۱۰ دلیل که مانع ثروتمند شدن شما می شود

۱۰ دلیل که مانع ثروتمند شدن شما می شود

اکثر افرادی که الان ثروتمند هستند همیشه ثروتمند نبوده‌اند. آنها سرمایه‌ی خود را با کار سخت، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هوشمندانه به‌دست آورده‌اند.راهکاری ساده به نظر می‌رسد اما اگر ساده بود تا حالا میلیونرهای زیادی در اطراف ما وجود داشت.

با این حال، هم اکنون در آمریکا ۱۰ میلیون خانواده وجود دارند که بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه دارند و این آمار در حال رشد است.

به خواندن ادامه‌ی مطلب بپردازید؛ شاید شما هم روزی به جمع میلیونرها پیوستید. از همه مهم‌تر اینکه شما خودتان یاد خواهید گرفت چطور مستقل باشید.


1.شما شغل درستی انتخاب نکرده‌اید

جمع کردن ثروت با دریافت اولین حقوق‌تان شروع می‌شود. در این بین، بعضی مشاغل درآمد بالاتری دارند. برطبق گزارش‌ سازمان‌های جهانی، افرادی که امروزه وضعیت مالی خوبی دارند عموماً در بخش‌های فناوری، پزشکی و مالی کار کرده‌اند. این مشاغل درآمدهای مناسبی دارند و تقاضا برای آنها نیز بالاست. 

به عنوان مثال شغل پرستاری تخصصی، سالانه ۹۷۰۰۰ دلار درآمد دارد. اما در مقابل شغل فروشندگی خانه‌ به خانه یکی از بدترین مشاغل است که می‌تواند سالانه ۲۰۷۰۰ دلار درآمد داشته باشد. البته با داشتن زمان کافی، درست پس‌انداز کردن و عادت‌های خرج کردن مناسب می‌توانید برای خود ثروتی به دست آورید اما درآمدهای بالاتر می‌تواند همه چیز را آسان‌ و سریع‌تر کند.

راهکار

اگر هنوز در مدرسه هستید می‌توانید مسیر آینده شغلی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر حرفه‌ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، زندگی آسان‌تری خواهید داشت.

اگر دوران مدرسه شما به پایان رسیده است همچنان می‌توانید مهارت‌هایی را بدست بیاورید که میزان درآمد شما را افزایش بدهند.


2.شما از بازار سهام ترس دارید

پول‌هایی که در خانه نگهداری می کنید، یا آنهایی که در حساب بانکی خود پس‌انداز کرده‌اید قرار نیست با نرخ تورم رشد کنند. برای اینکه بتوانید سود بیشتری بدست بیاورید، باید پول‌های خود را سرمایه‌گذاری کنید.

راهکار

هیچ شکی نیست که بازار سهام می‌تواند سقوط را هم تجربه کند پس می‌توان ترس‌های شما را درک کرد. اما بهتر است که خود را برای ورود به این بازار آماده کنید. در درازمدت سهام روند صعودی را تجربه کرده و نشان داده است که محل خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

3.شما به اندازه کافی پس‌انداز نمی‌کنید

اگر شما پول خود را پس انداز نکنید، هرگز پولدار نخواهید شد. این یک موضوع کاملاً واضح است اما اغلب از آن غفلت می‌شود. اگر شما یک حقوق ۷ رقمی هم داشته باشید ولی همه‌ی آن را خرج کنید همچنان چیزی ندارید.

راهکار

هر چه می‌توانید زودتر شروع به پس‌انداز کنید. هر چقدر زودتر این کار بکنید، در آینده کمتر نیاز خواهد بود تا پول پس‌انداز کنید. برای انجام این کار، اول از همه نیازمند یک بودجه‌ی مصرفی هستید. تمام مخارج خود را روی کاغذ بیاورید تا ببینید پول‌های شما کجا می‌رود. سپس می‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از این هزینه‌ها را قطع کنید یا کاهش دهید. می‌توانید این کار را کم‌کم شروع کنید. هر موقع یک درآمد اضافی داشتید قبل از اینکه فکر دیگری به سرتان بزند، آن را نیز به حساب پس‌انداز خود اضافه کنید

4.شما بیش از درآمدتان خرج می کنید

خرج کردن پول بیش از چیزی که در اختیار دارید می‌تواند شما را در شرایط بسیار خطرناکی قرار بدهد. از طرف دیگر، شما در این زمینه تنها نیستید. برطبق مطالعات صورت گرفته از هر ۳ آمریکایی ۱ نفر دچار بدهی بانکی است. مبلغ این بدهی به طور متوسط ۱۶۰۴۸ دلار است.

راهکار

دوباره تاکید می‌کنم، شما نیازمند بودجه‌بندی هستید؛ تا مطمئن شوید که دخل‌تان همیشه بیشتر از خرج‌تان باشد. 
حتی زمانی که شما پولدار هم شدید باز هم ممکن است پای خود را از گلیم‌تان درازتر کنید. برطبق مطالعات، اغلب میلیونرها خودشان را میلیونر نمی‌دانند. اگر شما خود را میلیونر ندانید حتی با افزایش درآمد، می‌توانید باز هم بیشتر پس‌انداز کنید.

5.شما اهمیت پول را نمی‌دانید

منظورمان این نیست که مقدار پول کمی که ته کیف‌تان قرار دارد را به فقرا صدقه ندهید. بلکه، بیشتر توجه، به هزینه‌های پنهانی است که بدون اینکه بدانید هر روز آنها را پرداخت می‌کنید. هزینه دیرکرد وام‌ها، نقل و انتقالات بانکی و ...

راهکار

به رسید‌هایی که برای خرید‌ها و خدمات، هزینه دریافت می‌کنید بیشتر دقت کنید. به عنوان مثال می‌توانید با بستن یک چمدان سبک‌تر هزینه حمل و نقل هوایی خود را پایین‌تر ببرید. می‌توانید با خرید کردن مواد غذایی بزرگ‌تر جلوی هزینه‌های اضافی برای مواد غذایی را بگیرید.

6.شما غرق در بدهی هستید

بدهی می‌تواند برای وضعیت مالی شما بسیار خطرناک باشد. اگر شما مرتب خود را زیر بدهی و سود‌های بانکی ببرید هرگز ثروتمند نخواهید شد.
البته همه‌ی بدهی‌ها بد نیستند. قرض کردن برای اینکه به یک دانشگاه خوب بروید یا برای شروع یک کسب و کار، می‌تواند نمونه‌های یک بدهی خوب باشد. در محیطی که سود بانکی پایین است، قرض کردن می‌تواند مفید هم باشد. 

راهکار

اگر بدهی دارید، همین الان یک برنامه دقیق برای بازپرداخت آن طراحی کنید. یک استراتژی این خواهد بود که ابتدا سراغ پرداخت بدهی با نرخ سود بالاتر بروید. هر چقدر زودتر این بدهی را بازپرداخت کنید پول بیشتری را ذخیره می‌کنید. یک راهبرد دیگر این است که ابتدا بدهی‌های کوچک را پرداخت کنید تا از لحاظ روانی به خود روحیه بدهید.
اگر شما در نظر دارید تا وام بگیرید در مورد تمام شرایط بازپرداخت وام اطمینان حاصل کنید. 

7.شما به فکر سلامتی خود نیستید

برای اینکه پول در بیاورید باید کار کنید و برای اینکه کار کنید باید سالم باشید. پولدارها این موضوع را به خوبی درک می‌کنند و ۹۸٪ آنها سلامتی را مهم‌ترین دارایی خود عنوان می‌کنند. 

راهکار

مواظب خود باشید. هزینه کردن در این قسمت یک نوع سرمایه‌گذاری است. هر نوع عادت بدی مثل: سیگار کشیدن و مصرف فست‌فودها را کنار بگذارید. چرا که در نهایت، تاوان آن را خواهید داد

8.شما بودجه‌ای ندارید

نداشتن بودجه، سبب خواهد شد که ندانید پول‌تان کجا می‌رود و ناگهان متوجه خواهید شد که بیشتر از چیزی که دارید خرج می‌کنید. بدون بودجه نمی‌توانید برای تعطیلات، خرید خانه و پس‌انداز دوره بازنشستگی خود به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

راهکار

کاری را کنید که اغلب میلیونرها انجام می‌دهند. بودجه‌بندی کنید. اینکه بدانید پول شما کجا می‌رود، به شما کمک خواهد کرد تا پول بیشتری ذخیره کنید. خودکار، کاغذ و ماشین حساب را آماده کنید و دخل و خرج خود را محاسبه کنید.

9.شما در زندگی خود هدفی ندارید

در زندگی چیزهای مهمتری از پول وجود دارد و افراد ثروتمند آن را می‌دانند. طبق نتایج یک تحقیق، ۹۴٪ ثروتمندها می‌دانند در زندگی هدف آنها چیست. برای بعضی اهداف بشردوستانه یا مسائل خانوادگی است. اینکه هدف خود را می‌دانند به این معنی است که آنها یک تعهد اخلاقی را در زندگی حس می‌کنند تا بر طبق آن تصمیم‌گیری کنند. 

راهکار

تمام مذاهب و فلسفه‌ها بر این اصل استوارند که به شما کمک کنند تا بدانید در زندگی باید چه کاری را انجام بدهید. ما قرار نیست به شما بگوییم چه کار کنید! اما این موضوع را روشن می‌کنیم که اگر اهداف مشخص داشته باشید انگیزه بیشتری برای جلو رفتن خواهید داشت. 

10. ترس از راه اندازی کسب و کار جدید دارید.

کازیو راههای زیادی برای شروع کسب و کار شما دارد با کازیو در ارتباط باشید


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان