۷ تکنیک برای رفتار مدیریتی در واحدهای تجاری

۷ تکنیک برای رفتار مدیریتی در واحدهای تجاری

مدیریت واحد تجاری نیازمند استفاده از تکنیکها و مهارتهایی است که باید آموخته شود و به اهمیت اجرای آنها واقف باشند. معمولاً شخصی که مالک یک فروشگاه است ، مدیریت آن را نیز بر عهده دارد.

روشهای بازاریابی که با نظر مشاوره بازاریابی برای مدیریت به کار برده می شود در میزان موفقیت یک واحد تجاری بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه این مقاله به تکنیکهای مهم در مدیریت واحد تجاری پرداخته خواهد شد.

1) توجه به همه امور

یک مدیر موفق باید سعی کند همه امور مربوط به کسب و کار خود را از رأس امور تا پائین ترین بخشهای آن را با تهیه برنامه بازاریابی دقیق و حساب شده اداره کرده و تحت کنترل داشته باشد.

2) خدمات را فراموش نکنید

یک مدیر موفق و ماهر همیشه به دنبال پیشنهاد بهترین خدمات به مشتریانش است. مشتریان همیشه برند یا فروشگاهی را انتخاب می کنند که بتواند بهترین خدمات را به آنها ارائه دهد. ارائه خدمات به مشتریان یکی از تکنیکهای مهم مدیریت واحد تجاری است.

3) مدیریت زمان

همه کارها و برنامه های یک شرکت یا سازمان باید در زمان مناسب خود انجام شوند. انجام به موقع امور نشان دهنده هدفمند بودن فعالیتها و قابل اعتماد بودن مدیران آن شرکت است. بنابراین ، سعی کنید زمان خود را برای عملی کردن تمامی امور تنظیم کنید و همه آنها را در زمان مناسب انجام دهید.

4) تقدیر از پرسنل 

پرسنل مهمترین اهرم شما در عملی کردن هدفهایتان هستند. با داشتن نیروی کار و پرسنل حرفه ای ، آگاه ، با انگیزه و آموزش دیده می توانید موفقیت خود را تضمین کنید. مدیریت واحد تجاری همواره باید به پرسنل خود توجه داشته باشد و در مواقع لازم از آنها تقدیر کند تا انگیزه همکاری آنها را افزایش دهد.

5) آموزش پرسنل

داشتن پرسنل ماهر به شما این اطمینان را می دهد که امور مربوط به شرکتتان به بهترین وجه و توسط افراد متخصص انجام خواهد شد. همچنین آموزش پرسنل به آنها این اطمینان را می دهد که می توانند کار خود را با تکیه بر مواردی که آموزش دیده اند به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

6) ارتقاء کارکنان و پرسنل

حتماً به فکر ارتقاء موقعیت یا دستمزد کارکنان خود باشید. افراد در مواردی که می توانند از طریق تلاششان به موقعیتهای بهتری برسند یا ترفیع موقعیت پیدا کنند انگیزه بیشتری دارند و عملکرد بهتری از آنها شاهد خواهیم بود. پس بهتر است طبق یک برنامه از پیش تعین شده و منظم و با فواصل زمانی مشخص و معیارهایی که برای ترفیع پرسنل خود تعریف کرده اید و همه آنها به این معیارها آگاه هستند اقدام به ترفیع موقعیت کارکنان خود کنید و با دادن پاداشهایی از آنها تقدیر کنید.

7) داشتن رفتار شایسته با کارکنان


یک مدیر واحد تجاری باید بداند که داشتن رابطه مبتنی بر اعتماد و احترام می تواند موقعیت او را در کسب و کارش و در نزد کارکنان محکم تر کند و  در عین حال ، کارکنان با اطمینان خاطر بیشتری در آن شرکت به انجام کارهای خود بپردازند. به همین دلیل ، همیشه باید رفتاری شایسته و احترام آمیز با کارکنان خود داشته باشد احترام و محبت آنها را بر انگیزد.


منبع: بازاربی ایران

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان