اپلیکیشن های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک (قسمت اول)

اپلیکیشن های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک (قسمت اول)

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک احساس متناقضی نسبت به بازاریابی دارند. آنها می دانند که نیاز به انجام آن دارند، اما انواع marketting appمختلف بازاریابی و رهیافت های گسترده به آن می تواند دستپاچه کننده باشد.

قیمت نیز نقشی اساسی دارد. کسب و کارهای کوچک صرفه جو بوده و بازاریابی می تواند پرهزینه باشد. اشتباهات بازاریابی حتی پرهزینه تر هستند. ترکیب کمبود هزینه با کمبود وقت می تواند مشکل ساز باشد.

خوشبختانه ما در دنیایی پر از اپلیکیشن های موبایل زندگی می کنیم، و بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک دریافته اند که با استفاده از این اپ ها می توانند صرفه جویی زیادی در وقت خود بکنند. این نتیجه ایست که هیات کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک کشف کردند هنگامی که برای گزارش خود با عنوان "صرفه جویی در وقت و هزینه با اپ های موبایل" نظرسنجی انجام دادند.

بر اساس گزارش مذکور، 78 درصد صاحبان کسب و کارهای کوچک اعتقاد دارند که استفاده سازمان آنها از اپ های موبایل برای آنها صرفه جویی در زمان به همراه داشته است. این افراد تخمین زدند که هر هفته به طور متوسط 5.6 ساعت در هفته به دلیل استفاده از اپ های موبایل در سازمان خود صرفه جویی کرده اند. این میزان برابر نصف روز در هفته است. مدت زمانی که برای کسب و کارهای کوچک که از نظر وقت در مضیقه هستند بسیار با ارزش است. برای کمک به شما جهت آزاد کردن نصف روز در هر هفته در این نوشتار لیست کوتاهی از اپ های ضروری بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک را تهیه کرده ایم . این اپ ها همه کارهای اساسی بازاریابی را پوشش می دهند.

1- Trello

بازاریابی شامل میزان زیادی از مدیریت پروژه می باشد. اپ Trello این کار را ساده می کند. ویژگی خاصی که واقعا به بازاریابی کمک می کند checklist می باشد. چنانچه برای پر استفاده ترین وظایف بازاریابی خود چک لیست تهیه کنید، می تواند در وقت خود صرفه جویی کرده و خطاها را کاهش دهید. این چک لیست ها برای مدیریت کارکنان نیز مفید هستند. برخی که وظایفی که می توانید چک لیست کنید شامل موارد زیر است

  • -    نوشتن پست های وبلاگ
  • -    زمانبندی به روزرسانی هفتگی رسانه های اجتماعی
  • -    ارسال آپدیت های ایمیل

2- Facebook Page Manager

اگر یک کسب و کار کوچک دارید که به مصرف کنندگان (نه کسب و کارهای دیگر) خدمات دهی می کنید، هیچ پلتفرمی دیگری نمی تواند جایگزین فیسبوک برای شما باشد. گرچه تغییرات صورت گرفته در الگوریتم های آن باعث می شود که مشاهده بازگشت سرمایه از فیس بوک سخت تر گردد، این اپ کماکان بسیار ضروری می باشد، چرا که مشتریان از شما انتظار دارند که آنجا حضور داشته باشید.

داشتن اپ رسمی فیس بوک بر روی گوشی ممکن است شما را ترغیب کند که از کسب و کار خود عکس گرفته و یا لبخند یک مشتری را که آن چیزی را که می خو.استه گرفته است،  ثبت نمایید. به عبارت دیگر، اگر بتوانید یک صفحه فیس بوک بهتر بسازید، احتمال اینکه از آن نتیجه بگیرید بیشتر است.


3- Twitter

توئیتر برای کسب و کارهای محلی کوچک اهمیت کمتری دارد، با این حال حتما باید جزیی از مجموعه اپ های شما باشد. مانند دیگر اپلیکیشن ها، اگر آن را در جیب خود داشته باشید به احتمال بیشتری از آن استفاده خواهید کرد.

4- LinkedIn

اگر کسب و کار شما در حوزه B2B می باشد، این اپلیکیشن جایی است که باید باشید. چه بخواهید که یک ایده را دنبال کنید و چه در بحث های گروهی شرکت کنید، این اپلیکیشن بسیار خوبی برای انجام این کارهاست. بسیاری از کسب و کارهای B2B مقدار قابل توجهی کار از LinkedIn پیدا می کنند. هرچه نوآور تر باشید احتمال این که شما نیز شانسی در گرفتن این کارها داشته باشید بیشتر است.

5- Fiverr

این اپ روشی عالی برای انجام وظایف ساده و کوچک بازاریابی با قیمت های خیلی پایین است، مثلا یک لوگوی مناسب و قابل استفاده با هزینه ای برابر 20 الی 30 دلار. به محض این که بتوانید چند متخصص Fiverr که می توانند به شما در انجام کارهای روتین و تکراری مانند

-    طراحی جلد کتاب الکترونیکی

-    تبدیل یک پست وبلاگ طولانی به یک SlideShare

-    نوشتن توضیحات برای محصولات

-    ویرایش یک ویدیو

کمک کنند، می توانید این کارها را بدون نگرانی به بیرون واگذار نمایید. با توجه به کمبود وقتی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک دارند، این بسیار به صرفه است.

ادامه در قسمت دوم اپلیکیشن های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک (قسمت دوم)

منبع: www.getresponse.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان