و آن‌ها را تقویت کنید.

  8. مدیری نمونه باشید به طوری که کارمندان شما را سرمشق خود قرار دهند.

 9. رهبران باید به اندازه کافی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران به آن‌ها نزدیک باشند اما همچنین باید به اندازه‌ی کافی از آن‌ها جلوتر باشند تا آن‌ها را ترغیب کنند.

 10. توجه کنید که بازار و صنعت به چه سمتی پیش می‌روند، و موقعیت کنونی آن‌ها را هدف قرار ندهید.

  11. آنچه انتظار دارید را بررسی و کنترل کنید.

 12. وظایف را محول کنید، به کارمندان کمک کنید و به نتایج توجه داشته باشید.

 13. هیچ کس برای کمک به شما نخواهد آمد. آستین‌های خود را بالا بزنید و با کمک تیم خود به مقابله با مشکلات بپردازید.

 14. به کارمندان خود قدرت بدهید و از آن‌ها هنگامی که کاری را درست انجام می‌دهند و یا اشتباه می‌کنند حمایت کنید. ما به این نتیجه رسیده‍ایم که با توانمندسازی و حمایت از کارمندان، بازدهی آن‌ها بیشتر می‌شود.  

  15. آن گونه که دوست دارید با شما رفتار شود با کارمندان رفتار کنید. این معیاری است که در همه جا کاربرد دارد.

 16. ابتدا گوش کنید و سپس هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم به سرعت عمل کنید.

 17. بررسی کنید که آیا لازم هست که کارمندان بهتری را جایگزین کارمندهای فعلی خود کنید. کارمندان عالی بهتر از کارمندان خوب هستند و شما باید همیشه به دنبال بهترین‌ها باشید.

 18. از یک تیم مدیریتی توانمند استفاده کنید، زیرا شما به عنوان مدیر نمی‌توانید تمام کار مدیریت را به تنهایی انجام دهید. یک مدیر قوی، افراد خوبی را استخدام می‌کند و سپس تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا گروهش موفق باشند.  

 19. یک تصمیم‌گیری غلط می‏تواند شرکت را ورشکست کند.

 20. بهترین افرادی که می‌توانید بیابید و از لحاظ فرهنگی شایسته‌تر هستند را استخدام کنید و سپس تا جایی که می‌توانید با آن‌ها خوب رفتار کنید. در عوض آن‌ها نیز با مشتریان‍تان به خوبی رفتار خواهند کرد.

  21. لازم است که اعضای گروه، هدف و مأموریت را درک کنند. اگر آن را درک کنند، تبدیل به اعضای فوق‏العاده‌ای برای تیم شما خواهند شد . اگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند، زودتر آن‌ها را تعویض کنید. 

 22. همیشه باید به اعداد توجه کنید. گردش وجوه و در آمد، برای رشد و حفظ یک کسب‌وکار مهم هستند. عبارت "پول را به من نشان بده" که در فیلم‌ها استفاده می‌شود، تنها یک عبارت نیست بلکه راه اصلی کسب‌وکار شماست. هرچه سرمایه‏ی بیشتری داشته باشید انتخاب‏ها و فرصت‏های بیشتری برای شما به وجود می‏آید پس باید همواره پول را اولویت قرار دهید.

23. هر روز از کارمندان خود تشکر کنید، از آن‌ها قدردانی کنید تا آن‌ها نیز تمام تلاش خود را برای شما به کار گیرند.

 24. خوشحال باشید اما هرگز از خود راضی نشوید. یکی از عامل‏های اصلی برای موفقیت، پیشرفت مداوم است. هر روز برخی از جنبه‏های کسب‌وکار خود را پیش ببرید. هنگامی که برای پیشرفت به طور روزانه قدم برمی‏دارید در درازمدت به پیشرفت زیادی دست می‏یابید.

 25. ببینید دلتان چه می‌گوید. اگر مدتی بی‌حرکت بمانید، خواهید شنید که دلتان به شما می‌گوید چه کار کنید. متوجه خواهید شد که دلتان با شما حرف می‍زند. گاهی‍اوقات بسیار بلند و گاهی اوقات زمزمه وار. گوش دادن به حرف دلتان شما را به لحظات شگفت‌انگیز در زندگی و کسب‌وکار خواهد کشاند. در پایان روز اگر به حرف دلتان گوش کرده باشید با دانستن اینکه همه چیز خوب است احساس آسایش خواهید داشت. 

 26. با هر کارمند طوری رفتار کنید که گویی آن‌ها پیمانکاری فرعی هستند، یعنی یک فرد حرفه‌ای که مسئول انجام موثر کارهایی است که به او محول شده است. و هرگز هرگونه نارضایتی خود از کارمند را تا زمان بازبینی کاری نگه ندارید. در عوض انتظارات خود را دوباره توضیح دهید تا در هنگام بازبینی متعجب نشوند

 27. اقدامات بیانگر اولویت‏ها هستند.  

 28. خود را وارد موقعیتی نکنید که استقلال مالی شما را به خطر می‌اندازد.

 29. هنگام مدیریت افراد قاطع اما منصف باشید. کارمندی که با او به خوبی و با احترام رفتار شود کارمندی خشنود و راضی خواهد بود.

 30. ایده‌های بزرگ مواد اولیه هستند اما اقدامات بزرگ نه.

 31. تصمیم بگیرید که به جای مهم بودن عالی باشید. در مورد آن چه که انجام می‌دهید اشتیاق داشته باشید. خودتان باشید- این کار بسیار آسان‌تر از آن است که سعی کنید مانند فرد دیگری شوید. آن‌قدر به چیزهای کم اهمیت توجه نداشته باشید.

32. مطمئن شوید که شما باهوش‌ترین فرد در شرکت نیستید. خود را با افرادی احاطه کنید که در آینده زندگی کرده‌اند. آن‌ها از رشد و پیشرفت نمی‌ترسند زیرا آن را تجربه کرده‌اند.

 

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان