دانشنامه کازيو

کدهاي تخفيف کازيو

2023/10/28 11:49:39

تخفیفات کازیو

مشاوره فناوری اطلاعات چیست؟

2023/06/16 22:19:55

مشاوره فناوری اطلاعات چیست؟

..

سازمان‌ها و کاروکسب‌های زیادی از داشتن مشاور یا مشاوران فناوری اطلاعات و ارتباطات بی‌بهره‌اند و همین امر منجر به سعی و خطا در انجام پروژه‌ها، هزینه‌کرد بیشتر، کاهش امنیت شبکه و درنتیجه از دست دادن فرصت‌های تجاری میشود. مشاوره درحقیقت راهنمایی دادن به مالکان کاروکسب است، در نحوه‌ی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، که بر نیل به اهداف تجاری و سازمانی تمرکز دارد. مشاوران فناوری اطلاعات علاوه بر برنامه‌ریزی راهبردی، سرویس‌هایی از قبیل مهندسی و برآورد هزینه‌ی خرید ابزارها، محصولات و خدمات، کنترل، نظارت، پیاده‌سازی، توسعه و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی را نیز در دستور کار دارند.

چه سازمانی باشید که از نیروهای حرفه‌ای درون‌سازمانی استفاده می‌کنید و چه امور مشاوره را برون سپاری می‌کنید درهرصورت لزوم داشتن یک مشاور یا یک تیم مشاوره، جزو الزامات راه‌اندازی کاروکسب، پایداری یا توسعه‌ی تجارت محسوب می‌شود که بر روی روابط متمرکز است و با درک انتظارات کارفرما، سازمان و سایر ذینفعان آنان را به اهدافشان نزدیک می‌کند از طرفی با ایفای نقش تعیین کننده در تعریف واضح مسئولیت‌های کارفرما، سایر ذینفعان پروژه قادر است کارفرما را در رسیدن به نتایج مطلوب و نهایی پروژه‌ها نزدیک کند.

وجود و حضور یک مشاور یعنی تمرکز بر نتایج، نظارت بر فرایندهای سازمانی و امنیتی و رشد و توسعه‌ی کاروکسب است که بطور اخص روی حوزه‌های در دسترس‌پذیری سرویس‌ها، مدیریت امنیت اطلاعات، تحول دیجیتال، مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات، مدیریت ریسک، مدیریت خدمات و حاکمیت در فناوری اطلاعات تمرکز دارد. ازاین‌رو مجهز شدن سازمان به مشاوران فناوری اطلاعات و ارتباطات، نه تنها یک انتخاب قابل چشم پوشی نیست بلکه امروزه یک گزینه‌ی الزام‌آور است بنابراین سازمان‌های پیشرو همواره از موفق‌ترین مشاوران بهره‌مندند زیرا موفقیت تجارتشان و ارایه‌ی خدماتشان به شدت ناشی از دریافت مشاوره‌های دقیق، مهندسی‌شده و اثرگذار است که نرخ ریسک و شکست را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن منجر به افزایش سهم فروش، افزایش توان رقابت با رقبا و مهم‌تر از همه پایداری بیشتر زیرساخت‌هایشان شده است.

از طرفی بسیاری از سازمان‌ها نیز هستند یا فاقد مشاورند یا مشاورانی دارند که فاقد تسلط لازمند ازاین‌رو بطور اختصاصی یک مشاور خبره باید به مفاهیم مدیریت فرآیندهای سازمانی، به مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات، به حوزه مدیریت سرویس‌ های فناوری و چارچوب‌‌ها و استانداردهای حاکمیت و مدیریت فناوری اطلاعات مسلط باشد. 

...




PESTEL چیست؟

2023/06/15 19:48:18

تجزیه و تحلیل PESTEL چیست؟

در محیط پیچیده کسب و کار امروز، برای شرکت‌ها بسیار مهم است که درک عمیقی از عواملی که بر موفقیت آنها تأثیر می‌گذارد داشته باشند. یکی از این جنبه‌های مهم، چشم انداز سیاسی است. عوامل سیاسی نقش مهمی در شکل‌دهی محیط کسب‌وکار دارند و عدم شناخت تأثیر آن‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌ها یا حتی شکست شود. اینجاست که تحلیل PESTEL وارد عمل می‌شود. PESTEL مخفف عبارت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی، فنی، زیست محیطی و حقوقی است و چارچوبی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به طور مؤثر در چشم انداز سیاسی حرکت کنند.

عوامل سیاسی شامل تمام جنبه‌های مربوط به دولت، سیاست‌ها و مقرراتی است که می‌تواند بر کسب و کارها تأثیر بگذارد. این عوامل عبارتند از ثبات، جو سیاسی، رهبری دولت، مقررات تجاری، سیاست‌های مالیاتی و غیره. با درک عوامل سیاسی، کسب و کارها می‌توانند ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با فعالیت در یک منطقه یا صنعت خاص را ارزیابی کنند. برای مثال، تغییرات در مقررات دولتی می‌تواند بر استراتژی‌های ورود به بازار تأثیر بگذارد، سیاست‌های واردات/صادرات می‌تواند بر زنجیره‌های تأمین تأثیر بگذارد، و بی‌ثباتی سیاسی می‌تواند خطرات تجاری را افزایش دهد.

