دانشنامه کازيو

نمودار استخوان ماهی یا ایشیکاوا

2017/02/21 01:22:51

نمودار استخوان ماهی یا ایشیکاوا

نمودار استخوان ماهی یا ایشیکاوا، روشی بسیار سودمند برای شناسایی و حل مسائل از طریق ایده پردازی است. این تکنیک توسط پروفسور کائورو ایشیکاوا از دانشگاه توکیو در سال 1960 با هدف قاعده مند کردن پروسه کنترل کیفیت طراحی شد. هدف اصلی این تمرین، شناسایی و تهیه فهرستی از کلیه علل احتمالی مساله مورد نظر است. این روش در درجه اول یک تکنیک گروهی شناسایی مسئله است اما توسط افراد به تنهایی نیز قابل استفاده است. 

دلیل نام گذاری این فرایند به «استخوان ماهی» روش منحصر به فرد جمع آوری اطلاعات است که به صورت بصری مرتب می شود و زمانی که مساله و علل آن ثبت می شود، نموداری تشکیل می گردد که شبیه به اسکلت ماهی است. 

این روش را می توان طی بیش از یک جلسه، از طریق طوفان فکری بررسی نمود. ایشیکاوا این فرایند را به عنوان فرایندی که «مساله خود را روی سر ماهی می نویسید و بعد یک شبه آن را می پزید» توصیف می کند.


۷ تکنیک برای رفتار مدیریتی در واحدهای تجاری

2017/02/20 21:49:45

۷ تکنیک برای رفتار مدیریتی در واحدهای تجاری

مدیریت واحد تجاری نیازمند استفاده از تکنیکها و مهارتهایی است که باید آموخته شود و به اهمیت اجرای آنها واقف باشند. معمولاً شخصی که مالک یک فروشگاه است ، مدیریت آن را نیز بر عهده دارد.

روشهای بازاریابی که با نظر مشاوره بازاریابی برای مدیریت به کار برده می شود در میزان موفقیت یک واحد تجاری بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه این مقاله به تکنیکهای مهم در مدیریت واحد تجاری پرداخته خواهد شد.


آیا باید از مدیران فروش که در بازاریابی حرفه ای شده اند ترسید؟

2017/02/20 19:04:27

آیا باید از مدیران فروش که در بازاریابی حرفه ای شده اند ترسید؟

بسیاری از مدیران شرکت ها به دنبال مدیران فروش و بازاریابی حرفه ای هستند اما از سوی دیگر همواره از اینکه این مدیر فروش به یک رقیب در بازار تبدیل شود، می ترسند.

....


امکانات نسخه جدید Manageengine ServiceDesk 9.3

2017/02/20 18:13:30

تازه های نسخه جدید سرویس دسک Manageengine servicedesk :

در اینجا سعی داریم تا همگام با تغییرات سرویس دسک، در خصوص ارایه اطلاع رسانی به موقع، شما را در جریان تازه های سرویس دسک بگذاریم لذا با این تغییرات و آشنایی شما با مشکلات و باگ های مرتفع شده، امیدواریم برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت به نسخه های جدید کمکی کرده باشیم با مدانت در این مبحث همراه باشید...


نسخه جدید سرویس دسک ۹٫۳ در ۱۵ فوریه ۲۰۱۷ منتشر شد.


پنج تکنیک کلیدی و رایج بازاریابی

2017/02/13 17:17:17

پنج تکنیک کلیدی و رایج بازاریابی

تنها تبلیغات موفق است که می تواند در بین بینندگان، شنوندگان و یا خوانندگان ایجاد تمایل کرده و باعث می شود که مشتری بالقوه در این بازه احساس خرسندی نماید. با وجود اکثریت ارائه دهنده های محصولات و خدمات در بازار، استفاده از یک روش اثبات شده در تبلیغات خود، احتمال اینکه هزینه تبلیغات شما و بازگشت سرمایه را بالا می برد. در این مطلب پنج مورد از رایج ترین تکنیک های تبلیغاتی را معرفی می کنیم....

بهترین راهکار افزایش اعضای کانال تلگرام

2017/02/12 12:14:58

رشد یکصد هزار  کانال تلگرام نشان از محبوبیت بسیار این شبکه اجتماعی در ایران است و هر کس که ایده ای در ذهن دارد سراغ ایجاد یک کانال می رود.اما پیش از ایجاد و یا تولید یک کانال باید ببنید هدفتان چیست؟
  1. کسب درآمد؟
  2. سرگرمی؟
  3. معرفی و شهرت؟
  4. افزایش و تقویت برند شخصی و یا سازمانی؟
  5. و یا توسعه و رشد کسب و کار؟
پاسخ هر کدام از موارد فوق فقط برای شما مهم است و قرار نیست شما به کسی پاسخ بدهید اما ایجاد هر کانالی با هر هدفی که در ذهن دارید نیاز دارد تا مخاطبین زیادی داشته باشد و هدف کلی داشتن کانال تلگرام، رساندن پیغام شما به مخاطب (مشتری هدف) است!  و 100% راهکارهایی که به ذهن شما رسیده و یا در اینترنت جستجو کرده اید موارد زیر است:
  1. ...

زنبورها از الگوهای تجاری پیروی می‌کنند

2017/02/08 20:20:43

زنبورها از الگوهای تجاری پیروی می‌کنند و برای اینکه بهترین مبادلات تجاری را انجام دهند با هم رقابت می‌کنند.


 به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، محققان دانشکده علوم زیستی در دانشگاه ساسکس به بررسی این نکته پرداختند که قانون تجاری «عرضه و تقاضا» در جمعیت زنبورهای کاغذی به چه نحو برقرار می‌شود. در این قانون زنبورهای یاریگر به ازای حضور در لانه به زنبورهای زادآوری کننده غالب کمک می‌کنند که زاده‌های خود را افزایش دهند.


در این مطالعه که در طول یک دوره سه ماهه در منطقه‌ای در جنوب اسپانیا به انجام رسید، گروه به بررسی و تهیه ژنوتیپ 1500 زنبور پرداخت و رفتارهای اجتماعی آن‌ها را در 43 لانه مجزا بررسی کرد.


محققان دریافتند با افزایش تعداد لانه‌ها و شرکای هم‌ لانه، زنبورهای یاریگر کمک کمتری به روسای خود( یعنی زادآوری‌کنندگان غالب) می‌رسانند. زیرا در این حالت گزینه‌های لانه‌گذاری دیگری برای آن‌ها فراهم است که می‌توانند از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنند. زنبورهای غالب برای اینکه بهترین گزینه تجاری را در اختیار این زنبورهای یاریگر قرار دهند با هم به رقابت می‌پردازند. برای این منظور به زنبورهای یاریگر اجازه می‌دهند کم‌تر کار کنند تا در لانه آن‌ها باقی بمانند.


محققان می‌گویند این تحقیق برای اولین‌بار نشان می‌دهد که تئوری عرضه و تقاضا می‌تواند به درک رفتار حشرات اجتماعی کمک کند. محققان بر این باور بودند که فاکتورهای حاکم بر گروه‌های اجتماعی حاکم همچون تعداد یاریگرها و ارتباطات ژنتیکی، مهم‌ترین چیزی است که رفتار کمک‌رسانی را در این موجودات تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این وجود این یافته‌های تازه محققان نشان می‌دهد که فاکتورهای تجاری در کل جمعیت همچون پیشنهادهایی که از خارج از گروه عرضه می‌شوند نیز می‌تواند رفتار حشرات را تحت تاثیر قرار دهد.


آن‌ها می‌گویند که نیروهای بازار می‌توانند توافق‌های تجاری موجود در طبیعت را تحت تاثیر قرار دهند، همان طور که در دنیای انسان‌ها نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند و این یعنی وقتی شرکای تجاری به تعداد بسیار زیاد در دسترس باشند، می‌توان بهترین پیشنهاد را انتخاب کرد.    

—------------------

مدانت: شبکه زنبورهای ایرانی!

@MedaNet

شاه کلید نفوذ و موفقیت مدیران بازاریابی

2017/02/06 19:33:48

“قدردانی از مشتری و سپاسگزاری” کلید نفوذ و موفقیت مدیران بازاریابی

مرتبط با بازاریابی, برند و برند سازی, 

قدردانی از مشتری موضوع این مقاله کازیو  است. با توجه به اینکه در هر شرکت و سازمانی ، مدیران بازاریابی و فروش نقش کلیدی و مهمی دارند ؛ مدیریت صحیح و نحوه برقراری ارتباط وی با کارکنان و مشتریان از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است. همراه باشید...


چگونه به درخواست تخفیف مشتریان پاسخ دهیم؟

2017/02/06 19:33:35

چگونه به درخواست تخفیف مشتریان پاسخ دهیم؟

تخفیف می تواند معامله‌ای را که کند پیش می‌رود تسریع نماید، بین طرفین حسن نیت ایجاد نموده و نوعی اهرم فشار برای شما در جهت درخواست percent-manامتیازات از طرف مقابل محسوب ‌شود. اما شما تنها با تخفیف دهی استراتژیک این مزایا را کسب خواهید نمود، نه درزمانی که یک نفر درخواست تخفیف کرده باشد. امیدوار بودن به تخفیف قبل از یک مذاکره ی حقیقی معمولاً سه پیامد منفی دارد.مطلب جذاب تخفیف را از کازیو دبنال فرمایید...

نمايش 1 تا 10 از 87 (9 صفحه)
با موبايل اسکن کنيدqrcode