هویت بصری چیست!؟
هویت بصری چیست؟
..
سازمانها و کاروکسبهای زیادی هستند که از قافلهی بازار و برندینگ جا ماندهاند. مهمترین دلیل این عقبماندگی ناشی از عدم وجود یک رویه و خطمشی منجسم از هویت القایی است که باید در ذهن مخاطب و مشتری شکل بگیرد. هویت بصری مفهوم جدیدی نیست. از گذشتهی دور تاکنون مورد توجه کاروکسبهای موفق و پیشرو بوده و به مجموعهای از ویژگیهای بصری خاص یک شیء قابل مشاهده گفته میشود، که آن را از سایر رقبا متمایز میکند. به عبارت دیگر تمام عناصر بصری خاصی که؛ شیء قابل رؤیت در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد، و باعث تداعی تصویری خاص و منحصر به فرد از آن شیء در ذهن مخاطب میشود؛ به عنوان هویت بصری آن شیء در نظر گرفته میشود. چه آن شیء یک خودکار باشد چه کارت ویزیت. چه سربرگ باشد و چه یک هدیه.
ارتباط با مشتری به واسطه هویت بصری نسبت به سایرگونههای ارتباطی، نظیر ارتباط کلامی و نوشتاری، قویتر و ماندگارتر است. زیرا برای ایجاد ارتباط از واژهها استفاده نمیشود، بلکه عناصر بصری با استفاده از تحریک و تهییج احساس باعث ایجاد تصور و واکنش خوب در ذهن مخاطب میشوند و به ادراکات او در جهت خلق ارزش برندینگ کمک میکند؛ هویت بصری یک شیء قدرت زیادی دارد و بهتر میتواند مخاطبین خود را متقاعد کند. به بیان سادهتر عناصری که در زمان برقراری ارتباط با یک شرکت برای شما ملموس هستند اجزای هویت بصری آن سازمان و شرکت هستند. از اجزای هویت بصری میتوان به سربرگهای سازمانی، لوگو، رنگها، فونتها، لیبلها، سبک عکاسی، سبک تصویرسازی و آیکونها، تیزرها و اشیای دیگر نظیر هدایا، خودکار، دفترچه یادداشت، سالنامه، کتاب، کارت ویزیت، طراحی و ساخت بسته بندی، دیزاین کاتالوگ، عکاسی تبلیغاتی و طراحی و ساخت پوستر و است. طراحی هویت بصری حرفهای میتواند تصویر اثرگذاری در ذهن مردم خلق میکند که بسیار ماندگار است و در پیشبرد اهداف سازمان و شرکت کمک بسزایی خواهد کرد...