‏9 دلیل مهم که باعث ترک کار کارمندان مرکز تماس میشود

‏9 دلیل مهم که باعث ترک کار کارمندان مرکز تماس میشود:‏


بی تردید مهمترین دلایلی که باعث نارضایتی شغلی و ترک کار نیروهای مرکز تماس یا کال سنتر در هر سازمانی رخ میدهد شامل مواردی است که ادامه به آن می پردازیم


‏1-‏  اهداف محقق نشده : با توجه به اینکه سطوح سازمانی در بخش هائی چون مرکز تماس ، زیاد ‏نیست ، ارتقای شغلی نیز به سادگی اتفاق نمیفتد.  در این حالت کارمندانی که نتوانسته اند ‏اهداف مربوط به پیشرفت شغلی خود را در فعالیتهای کال سنتری خود به دست بیاورند ، تمایل ‏زیادی به نارضایتی از کار دارند و پس از مدتی نیز از کار خود استعفا می دهند. ‏

‏2-‏  ‏ شانسهای خارج از سازمان :  کارمندان مرکز تماس ،اغلب مواقع توسط  سازمانهای دیگر با ‏پیشنهادات مالی بیشتر، شرایط کاری بهتر ، انعطاف پذیری و یا منفعت بیشتر اغوا میشوند. ‏

‏3-‏  عدم تطابق حجم کار و توانائی افراد : کارمندانی که حجم فعالیت شان برای انجام موفقیت آمیز ‏وظایف محوله ، خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از توان آنها باشد ، احساس خستگی مفرط و یا ‏یکنواختی شدید ، پیدا خواهند کرد ، و تمایل شدیدی به ترک کار دارند.‏

‏4-‏  شیوه های مدیریتی سخت و محکم : کارمندانی که با رفتارهای نظارتی در بخش احساس ‏راحتی نمی کنند ، اغلب تصور کنترل شدن مداوم و یا عدم انعطاف پذیری در سیاستهای برنامه ‏ریزی واحد را دارند ، و این احساس باعث ناخشنودی و نارضایتی و در نهایت ترک کار می ‏شود.‏

‏5-‏  عدم تطابق ماموریت : سازمانهائی که به خوبی کارمندان سازمان و علی الخصوص مرکز ‏تماس را از اهمیت  ماموریت سازمانی خود آگاه نمی کنند ،قطعا با کارمندانی مواجه خواهند ‏شد که در پاسخگوئی شکایات مشتریان و حل مشکلات روزانه ، احساس ناتوانی می کنند ، و ‏در معرض فرسودگی شغلی و ترک کار قرار میگیرند. ‏

‏6-‏  عدم قدردانی صحیح و به موقع : کارمندانی که کارآئی و فعالیت خوبشان در کار تحسین نمی ‏شود ، قطعا احساس لذت از کار خود نخواهند داشت و تمایل به ترک کار در آنها قوت میگیرد.‏

‏7-‏  کار کردن زیر سطح استاندارد و بهینه : کارمندانی که بدلیل کار زیاد ، اصطلاحا به میز شان ‏بسته شده اند ، از ساعات کاری خود لذت نمی برند . همینطور زمانی که کمتر از تلاشی که ‏انجام میدهند ، حق الزحمه دریافت می دارند نیز به شدت تمایل به ترک کار دارند.‏

‏8-‏  نبود چالش در کار:  ماهیت شغلی مرکز تماس ،انجام کار تکراری است . کارمندانی که ‏احساس تکراری بودن کار در آنها تشدید می شود و از قسمت اعظم مهارتها و تخصص های ‏شان استفاده نمی شود ، تمایل بیشتری به یافتن شغل دیگر و ترک کار دارند.‏

‏9-‏  محیط کاری سخت گیرانه : کارمندانی که تصور می کنند ،قوانین محیط کارشان بسیار سخت ‏گیرانه و انعطاف ناپذیر  است ، با ناامیدی کار می کنند و تمایل شدیدی به ترک کار دارند.‏

ترجمه و ویرایش : فرخ لقا جلالی

راهکار

برای جلوگیری از چنین پیامدی استفاده از ابزارها و تکنولوژی میتواند مثمر ثمر باشد نمونه آن سرویس ایمیل ، چت و سامانه های تحت وب نظیر مرکز پشتیبانی مشتریان Manageegnien SupportCenter می تواند باشد تا علاوه بر افزایش سطح رضایتمندی مشتری، کارمندان نیز از کار کردن در یک سطح استاندارد و بهینه و مواجه شدن با چالش های نوین برخوردار شوند.


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان