کالای خود را چگونه به دست مشتری می رسانید!؟...

کالای خود را چگونه به دست مشتری می رسانید!؟...

کانالهای تجاری یا همان کانالهای توزیع کالا یکی از بخشهای مهم هر کسب و کاری است.

صاحبان کسب و کارها و تولید کنندگان محصولات همیشه به دنبال آن هستند تا از سریعترین و بهترین راه محصولات خود را به دست مشتریانشان برسانند. تولید کنندگان ، غالباً از ۵ روش اصلی برای انتقال کالای خود به دست مصرف کنندگان استفاده می کنند.

یک) عمده فروشها

گاهی تولید کنندگان برای اینکه به مشتریان و خرده فروشان دسترسی پیدا کنند از عمده فروشها استفاده می کنند. معمولاً در گذشته بیشتر از این روش توزیع کالا استفاده می شد.

دو) عاملان فروش تولید کننده ها

گاهی تولید کننده ها ترجیح می دهند از عاملان فروش خود به جای واسطه ها استفاده کنند. در این طریق ، تولید کننده ها محصولات را از طریق عاملین فروش خود که افرادی با تجربه هستند به دست مشتریان و گاهی خرده فروشها می رسانند.

سه) فروش مستقیم محصولات به خرده فروشان

گاهی شرکتها و تولید کننده ها ، محصولات خود را به خرده فروشها می فروشند تا آنها محصول را به دست مشتریان برسانند.

چهار) روش مستقیم و بدون واسطه

روش مستقیم یکی از کوتاه ترین روشهای توزیع کالاست و مستقیماً محصولات از تولید کنندگان به دست مصرف کنندگان می رسد. روش مستقیم ، امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. این روش از چند طریق انجام می شود:

۱)تحویل در درب منزل

یکی از روشهایی که امروزه برای توزیع کالا بسیار رواج پیدا کرده است خریدهای اینترنتی یا سفارش کالا از طریق اینترنت ، تلفن و سایر راههای ارتباطی دیگر است. معمولاً کالاهایی که از این طریق سفارش داده می شوند در درب منزل مشتریان تحویل داده می شوند. این روش از جمله راههای مستقیمی است که در آن ، خود تولید کنندگان به صورت مستقیم کالای تولید شده را به دست مشتریان می رسانند که هم موجب سرعت در عرضه کالا به مشتریان شده  هم اینکه قیمت تمام شده آن به دلیل حذف واسطه ها کمتر می شود.


۲)مراجعه کارکنان بخش فروش شرکتها به محل زندگی یا کار افراد


امروزه شما بازاریابان زیادی را می بینید که به محل کار یا منزل شما سر می زنند و ضمن اینکه محصولات خود را معرفی می کنند از شما می خواهند که جزو مشتریان محصولات آنها شوید. این راه نیز یکی دیگر از راههای عرضه مستقیم کالا است که شرکتها و تولید کنندگان ، کارکنان بخش فروش خود را به محل زندگی و کار مشتریانشان می فرستند تا مستقیماً به بازاریابی و فروش کالا بپردازند. بزرگترین مزیت این روش این است که شما به صورت مستقیم و رو در رو با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را در جریان محصولات و تولیدات خود ، خدماتی که می توانند از طریق خرید از شما به دست بیاورند قرار دهید. از طرفی به صورت مستقیم می توانید سلیقه های آنها را شناخته و در بهبود عملکرد و محصولات خود از آنها استفاده کنید. از این روش توزیع کالا ، هم می توان برای توزیع محصول ، هم پیدا کردن مشتریان جدید و مصاحبه با مشتریان فعلی استفاده کرد.

۳) تأسیس خرده فروشی برای شرکت

یکی دیگر از اقداماتی که برای ارتباط مستقیم با مشتریان از طرف تولید کنندگان و شرکتها انجام می شود تأسیس فروشگاه های خرده فروشی است. شرکتها و تولید کنندگان از طریق فروشگاه هایی که ایجاد می کنند می توانند بدون واسطه و مستقیم به عرضه کالاهای تولید شده خود بپردازند.


پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان