اشتباهات فاحش در بازاریابی دیجیتال!

اشتباهاتی که نباید در بازاریابی دیجیتال مرتکب شوید

بازاریابی دیجیتالی حوزه وسیعی از روشهای بازاریابی در عصر دیجیتال است. روش ها، ابزارها، تاکتیک ها و استراتژی های وسیعی برای آن حوزه از بازاریابی توسعه یافته اند. با این حال، مانند هر حوزه دیگری خیلی ساده می تواند مرتکب اشتباه شود. 

در این مطلب برخی از رایج ترین اشتباهاتی که در بازاریابی دیجیتال رخ می دهد آورده شده است. خوشبختانه می توان هر کدام از این اشتباهات ذکر شده را جبران نمود، با این حال بهترین روش این است که اصلاً مرتکب آن ها نشویم.

بازاریابی دیجیتالی بسیار مهم تر از آن است که با آن شوخی کنید. مراقب بوده و از این اشتباهات فاحش دوری نمایید:

1- عدم شناسایی مخاطبین هدف

شناسایی جامعه هدف خود اولین قدم در هر نوع از بازاریابی می باشد. متأسفانه این امر ساده ترین چیزی است که ممکن است نادیده گرفته شود. شما این اشتباه را مرتکب نشوید. مخاطبان خود را مورد مطالعه قرار دهید تا مابقی مراحل بازاریابی شما به صورت خودکار درست پیش رود.

2- عدم داشتن هیچگونه استراتژی

ممکن است شگفت زده شوید، اما این مورد زیاد اتفاق می افتد. متأسفانه قسمت اعظم بازاریابی دیجیتال به جای اینکه مبتنی بر استراتژی ها و اهداف منسجم باشد متکی بر "تاکتیک ‌ها" و "تکنیک ها" می باشد. قبل از اینکه حتی یک تاکتیک را اجرا کنید، یک استراتژی برای خود شکل دهید. استراتژی بازاریابی آنلاین شما چراغ راهنمای شما در دنیای وحشی بازاریابی خواهد بود.

3- فراموش کردن موبایل

الگوریتم جدید رتبه بندی گوگل (که در حوزه توسعه وب با اصطلاح mobilegeddon شناخته می شود) گرچه ممکن است در سال 2015 رخ داده باشد، ما هنوز در دوره آغازین اثرگذاری آن هستیم. اگر شما بر اساس یک استراتژی اولویت موبایل عمل نکنید، نیمی از مخاطبین بالقوه خود را کنار خواهید گذاشت. بهینه سازی برای موبایل یک مؤلفه کلیدی برای محتوا و نرخ های تبدیل می باشد، بنابراین آن را در زمان ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر داشته باشید.

4- رد کردن سئو (SEO)

صحبت هایی مبنی بر اینکه سئو دیگر مرده است، در واقع از همان ابتدای ظهور آن وجود داشته اند. امروزه، در عصر هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته، بیشتر بازاریابان دوست دارند که به سئو اهمیت نداده و رها کنند. این کار اشتباه است چرا که سئو کماکان به عنوان یکی از بلوک های سازنده یک حضور رقابتی و قوی (از نظر تکنولوژی) در وب باقی مانده و خواهد ماند. بدون یک درک از سئو، حضور شما در دنیای بازاریابی ضعیف شده و شکست خواهد خورد. لازم نیست که شما همه چیز را در مورد سئو بدانید. فقط موارد اساسی را بدانید کافی است.


5- عدم انجام هر گونه بهینه سازی در نرخ تبدیل

دوره ای در بازاریابی دیجیتال بود که لازم نبود بهینه سازی تبدیل (conversion optimization) انجام شود. آن دوره خیلی وقت است که به پایان رسیده است. عدم انجام تست های منظور و دقیق دستورالعملی برای شکست شما خواهد بود. از این تست ها نترسید. بله، این امر نیازمند مقداری دانش فنی و دید تحلیلی است، اما اغلب نرم افزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل ورودی به مشتری  (CRO)، نیاز به دانش عمیقی در این زمینه را حذف کرده اند.

6- به کارگیری همه تاکتیک های بازاریابی دیجیتال

از آنجا که بیش از یکصد تاکتیک مختلف بازاریابی وجود دارد که شما بتوانید از آن ها بهره گیرید، ممکن است خیلی زود گیر کرده و در جا بزنید. بهترین روش برای خودداری از به کار گیری تاکتیک های بیش از حد این است که:

6-1. دریابید که مخاطبان شما چه می خواهند

6-2. مشخص است که مخاطبان شما کجا هستند

6-3. یک استراتژی برای دستیابی به آنها به کار ببرید. با چنین تمرکز دقیقی، بسیاری از تاکتیک ها به کنار خواهند رفت.

7- استفاده از همه رسانه های اجتماعی

همانند مورد قبلی، استفاده از همه پلتفرم های اجتماعی نیز یک اشتباه است. بازاریاب های زیادی هستند که این اشتباه را مرتکب می شوند. بدیهی است که داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی مهم است. اما در صورتی که سعی کنید حضور خود را در همه جای دنیای رسانه های اجتماعی گسترش دهید، در این امر شکست خواهید خورد. چرا که کانال های رسانه های اجتماعی نیازمند انرژی و هزینه زیادی است. اگر بخواهید که از هر کدام از آنها حداکثر استفاده را ببرید خیلی زود با کمبود پول و انرژی مواجه خواهید شد. یک رهیافت بهتر این است که سه پلتفرم از بهترین رسانه های اجتماعی را که مخاطبان شما زیاد در آن حضور دارند انتخاب کرده و کل انرژی خود را روی آنها صرف کنید.

8- پرداخت پول به دنبال کننده

هیچ وقت این کار را نکنید. پست ها و توئیت های پولی و ارتقا یافته یک مسئله دیگر هستند، اما پرداخت پول برای چند دنبال کننده در شبکه های اجتماعی در بهترین حالت کاری غیر صادقانه و غیر قانونی است.

9- ساخت لینک

ساخت لینک (به روش های غلط) یک تاکتیک قدیمی سئو بود که وب سایت را به مشکل می انداخت. خوشبختانه، اغلب بازاریابان و متخصصان سئو از این مرحله عبور کرده اند. با این حال این کار هنوز هم انجام می شود. ساخت لینک را به همان روشهای قدیمی انجام ندهید. راه های زیادی برای ساخت لینک به روش صحیح وجود دارد.

10-چشم پوشی از بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا باید هسته اصلی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال را تشکیل دهد. هنوز به آن دوره زمانی نرسیده ایم که در آن بازاریابی محتوا تاثیرگذاری خود را از دست داده باشد. استفاده از محتوا به صورت تخصصی، استراتژیک و قاطعانه بازاریابی شما را به آن نطفه که می خواهید می کشاند.

11-عدم داشتن بودجه بازاریابی

چنانچه در مورد بودجه بازاریابی خود خساست به خرج دهید، یکی از دو حالت زیر اتفاق می افتد. اول،شما متوجه اشتباه خود شده و به ناچار به دیگر بودجه های خود برای این کار دست می زینید که ممکن است کل طرح کسب و کار شما را خراب کند. دوم، شما بودجه ای ندارید و بنابراین هیچ نوع بازاریابی انجام نمی دهید، و در این صورت کسب و کار شما پا نمی گیرد. در هر دو صورت شما خطر تخریب کسب و کار خود را به جان می خرید. به جای تخریب کسب و کار خود با عدم تخصیص بودجه بازاریابی، مقداری بودجه را آزاد کرده و بازاریابی خود را پیش ببرید. این امر مخصوصاً برای استارت آپ ها که هیچ نفوذی در بازار ندارند بسیار حیاتی می باشد.

12-انتظار گرفتن نتایج بزرگ در زمان کوتاه

بازاریابی دیجیتال زمان بر است. ممکن است شما پس از مدت کوتاهی نتایج قابل اندازه گیری بگیرید، اما در مورد زمانی که نیاز است تا به اهداف خود برسید واقع بین باشید.


منبع: forbes.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان