بیزینس پروفایل چیست!؟

بیزینس پروفایل چیست!؟

بیزنیس پروفایل Business Profile در حقیقت یک ) Resumeرزومه یا (CV، یا ارایه‌ی پیشنهاد است که از آن به‌عنوان کمپانی پروفایل Company Profile هم یاد می‌کنند با این تفاوت که بر نگاه تفصیلی و ارایه‌ی برندینگ سازمانی شما در کنار فعالیت‌های تخصصی تمرکز دارد. به عبارتی بیزینس پروفایل شرح جامعی از برند کسب و کار شما در قامت یک رزومه تخصصی و حرفه‌ای است و  يکي از مهمترين اقدامات بسيار کليدي در توسعه کسب و کار شما براي جذب در سازمان‌هاست! بیزنیس پروفایل بسیار، کامل‌تر، قوی‌تر نوشته می‌شود و بر رویکرد تجاری شما در بازار متمرکز است و مدیران کارکشته بخوبی واقفند که برای جذب پروژه، معرفی کسب وکارشان و یا شرکت در مناقصات سازمان‌های بزرگ می‌بایست از "بیزنیس پروفایل" بجای یک یا چند صفحه رزومه‌ی ضعیف استفاده کرد..! به عبارتی یک مستند حقوقی تجاری است که  شامل رزومه کاتالوگ است که علاوه بر زيبايي در طراحي بايستي داراي محتواي غني، تخصصي و جزييات فني ، نکات گرامري، ادبيات قوي نگارش طرح، تصاوير مرتبط، جداول و مقدمه، ارایه راهکار و...باشد تا طرح در نگاه کارفرما يک فرد قدرتمند، پيشنهاد واقعي و قابل جذب جلوه کند.  CV هويت واقعي کسب و کار حرفه‌اي شماست براي معرفي بهتر. که نمایانگر فن ارتباط با کارفرمایان برای طرح ايده‌ها و توانايي‌هاي شما در بررسي‌هاي تخصصی است ضمن اینکه معرف عملکرد و نوع خدماتي است که ارايه مي‌دهید و همکنون با توجه به رشد روز افزون نياز به عرضه پیشنهادات، برندینگ تجاری و بهبود و مهندسی سازمانی، بیزنیس پروفایل (رزومه) جزو مهمترين پیش‌نیازهایی است که برای شروع کار با کارفرما و مشتری بايد داشته باشيد.



در کلامی دیگر: امروزه انتخاب یک پیمانکار، مجری و یا ارایه دهنده‌ی خدمات فناوری اطلاعات کار ساده‌ای نیست حجم عظیمی از شرکت‌ها و افراد هر سال در حال ورود به این صنعت هستند و سپردن پروژه به آنها و انتخاب بهترین گزینه همیشه دشوار و چالش‌برانگیز است. شکست پروژه‌ها، ناکامی در پیشبرد اهداف مشتری و تعلل و تاخر در اجرای کار سبب بی‌اعتمادی مشتریان می‌شود و همواره هدایت کردن یک پروژه به سمت برخی از این شرکت‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه‌ها و زمان و هزینه‌ی کارفرمایان شود. مهمترین علت عدم انتخاب صحیح یک شرکت ارایه‌کننده(مجری) عدم آشنایی با توانایی‌ها و قدرت انجام آن شرکت است لذا حسب اعلام نیاز سازمان محترم شما جهت بررسی و امکان‌سنجی همکاری فی مابین با آن سازمان محترم این رزومه کاتالوگ که شرح مفصلی از پروفایل تجاری شرکت است تا ضمن آشنایی با جزئیات فعالیت ما ارزیابی صحیح و دقیقی داشته باشید و انتخاب ارزندکمپانی پروفایل یا پروفایل شرکت ابزاری است جهت معرفی حرفه ای یک شرکت به گونه ای که بتواند در مخاطب تاثیر گذار باشد و وی را به طور خلاصه با شرکت و فعالیت های آن آشنا کند. همچنین می تواند در سرمایه گذاران و مشتریان تاثیر بالقوه گذاشته و فرصتی را ایجاد می کند تا شرکت بتواند خود را از سایرین متمایز نموده و بعنوان یک رزومه قادر خواهد بود که به توصیف شرکت پرداخته و به اثبات اعتبار شغلی شرکت در بازار کمک کند.




تعریف دقیق تری از پروفایل تجاری

پروفایل یا رزومه یک شرکت در واقع خلاصه ای است از همه عناصر و پارامترهای مربوط به یک سازمان که در قالب یک اعلامیه اطلاعات مهمی از فعالیت های یک شرکت به خواننده منتقل می کند می توان گفت که پروفایل متریال بازاریابی است که در جهت دنبال کردن اهداف مختلف یک سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. پروفایل یک شرکت برای مشتریان بالقوه، تامین کنندگان، موسسات مالی و اعتباری، سازمان های دولتی و سرمایه گذاران تهیه می شود و اطلاعات آن می تواند کلی و یا جزئی باشد که کاملا بستگی به مخاطبی دارد که پروفایل برای او تهیه می شود.

اطلاعات مندرج در یک بیزینس پروفایل

اطلاعات مندرج در یک پروفایل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نام شرکت

ساختار شرکت

محل شرکت

اطلاعات تماس شرکت

آدرس ایمیل شرکت

نام موسس، شرکاء و همکاران

نام مدیران و اعضای هیئت مدیره

فعالیت‌های کلی شرکت

چشم انداز، رسالت و اهداف شرکت

محصولات و خدماتی که توسط یک شرکت ارائه می‌شود

تاریخچه شرکت

اطلاعات در مورد منابع مالی و نیروی انسانی

ساختار سازمانی

چگونه یک بیزینس پروفایل حرفه‌ای تهیه کنیم؟

نوشتن یک بیزینس پروفایل تاثیرگذار نیازمند به داشتن یک استراتژی مناسب است. ویژگی‌های اصلی یک پروفایل تجاری باید با روشی مناسب برجسته شود. این یک ابزاری تبلیغاتی است که باید بتواند به شیوهای منحصر بفرد تهیه شود و در دسترس مخاطبان قرار گیرد به نحوی که بتواند آنها را به شرکت و برند شما علاقه‌ مند نماید.



اقداماتی که برای تهیه یک بیزینس پروفایل باید دنبال کنیم عبارتند از:

1- هدف را مشخص کنید.

در تهیه پروفایل یک شرکت می توان از سناریوهای مختلفی استفاده کرد که نهایتا یک هدف را دنبال کنند. با تهیه یک پیش نویس می توانید روش هایی را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود پیشنهاد نمایید. این موضوع به شما کمک می کند تا اهداف خود را واضح تر تعریف کنید و در این راه قطعا ایده های جدیدی به ذهن شما خطور خواهد کرد.

2- سبک پروفایل خود را مشخص نمایید.

به مجرد اینکه اطلاعات پایه ای مناسب را برای نوشتن پروفایل خود در اختیار داشتید نوبت به آن می رسد که سبک مناسب را انتخاب نمایید. اینکه بیشتر مایلید تا بصورت نوشتاری اطلاعات را منتقل کنید و یا بصورت گرافیکی. برای جلوگیری از یک نواختی به نظر می رسد ترکیبی از یک پروفایل نوشتاری همراه با تصاویر می تواند برای خواننده جذاب تر باشد.

3- پروفایل خود را به یک داستان جذاب تبدیل کنید.

بجای اینکه در متن پروفایل خود فقط به اعداد و ارقام تکیه کنید، سعی نمایید تا مطالب را در قالب یک داستان جالب تعرف نمایید تا مخاطبان را به خود جلب نماید.

4- ماموریت خود را تشریح کنید.

ماموریت خود را در متن پروفایل به نحوی بیان کنید که نکات ارزشمند و برجسته کاری را به مخاطب منتقل کند. آنها باید برنامه های شغلی شما را بدانند و از طریق اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می دهید بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

5- از واژه های مناسبی استفاده کنید.

یکی از نکات مهمی که در نوشتن یک پروفایل باید در نظر داشته باشید این است که از فرمت مشخص و روشنی برای بیان مطالب استفاده نمایید. فراموش نکنید که به هنگام نوشتن پروفایل یک شرکت قرار است که یک شرکت و فعالیت های تجاری آن را بصورت رسمی معرفی نمایید لذا ضروری است تا از کلمات و واژه های مناسبی برای معرفی شرکت استفاده شود.

6- تاریخچه شرکت را با ترتیب زمانی بیان نمایید.

موضوعی که در نوشتن یک پروفایل حائز اهمیت است این است که تاریخچه شرکت به ترتیب زمانی نوشته شود و به دستاوردهای مهمی که از شروع به تاسیس شرکت تا زمان حال به انجام رسیده است اشاره شود.

7- توصیف خوبی از شرکت داشته باشید.

به هنگام نوشتن پروفایل یک شرکت تلاش نمایید تا همواره توصیف مناسبی از شرکت داشته باشید تا تصویر مناسبی از شرکت شما در ذهن مخاطب نقش ببندد.



8- اطلاعات تماس را نمایش دهید.

به هنگام تهیه پروفایل اطلاعات تماس خود شامل شماره تلفن، شماره فاکس و یا ایمیل را در بالای صفحه قرار دهید و یا بصورت آنلاین لینک تماس را در انتهای صفحه قرار دهید.

9- پروفایل شرکت را بازنگری کنید.

پس از تکمیل پروفایل لازم است که آن را بازنگری کنید تا در صورت بروز هر گونه اشکال بتوانید خطاها را برطرف کنید. بازنگری پروفایل را مدتی پس از تکمیل آن انجام دهید. در صورتی که بازنگری پروفایل را بلافاصله پس از تکمیل آن انجام دهید ممکن است برخی از اشتباهات از نظر شما دور بماند لذا برای بازنگری پروفایل زمانی را لحاظ نمایید.

10- پروفایل سایر شرکت ها را مطالعه کنید.

پس از تکمیل پروفایل شرکت خود، آن را به کناری بگذارید و سعی کنید پرفویال شرکت های رقیب را مطالعه نمائید. این به شما کمک می کند تا احساس واقعی خود را نسبت به پروفایلی که نوشته اید بهتر درک کنید و در صورت عدم رضایت از آنچه که تدوین کرده اید مجددا آن را بازنگری کنید.

11- تصویر شرکت خود را بسازید.

اطمینان حاصل کنید که تصویر شرکت را با تصورات مثبت و اطلاعاتی ایجاد کرده اید که باعث تقویت نام تجاری شما می شود. مواردی را که به نظر منفی یا غیر ضروری می رسد، حذف کنید. در ساخت جملات از کلمات و واژه های صحیح استفاده نمایید که برای مخاطب الهام بخش باشد.

اهمیت تهیه بیزینس پروفایل

1. فرصتی برای خریدار ایجاد می کند تا در مورد شرکت اطلاعاتی کسب کند.

2. سرمایه گذاران بالقوه در بازار را در تعامل مستقیم با تیم بازاریابی و و فروش یک بنگاه قرار می دهد.

3. به مشتریان بالقوه کمک می کند تا اگر به دنبال یک محصول یا خدمات خاص هستند درباره شرکت اطلاعاتی کسب نمایند.

4. پروفایل یک شرکت می تواند فرصت های بیشماری را برای رشد یک نهاد تجاری فراهم نماید.

5. اگر پروفایل یک شرکت به درستی تنظیم شده باشد می تواند بعنوان نقشه راه برای رشد و شکوفایی شرکت بکار رود.

فهرست محتوای لازم در رزومه کاتالوگ شرکتی  (بیزینس پروفایل)

مشخصات حقوقی شرکت (جدول اطلاعات آماری)

درباره ما (سخن مدیرعامل)

شرح ارایه رزومه(مقدمه، هدف، ویژگی، مزایا)

پرسنل کلیدی  (چارت سازمانی)

تاریخچه‌ی شرکت (سرگذشت با تصویر شرکت)

لیست مشتریان (جدول اطلاعات مشتریان)

تایم لاین-نمودار زمانی (سایر وقایع مهم شرکت)

فهرست کارکنان (همکاران تجاری)

زمینه‌ی فعالیت شرکت (جدول فعالیت‌ها با درصد تسلط)

قراردادهای منعقدشده (جدول سوابق قراردادها )

ارزش‌های شرکت (جدول ارزشها با میزان امتیاز)

فرایند انجام کار(جدول فرایند)

مسئولیت‌ اجتماعی شرکت (جدول مشارکت با میزان امتیاز)

فرایند مدیریت پروژه (فازبندی کنترل پروژه)

چشم‌انداز، ماموریت شرکت (جدول با میزان امتیاز)

حفظ محرمانگی (عدم افشای اطلاعات)

تکنولوژی‌های مورد استفاده (جدول با میزان تخصص)

نظارت و بهبود خدمات (جدول تست کنترل بهبود)

محصولات شرکت (جدول سایر محصولات)

سطح ارایه خدمات (جدول SLA)

خدمات شرکت (جدول سایر خدمات)

مجوزات قانونی،گواهینامه‌ها  (تصویر مجوزات)

تقدیرنامه‌ها و افتخارات (تصویر تقدیرنامه‌ها)

شرایط فنی همکاری (کلیات همکاری در یک نگاه)

راهکارهای شرکت (جدول سایر راهکارها)

ترکیب مدارک پرسنل (نمودار ترکیب مدارک)

سخن آخر (انتخاب ما)

اطلاعات تماس (نماینده، درگاه‌ ارتباطی و نظرات مشتریان)




پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان