کمپین تبلیغاتی چیست؟
کمپین تبلیغاتی چیست؟
..
کمپین تبلیغاتی مجموعه ای هماهنگ از تبلیغات و پیام های بازاریابی است که یک موضوع واحد را به اشتراک می گذارند و هدفشان دستیابی به یک هدف یا هدف خاص است. هدف اولیه کمپین تبلیغاتی افزایش آگاهی از یک محصول یا خدمات، ایجاد علاقه و در نهایت افزایش فروش است. یک کمپین تبلیغاتی خوب باید خلاقانه، به یاد ماندنی و متقاعد کننده باشد. همچنین باید به خوبی برنامه ریزی شده و در چندین کانال مانند تبلیغات چاپی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و بازاریابی ایمیلی اجرا شود. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را می توان از طریق معیارهایی مانند بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ تبدیل و شناخت برند اندازه گیری کرد.
کمپین تبلیغاتی امروزه به یک ساختار مهندسیشده در صنعت تبلیغات و بازاریابی گفته میشود که اخیراً نام آن را بسیار شنیدهاید و آنقدر اهمیت دارد که عملاً برند سازی و ارائه خدمات و محصولات بدون عرضه آنها در یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، هزینهبر دشوار و بینتیجه خواهد شد. کمپین تبلیغاتی : به برنامه جامع تبلیغات گفته میشود. کمپین بازاریابی یا همان کمپین تبلیغاتی، به مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی اطلاق میشود که بهصورت موازی اجرایی میشوند تا یک هدف مشخص یا یک شعار مشخص را به مشتریان کسبوکارها ارائه کنند.
در حقیقت کمپین تبلیغاتی، جمعکردن همه ابزارهای تبلیغی برای حاکم کردن یک شعار تبلیغاتی خاص در ذهن مردم است. بهطور مرسوم مهمترین چیزی که در توصیف کمپینهای تبلیغاتی مورداستفاده قرار میگیرد، روش و هزینه کمپین است. بیشک شنیدهاید که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی چندمیلیاردی اجرا کرده است؛ یا فلان برند دو روز آمده و شهرتش از همه بیشتر شده! یا شرکت دیگری، باوجود علاقه به اجرای کمپینهای تبلیغاتی، بودجه کافی برای اجرای آنها در اختیار ندارد. همه اینها نشانگر ماهیت چیزی بنام کمپین تبلیغاتی است که در نگاه نخست، یک سرمایهگذاری هنگفت است اما در پایان و در صورت طراحی حرفهای، سود سرشاری را به سازمان یا کسبوکار شما سرازیر خواهد کرد، چیزی است که در اکثر مواقع شاخصهای دقیق برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد یا کمتر به کار گرفته میشود. همچنین درصورتیکه کمپین را حرفهای طراحی نکنید علاوه بر اتلاف میلیونها تومان وجه، نتیجه مؤثر را هم نخواهید گرفت بنابراین شرکتها و سازمانهایی که بهصورت دائمی برنامههای تبلیغاتی گسترده اجرا میکنند و یا به مجریان حرفهای طراح کمپین تبلیغاتی این مهم را میسپارند معمولاً بهمرور به اثربخشی نسبی رسانهها و فنها و ابزارهای مختلف پی میبرند. اما شرکتها و سازمانهایی که تجربه قبلی ندارند در معرض یک ریسک جبرانناپذیر جدی هستند.بنابراین مهم است سرمایهگذاری را کی، چگونه و توسط چه کسی به اجرا درمیآورید. زمانی که میخواهید یک محصول یا خدمت را معرفی کنید، میبایست برای افزایش قابلتوجه تأثیرگذاری پیامتان، از بیش از یک ابزار تبلیغاتی بهره ببرید. زیرا همگرایی رسانهها، تأثیرات بسیار بیشتری را ایجاد میکنند. ...