عوامل اقتصادی یکی دیگر از جنبه‌های مهم تحلیل PESTEL است. این عوامل شامل رشد اقتصادی، نرخ تورم، نرخ بهره، نرخ ارز و الگوهای مخارج مصرف کننده است. درک چشم انداز اقتصادی به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد استراتژی‌های قیمت گذاری، فرصت‌های سرمایه گذاری و گسترش بازار بگیرند. به عنوان مثال، در طول یک رکود اقتصادی، کسب‌وکارها ممکن است نیاز به تنظیم استراتژی‌های قیمت‌گذاری خود داشته باشند تا رقابتی باقی بمانند، در حالی که در دوره‌های رشد اقتصادی، می‌توانند بازارهای جدید را کشف کنند یا در نوآوری سرمایه‌گذاری کنند.



کمپین تبلیغاتی چیست؟

2023/05/09 20:12:26

کمپین تبلیغاتی چیست؟

..

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای هماهنگ از تبلیغات و پیام های بازاریابی است که یک موضوع واحد را به اشتراک می گذارند و هدفشان دستیابی به یک هدف یا هدف خاص است. هدف اولیه کمپین تبلیغاتی افزایش آگاهی از یک محصول یا خدمات، ایجاد علاقه و در نهایت افزایش فروش است. یک کمپین تبلیغاتی خوب باید خلاقانه، به یاد ماندنی و متقاعد کننده باشد. همچنین باید به خوبی برنامه ریزی شده و در چندین کانال مانند تبلیغات چاپی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و بازاریابی ایمیلی اجرا شود. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را می توان از طریق معیارهایی مانند بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ تبدیل و شناخت برند اندازه گیری کرد. 

کمپین تبلیغاتی امروزه به یک ساختار مهندسی‌شده در صنعت تبلیغات و بازاریابی گفته می‌شود که اخیراً نام آن را بسیار شنیده‌اید و آن‌قدر اهمیت دارد که عملاً برند سازی  و ارائه خدمات و محصولات بدون عرضه آن‌ها در یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، هزینه‌بر دشوار و بی‌نتیجه خواهد شد. کمپین تبلیغاتی : به برنامه جامع تبلیغات گفته می‌شود. کمپین بازاریابی یا همان کمپین تبلیغاتی، به مجموعه فعالیت‌های تبلیغاتی اطلاق می‌شود که به‌صورت موازی اجرایی می‌شوند تا یک هدف مشخص یا یک شعار مشخص را به مشتریان کسب‌وکارها ارائه کنند. 

در حقیقت کمپین تبلیغاتی، جمع‌کردن همه ابزارهای تبلیغی برای حاکم کردن یک شعار تبلیغاتی خاص در ذهن مردم است. به‌طور مرسوم مهم‌ترین چیزی که در توصیف کمپین‌های تبلیغاتی  مورداستفاده قرار می‌گیرد، روش و هزینه کمپین است. بی‌شک شنیده‌اید که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی چندمیلیاردی اجرا کرده است؛ یا فلان برند دو روز آمده و شهرتش از همه بیشتر شده! یا شرکت دیگری، باوجود علاقه به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، بودجه کافی برای اجرای آن‌ها در اختیار ندارد. همه این‌ها نشانگر ماهیت چیزی بنام کمپین تبلیغاتی است که در نگاه نخست، یک سرمایه‌گذاری هنگفت است اما در پایان و در صورت طراحی حرفه‌ای، سود سرشاری را به سازمان یا کسب‌وکار شما سرازیر خواهد کرد، چیزی است که در اکثر مواقع شاخص‌های دقیق برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد یا کمتر به کار گرفته می‌شود. همچنین درصورتی‌که کمپین را حرفه‌ای طراحی نکنید علاوه بر اتلاف میلیون‌ها تومان وجه، نتیجه مؤثر را هم نخواهید گرفت بنابراین شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به‌صورت دائمی برنامه‌های تبلیغاتی گسترده اجرا می‌کنند و یا به مجریان حرفه‌ای طراح کمپین تبلیغاتی این مهم را می‌سپارند معمولاً به‌مرور به اثربخشی نسبی رسانه‌ها و فن‌ها و ابزارهای مختلف پی می‌برند. اما شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تجربه قبلی ندارند در معرض یک ریسک  جبران‌ناپذیر جدی هستند.بنابراین مهم است سرمایه‌گذاری را کی، چگونه و توسط چه کسی به اجرا درمی‌آورید. زمانی که می‌خواهید یک محصول یا خدمت را معرفی کنید، می‌بایست برای افزایش قابل‌توجه تأثیرگذاری پیامتان، از بیش از یک ابزار تبلیغاتی بهره ببرید. زیرا همگرایی رسانه‌ها، تأثیرات بسیار بیشتری را ایجاد می‌کنند. ...




سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یا ISMS چیست؟

2023/05/05 00:31:09

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یا ISMS چیست؟

..

سیستم مدیریت امینت اطلاعات یا ISMS  یک چارچوب ساختاری برای مدیریت و حفاظت از داده‌های حساس سازمان است که شامل سیاست‌ها و روش‌ها، افراد، فناوری و فرآیندهای ارزیابی خطر است. اگر به دنبال امنیتی مطمئن و پایدار برای سازمان خود هستید، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) یکی از بهترین گزینه‌هاست. با استفاده از ISMS، می‌توانید از طریق ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها و شناسایی تهدیدات امنیتی، سازمان خود را در برابر حملات سایبری و دیگر خطرات امنیتی محافظت کنید. در این طرح به شما نشان خواهیم داد که چگونه پیاده‌سازی یک ISMS می‌تواند اطمینان خاطر شما را در مورد امنیت اطلاعاتی سازمان شما افزایش دهد.

پیاده‌سازی یک ISMS به سازمان کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد، خطرات را شناسایی و کاهش دهد و از رقابتی بودن سازمان در بازار برخوردار شود. برای پیاده‌سازی یک ISMS می‌توان از فرآیند "Plan,Do,Check,Act" استفاده کرد و از استانداردهایی مانند ISO27001 و ISO27002 بهره گرفت. برای شروع پیاده‌سازی یک ISMS، باید با ارزیابی جامع خطرات آغاز شود که می‌توان از ابزارهایی مانند vsRisk استفاده کرد. از مزایای پیاده‌سازی یک ISMS می‌توان به حفاظت از داده‌های حساس، رعایت تطابق با مقررات، ارائه پایداری کسب و کار، کاهش هزینه‌ها، ارتقای فرهنگ سازمانی، و سازگاری با تهدیدات جدید اشاره کرد. امروزه با افزایش حجم تهدیدات و در خطر بودن کاروکسب‌هایی که اکثراً روی پلتفرم‌های فناوری سوار هستند اهمیت ISMS آنقدر بیش از هر زمانی دیگری مورد توجه مدیران ارشد و مدیران فناوری اطلاعات است. تعمیر و نگهداری، نرم افزارهای امنیتی قدیمی، موانع محیطی، خطای کاربر و تخصیص ناکافی منابع برخی از دلایل رایج خرابی سیستم در یک سیستم امنیتی هستند. این شکست ها به راحتی می تواند منجر به نقض امنیت سایبری شود که می تواند برای هر سازمانی فاجعه بار باشد. برای جلوگیری از خرابی سیستم، شرکت ها نیاز به پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) دارند. یکی از دلایل اصلی شکست برنامه های ISMS عدم اجرای سیاست است. ISMS یک چارچوب مرکزی برای حفاظت از داده ها ارائه می دهد و منابع رایگان و پشتیبانی تخصصی را برای محافظت از داده های حساس و کاهش هزینه ها ارائه می دهد. برای شرکت ها ضروری است که امنیت اطلاعات را در اولویت قرار دهند و یک ISMS را برای کاهش تهدیدات سایبری و به حداقل رساندن خطرات حملات سایبری موفق پیاده سازی کنند. در این طرح جامع شما با چم و خم این راهکار امنیتی و خدمات ما آشنا خواهید شد..

..





کوچینگ چیست؟

2023/05/04 00:42:38

کوچینگ  چیست؟

..

یک نقل قول معروف در مورد اهمیت کوچینگ  توسط بیل گیتس مطرح شده که گفت: "همه به یک کوچ  نیاز دارند." خیلی خلاصه کوچینگ، فرآیندی است که به افراد کمک می‌کند فضایی امن، قابل اعتماد و مطمئن برای ارتباط با منابع خود ایجاد کنند. اما این تمام ماجرا نیست و کوچینگ تعاریف گوناگونی دارد و یک علم نوین در مدیریت، آموزش و توسعه‌ی فردی و سازمانی است لذا بطور کلی می‌توان آنرا با تعابیر زیر معنی کرد.

کوچینگ یعنی یاری‌رسانی به افراد برای حرکت در مسیر مطلوب؛

کوچینگ یعنی کمک به افراد برای رونمایی از بهترین نسخه‌ی خودشان.

کوچینگ یعنی پرورش خودآگاهی، قدرت تصمیم‌گیری و توان تحول و دگرگونی در افراد.

واژه‌ی کوچینگ در کنار منتورینگ و مشاوره قرار می‌گیرد اما به معنی دقیق مشاوره یا منتورینگ نیست. شما در منتورینگ با پرسش "چه چیزی؟" روبرو هستید، که بر "آینده" متمرکز است و هدفش آموزش، تقویت و گسترش دیدگاه فرد است. یا در مشاوره،  با پرسش "چرا؟" روبرو هستید که بر "گذشته" متمرکز است، با هدف پاسخ به درک خویشتن و غلبه بر مشکلات و چالش‌ها.

اما کوچینگ، روی پرسش "چگونه؟" استوار شده و بر زمان "حال" متمرکز است و هدف از آن بهتر شدن مهارت افراد، ارتقای صلاحیت، تعهدات و شایستگی آنان برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی است! می‌شود گفت کوچینگ نسخه‌ی کامل و واقع‌گرایانه‌تر از مشاوره‌ای است که افراد نیاز دارند. زیرا ما لنگ گذشته نباید باشیم و درگیر آینده نیامده، بلکه باید برای اکنون برنامه‌ای داشته باشیم و در لحظه‌ی حال افراد چگونه خواهند بود؟ چه کنیم که بهترین باشند و با تمرکز بر خود و توانایی‌ها و پتانسیلشان انقلابی در خود بروز دهند. بعبارتی دیگر کوچینگ یک روش پوششی دوطرفه است که در آن کوچ یا مربی با همراهی منابع، سبب بهبودی، تمرکز بر روی تمام نیروها برای رسیدن به هدف می‌شود و درحقیقت، کوچینگ یک فرآیند است که به شخص کمک می‌کند تا با تغییرات و بهبود در عملکرد خود، به هدف غایی نایل گردد. ما با یک تیم قدرتمند از مشاورین، مدرسین و متخصصین حرفه‌ای در بیزینس کوچینگ، کوچینگ مدیران اجرایی، کوچینگ سازمانی و کوچینگ فردی در کنار شمائیم. شما با آغاز این راه طیف وسیعی از اقدامات دیگر برای گسترش کسب و کارتان را در پیش و روی خود خواهید داشت که اهم آن در این پروپوزال به سمع و نظر شما خواهد رسید.

..





زمان و هزینه نوشتن پروپوزال یا یک طرح تخصصی!

2023/02/22 23:43:35

زمان و هزینه نوشتن پروپوزال یا یک طرح تخصصی!

..


شاید نمی‌دانید که تولید یک پروپوزال با محوریت توضیح محصول یا خدمت، یک فعالیت فکری سنگین، زمانبر، تحقیقی و تالیفی است. تولید طرح‌های کاروکسب همیشه پرهزینه است. هزینه‌ی تولید یک طرح تخصصی، معمولاً از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان برای مشتری آب می‌خورد؛ حتی اگر ملاک را بر اساس تعداد کلمات بگذاریم در یک طرح ۴۰ صفحه‌ای بدون لحاظ کردن طراحی، بطور میانگین ۱۰ هزار کلمه باید نوشته شود که حداقل یک الی دو میلیون تومان برای مشتری هزینه دربر خواهد داشت.

---

علاوه بر هزینه، زمان هم معیار مهمی است. زمان تولید یک طرح جامع کمِ ‌کم یک هفته است. بماند که تفهیم آنچه می‌خواهید به افرادی که تخصص مرتبط ندارند چقدر می‌تواند اعصاب‌خُردکن باشد. از طرفی طرح تخصصی، آدم متخصص مرتبط با خود را می‌خواهد بنابراین هر تولیدکننده‌ی محتوایی، مناسب نوشتن هر طرحی نیست.

اما شما با خرید پروپوزال‌های کازیو، رقم بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنید و در یک دقیقه نیز می‌توانید آنرا دانلود نمایید. این یعنی هم در زمان و هم در هزینه به‌شدت صرفه‌جویی کرده‌اید. علاوه بر آن آسوده‌خاطرید و مهم‌تر از همه، یک طرح با طراحی جذاب در دست دارید و درنهایت محتوایی در اختیارتان هست که کپی نشده بلکه از نوشته شده!

---

اما این تمام ماجرا نیست. پروپوزال‌های کازیو به‌قصد شلوغ کردن صفحات یا تولید بیهوده‌ی کلمه، نوشته نمی‌شود بلکه برای افزایش مشتریان شما و کسب پروژه‌های جدید است. بنابراین روی طراحی و هدفمند بودن محتوا نیز تمرکز زیادی شده.

به خود می‌بالیم که متخصصان زیادی، با پروپوزال‌های کازیو موفق به جذب ده‌ها پروژه‌ی جدید شدند. این افتخاری است که با اعتماد شما نصیب ما شده.

افرادی که اقدام به خرید پروپوزال‌های کازیو کرده‌اند بی‌تردید به این نکات مهم پی برده‌اند و شکی نیست که هم زمان، هم هزینه، هم کیفیت محتوا، هم طراحی و هم اعصاب برایشان بسیار مهم است و البته مهم‌تر از همه، به دنبال کسب درآمد بیشترند! 

همیشه یک کازیو، روی میزتان هست!

www.Kazio.ir






هویت بصری چیست!؟

2023/02/22 21:44:57

هویت بصری چیست؟

..


سازمان‌ها و کاروکسب‌های زیادی هستند که از قافله‌ی بازار و برندینگ جا مانده‌اند. مهمترین دلیل این عقب‌ماندگی ناشی از عدم وجود یک رویه‌ و خط‌مشی منجسم از هویت القایی است که باید در ذهن مخاطب و مشتری شکل بگیرد. هویت بصری  مفهوم جدیدی نیست. از گذشته‌ی دور تاکنون مورد توجه کاروکسب‌های موفق و پیشرو بوده و به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها‌ی بصری خاص یک شیء قابل مشاهده گفته می‌شود، که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. به عبارت دیگر تمام عناصر بصری خاصی که؛ شیء قابل رؤیت در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد، و باعث تداعی تصویری خاص و منحصر به فرد از آن شیء در ذهن مخاطب می‌شود؛ به عنوان هویت بصری آن شیء در نظر گرفته می‌شود. چه آن شیء یک خودکار باشد چه کارت ویزیت. چه سربرگ باشد و چه یک هدیه‌.

 ارتباط با مشتری به واسطه هویت بصری نسبت به سایرگونه‌های ارتباطی، نظیر ارتباط کلامی و نوشتاری، قویتر و ماندگارتر است. زیرا برای ایجاد ارتباط از وا‌ژه‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه عناصر بصری با استفاده از تحریک و تهییج احساس باعث ایجاد تصور و واکنش خوب در ذهن مخاطب می‌شوند و به ادراکات او در جهت خلق ارزش برندینگ کمک می‌کند؛ هویت بصری یک شیء قدرت زیادی دارد و بهتر می‌تواند مخاطبین خود را متقاعد کند. به بیان ساده‌تر عناصری که در زمان برقراری ارتباط با یک شرکت برای شما ملموس هستند اجزای هویت بصری آن سازمان و شرکت هستند. از اجزای هویت بصری می‌توان به سربرگ‌های سازمانی، لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها، لیبل‌ها، سبک عکاسی، سبک تصویرسازی و آیکون‌ها، تیزرها و اشیای دیگر نظیر هدایا، خودکار، دفترچه یادداشت، سالنامه، کتاب، کارت ویزیت، طراحی و ساخت بسته بندی، دیزاین کاتالوگ، عکاسی تبلیغاتی و طراحی و ساخت پوستر و است. طراحی هویت بصری حرفه‌ای می‌تواند تصویر اثرگذاری در ذهن مردم خلق می‌کند که بسیار ماندگار است و در پیشبرد اهداف سازمان و شرکت کمک بسزایی خواهد کرد...





مدیریت نقاط پایانی یعنی چه؟

2022/04/12 22:23:33

مدیریت نقاط پایانی یعنی چه؟

..


مدیریت نقاط پایانی یکی از کلیدی‌ترین مباحث در مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت امنیت است. نقاط پایانی یا Endpoint-ها به مجموعه‌ی ایستگاه‌های کاری، سرورها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه گفته می‌شود که ضرورت دارد تا نسبت به کنترل، پایش،  نظارت، به‌روز نگهداری و تامین امنیت ورود و خروج اطلاعات از آنها اقدام نمود. مدیریت چنین نقاطی در یک مرکز واحد و یکپارچه در هر سازمانی امری ضروری است. وقتی حرف از مدیریت می‌زنیم یعنی کنترل کامل سیستم‌عامل، نرم‌افزار، سخت‌افزار، اتصالات ذخیره‌سازی اطلاعات، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و بسیاری موارد دیگر است. تولید‌کنندگان راهکارهای نرم‌افزاری زیادی برای این مهم دست به کار شده‌اند تا بستری را فراهم کنند که از طریق آن بتوانید تمام نقاط پایانی را در یک کنترل پنل بر بستر شبکه و از راه دور مدیریت کنید. این یعنی به سادگی قادرید تا در هر لحظه و در هر مکانی، به ارایه خدمات به کاربران نهایی اقدام نمایید. اما این تمام ماجرا نیست. افزایش سطح ایمنی مرورگرها نقاط پایانی، بخصوص در ایام کرونا و دورکاری سبب افزایش راندمان کارکنان دورکار و اطمینان از حفظ امنیت اطلاعات است که مقوله‌ی حیاتی در بحث ISMS نیز هست. شکی نیست که یک مدیریت نقاط پایانی  به شما اطمینان لازم را از پشتیبانی مداوم و به‌روز رسانی تمام گره‌های شبکه را را در اختیار شما قرار خواهد دارد تا علاوه بر افزایش سطح در دسترس‌پذری خدمات کاربران، امنیت شبکه را نیز در دست بگیرید. 




رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

2021/07/05 21:05:52

رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

..

رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

در بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانه‌های تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهره‌گیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ می‌گویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوه‌ی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد. 

در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همان‌طور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشته‌شده با هدف تبلیغ است. این متن نوشته‌‌شده در کنار سایر رسانه‌ها و ابزارهای تولید محتوا نظیر پادکست، ویدئو و تصویر، چنان جایگاه ارزنده و مهمی دارد که نمی‌توان از آن راحت چشم‌پوشی کرد. امروزه، در مدیریت تولید محتوا، این محتوای هدفمند است که کاربران را به یک محصول یا خدمت و یا یک برند و کسب و کار علاقمند می‌کند. یک تعریف ساده‌تر از آن شاید این باشد که یک گزارش تبلیغاتی، چکیده‌ای از یک رساله‌ی کسب و کار است!

این یعنی شما در نوشتاری نچندان بلند باید نسبت به برندسازی و جلب توجه مخاطب به محصول یا خدمت چیزی بنویسید که مخاطبین در چند دقیقه‌ی مطالعه از اهمیت آن آگاه گردند و آنان را به سوی اطلاعات بیشتر یا مراجعه به وب‌سایت کسب و کار هدایت کند. بنابراین ناگفته پیداست که رپورتاژ ابزاری جذاب برای افزایش محبودر بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانه‌های تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهره‌گیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ می‌گویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوه‌ی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد. در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همان‌طور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشته‌شده با هدف تبلیغ است.




ITIL چیست؟

2021/07/05 09:45:52

ITIL چیست؟

..

اکثر کسب و کارهای امروزی بر پایه‌ی فناوری اطلاعات استوار هستند. رشد سازمان در کنار افزایش حجم سرویس‌ها و تجهیزات به شدت نیاز به ارایه‌ی خدمات مهندسی شده بر پایه یک الگوریتم بین‌المللی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. این یعنی هر سازمانی طیف وسیعی از خدمات را بر پایه‌ی فناوری اطلاعات به مشتریان یا کاربران نهایی عرضه می‌کند بنابراین بدون داشتن یک روش تمرین شده، عملاً سازمان‌ها زیر بار مدیریت غلط گرفتار خواهند شد. راهکارها و روش‌های بسیاری برای مدیریت خدمات در سطح جهانی عرضه شده که مشهورترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین آنها چارچوب به‌روش  ITIL است. ITIL که مخفف کتابخانه‌ی زیرساخت فناوری اطلاعات  است بیش از ۲۰-سال است.در یک جمله، ITIL: بهترین تمرینات برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است! بنابراین هدف کلی آن مدیریت خدمات انفورماتیک است (اگرچه اخیراً استفاده از این چارچوب برای کلیه مراکز و واحدهای خدماتی غیر انفورماتیکی سازمان‌ها هم پیشنهاد شده است!)  این به‌روش شما را قادر می‌سازد تا در خصوص بهبود عملکرد خدمات و خلق ارزش قدم بردارید. این چارچوب یک استاندارد نیست و سازمان شما، با یا بدون آن، ممیزی نخواهد شد به عبارتی اگر آنرا بکار نبرید کسی یا ناظری، سازمان شما را بازخواست نخواهد کرد و الزام و دستورالعملی اجرایی شبیه استاندارد ISO و... هم نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از به‌روش‌هایی است که طی 20 سال در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین ارزیابی انطباق پیاده سازی آن توسط هیچ شخص ثالث یا سازمان مستقلی انجام نخواهد شد و مدرک بین المللی ITIL نیز صرفاٌ برای افراد است نه سازمان‌ها! این چارچوب، همپوشانی بسیار گسترده‌ای دارد و تمام سازمان را تحت لوای خود قرار خواهد داد. فراموش نکنید که رسیدن به این نتایج مطلوب، دشوار نیست و تنها چیزی که باید توسط ITIL پوشش داده شود تا نتایج بهتر به دست آید. فهم کلی مدیریت است! این یعنی با ITIL می‌توانید انقلابی در خصوص ارایه‌ی خدمات در سازمان به پا کنید.



گواهینامه‌ي ایزو ۹۰۰۰ چیست؟

2021/06/25 12:11:33

گواهینامه‌ي ایزو ۹۰۰۰ چیست؟

..


ایزو، گواهینامه نیست! بلکه اختصار نام یک سازمان بین‌المللی استانداردسازی  در ژنو سویس است و علیرغم اینکه یک سازمان غیردولتی است اما قوانینی در حوزه‌ی صنعت و تجارت تدوین کرده که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و  اکثر کشورهای دنیا ایزو را به‌عنوان یک مرجع کامل و فراگیر می‌شناسند و آنرا انتخاب کرده‌اند.

جهان‌شمول بودن این سازمان سبب شده تا بیش از ۱۶۸ کشور در جهان از قبیل ایران به عضویت آن درآیند. این سازمان بر روی سیستم‌های مدیریت کیفیت،  متمرکز شده که در حقیقت مجموعه‌ای از قوانین و فرایندهایی را ارایه می‌کند که برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان مورد نیازست این قواعد همسو با اهداف استراتژیک سازمان است و بیان‌کننده‌ی اهداف، خط‌مشی، فرایندها، مستندات و منابع مورد نیاز برای پیاده‌سازی و نگهداری آن است. 

تدوین چنین قوانینی برای سیستم مدیریت کیفیت اکنون بیش از نیم قرن است که توسط ایزو انجام شده و به کسب‌وکارهایی که این دستورالعمل‌ها را اجرایی کرده باشند و تمام فرایندهای کیفی را منطبق ارایه کنند، پس از ممیزی، به آنها گواهینامه‌ای اعطا می‌شود تحت عنوان گواهینامه‌ی ایزو، که سرآمد آن، گواهینامه‌ی ایزو ۹۰۰۰ است. . که کسب گواهینامه‌های این شرکت سبب رشد اعتبار هر کسب و کاری خواهد شد. این گواهینامه از خانواده‌ی مدیریت کیفیت است و تاکنون چندین عضو جدید به این خانواده افزوده شده از جمله‌ی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۹۰۰۲ و ایزو ۹۰۰۳ و ایزو ۹۰۰۴ که که بجز ایزو ۹۰۰۰، ۹۰۰۱ و ۹۰۰۴ مابقی منسوخ شده‌اند. امروزه مدیران موفق سازمان‌ها و صنایع در تلاشند تا به این استاندارد جهانی برسند. 

آنچنان که سیل تقاضا برای گواهینامه‌های سری ۹۰۰۰ افزایش یافته بخصوص گواهینامه‌ی ۹۰۰۱ که مورد انتخاب بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و یا مطرح است. زیرا ملاک ارزیابی کیفیت، مشتری مداری و بهبود مستمر در تجارت بر اساس این گواهینامه انطباق و سنجیده خواهد شد. کسب گواهینامه‌های این شرکت سبب رشد اعتبار هر کسب و کاری خواهد شد..




شیرپوینت چیست؟

2021/06/22 11:02:17

شیرپوینت چیست؟

..


یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای اما آسان، ارتباط با مجموعه نرم‌افزارهای گروه آفیس، امکان تنظیم جلسات و مدیریت کارهاو اتوماسیون سازی فرایندها در بستر وب از مهمترین پیش‌نیازهای هر کسب و کاری است که می‌بایست برای رفع آن یک ابزار موفق و کارامد را داشته باشد و لزوم داشتن این مهم بر کسی پوشیده نیست. امروزه اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، جهت برقراری ارتباط مؤثرتر، ارائه محصولات و خدمات و اطلاع‌رسانی به کاربران داخل سازمان و مشتریان خارج از سازمان، به‌سرعت به‌سوی برنامه‌های مبتنی بر اتوماسیون اداری که به پورتال معروف هستند، روی می‌آورند. یکی از مهم‌ترین و محبوبت‌ترین سرویس‌ها برای ارائه خدمات اتوماسیون هوشمند، متمرکز کردن فرایندها و گردشکارها مایکروسافت شیرپوینت است. شیرپوینت  در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوا با قابلیت‌های بی‌نظیر نظیر ویکی، شبکه‌ی اجتماعی و .. است که امکان استفاده از آن برای تولید وب‌سایت و یا پورتال سازمانی به سادگی میسر است. این محصول، یکی از محصولات محبوب و تحت وب شرکت مایکروسافت است که نخستین بار در سال 2001 عرضه‌شد و یکی از سرویس‌های یکپارچه است که از آن به‌عنوان یک درگاه اطلاعاتی سازمان باقابلیت مدیریت اسناد، مدیریت و سفارشی‌سازی داده‌ها و قابلیت تعریف و مدیریت سایت‌های نامحدود استفاده می‌شود. مایکروسافت دو نسخه از شیرپوینت باقابلیت‌های متفاوت عرضه کرده: شامل نسخه ابری(آنلاین) که در آن شیرپوینت بخشی از اشتراك آفیس 365 است. این نسخه به مجموعه‌ای از قابلیت‌های همکاری تیمی، میزبانی فایل‌ها، مدیریت اسناد و مدیریت محتوا محدود است که به‌صورت ابری یا Cloud ارائه می‌شود و نسخه سروری، که به‌صورت یک نرم‌افزار قابل‌نصب بر روی سرورهای سازمانی ارایه می‌گردد. این نسخه از شیرپوینت، به‌روزرسانی‌های کمتری دریافت می‌کند اما امکانات بیشتر و کارایی بهتری را در اختیار قرار می‌دهد. و قدرت عمل و هرگونه تغییری نیز در اختیار شما خواهد بود. شیرپوینت بیش از 190 میلیون کاربر در 200000 سازمان در سراسر دنیا دارد. از شیرپوینت برای ایجاد و مدیریت سایت‌های عمومی بزرگ می‌توان استفاده کرد. بدیهی است این‌گونه استفاده از این تکنولوژی سرآمد بهبود تجارت شما و درنتیجه افزایش تعامل با مشتری و بالا بردن راندمان کسب‌وکار شما خواهد شد...




چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

2021/06/14 10:43:27

چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

..چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

اساساً شبکه‌های کابلی، به همراه خود محدودیت‌های فراوانی را از قبیل محکوم شدن به یک مکان ثابت، هزینه‌ی نگهداری و خرابی بیشتر، محدودیت در تغییرات و جانمایی‌های سازمانی و بسیاری دیگر از مشکلات را شامل می‌شود که رهایی از آنها امری اجتناب ناپذیرست. 

تردیدی نیست از اینکه در کف یا دیوارهای اتاق و یا پشت رایانه‌های کابل‌های آویزان و درهم برهمی را ببینید این حجم از نازیبایی ارتباطات شبکه، توجه شما به همراه خواهد داشت. 

در کنار ارتباطات سیمی و فیبرنوری در زیرساخت‌های شبکه‌های داخلی، استفاده از شبکه‌های بدون سیم نیز مدتهاست مورد توجه بسیاری از مدیران ارشد و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. 

لزوم کاهش هزینه، زیباسازی و مینیمالیستی ساختار ارتباطات، توانایی تغییرات مکرر و جابجایی‌ها بدون تحمیل هزینه‌ و زمان بی شک جزو مهمترین دلایلی است که میتوان بجای شبکه های سیمی سراغ شبکه های بدون سیم رفت.

 شبکه‌های بی‌سیم یا وایرلس Wireless، نوعی از ساختار ارتباط زیرساختی شبکه‌های رایانه‌ای است که اتصال آنها بدون کابل انجام می‌شود. این یعنی اتصال، دریافت و ارسال داده‌ها بر بستر امواج رادیویی کار می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از کابل و سیم بر ای شبکه‌سازی نخواهد بود. به بیان ساده‌تر یک شبکه‌ی وایرلس مجموعه‌ای از رایانه‌های به‌هم متصل شده هستند بی انکه در اتصال آنها از سیم استفاده شده باشد! 

همانطور که گفته شد در این تکنولوژی به جای کابل از امواج رادیویی و مایکروویو  برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها استفاده می شد این یعنی با کمک فناوری مدولاسیون، در نقطه ی مبدا داده‌ها را تبدیل به امواج کرده و به سمت مقصد ارسال می کند، سپس در نقطه مقصد امواج مجددا تبدیل به داده شده و مورد استفاده قرار میگیرد.  اینکه چرا به این سمت باید پیش برویم دلایل زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید امروزه وایرلس نقش مهمی در کلیه‌ی ارتباطات جهانی نیز ایفا می‌کند. وجود میلیون‌ها تلفن همراه یعنی ارتباطات مخابراتی بیسیم. 

بنابراین افزایش موبایلیتی یا شبکه‌های بیسیم با دسترسی فوری و بلادرنگ به اطلاعات بدون نیاز به ثابت بودن در مکان خاصی سبب می‌شود تا کارایی عملیاتی کارکنان در مقایسه با شبکه‌های سنتی و سیمی سریعتر و بالاتر باشد علاوه بر آن سهولت در نصب و راه‌اندازی، سادگی مدیریت، کاهش نیاز به کابل‌کشی، کاهش نرخ خرابی فیزیکی، دسترسی سریعتر در هر جایی که امکان استفاده از کابل نیست، انعطاف پذیری بیشتر، کاهش هزینه تامین، پیکربندی و نگهداری، افزایش ارتقاپذیری و بسیاری موارد دیگر می‌تواند بهترین دلایل برای رفتن به راهکار بی‌سیم باشد.  



اکانتینگ اینترنت چیست؟

2021/06/13 19:13:03

اکانتینگ اینترنت چیست؟

..

هم‌چنان که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد، بدون اینترنت نیز امروزه نمی‌توان تجارت آنلاین داشت. اینترنت، شبکه‌ی بین‌المللی تبادل اطلاعات، بستری برای همرسانی محصولات، خدمات و کلیه‌ی فعالیت‌های اکثر کسب‌وکاره‌ای امروزی است حتی تجارت‌هایی سنتی نیز، به‌شدت متکی به این بستر فراگیر هستند. لزوم وجود و حضور دائم جریان رودخانه‌ی اینترنت در هر سازمانی امری بدیهی و ضروری است. اما همراه جریان این رودخانه، سنگ و گل‌ولای هم هست این یعنی با داشتن اینترنت در سازمان، مقوله‌ی استفاده درست، امنیت کاربران و بخصوص مدیریت مصرف جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران فناوری و مدیران ارشد است. کنترل و مدیریت اینترنت کمک می‌کند تا از هزینه‌های سربار جلوگیری شود و از وقوع هرگونه پیامد مخرب و ناایمنی پیشگیری خواهد شد. بی‌شک مطلع هستید که هزینه‌های تأمین لینک ارتباط با اینترنت به‌ویژه در کشور ما، بسیار بالاست. از طرفی بسیاری از این منابع ارزشمند صرف امورات غیرسازمانی و غیر کاری می‌شود که امکان هرگونه سوءاستفاده‌ای از آن محتمل است. بنابراین بدون داشتن یک راهکار مدیریتی موفق و ایمن، عملاً نمی‌توان نظارت دقیقی بر این جریان داشت. در فناوری اطلاعات همیشه برای هر چالشی، راهکاری عرضه‌شده. برای این موضوع نیز ابزارهای تحت‌وب و یا نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل معرفی‌شده تا سازمان‌ها به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر اقدام به مدیریت و بهبود جریان اینترنت بکنند مثلاً آن‌ها به کمک چنین فناوری‌هایی قادر خواهند بود تا: سطح دسترسی به اینترنت توسط کاربران مجاز و غیرمجاز را تعیین کنند، زمان‌های مجاز و اداری استفاده از اینترنت را تنظیم نمایند، ترافیک اینترنت را سهمیه‌بندی ترافیک کنند، سرعت دسترسی به آن را برای کاربران عادی یا ویژه، کم‌وزیاد نمایند، روی سایت‌های ممنوعه فیلترینگ بگذارند و یا بر اساس محتواهای غیرقانونی، مخرب، مشکوک، غیراخلاقی و ... نظارتی دقیق و مستمر با اعمال پالایش و فیلتر کردن داشته باشند. همچنین قادر خواهند بود تا چندین لینک اینترنتی را به هم مدیریت و یا در یک خط ادغام نموده و یا بر روی میزان مصرف، زمان‌های آنلاین بودن افراد و یا سایت‌های پُربازدید نظارتی دقیق داشته باشد و لحظه‌به‌لحظه‌ی این جریان ارزشمند را رصد و مانیتور نمایند. اما فقط این نیست با تجهیز سازمان به یک ابزار کلیدی و مدیریتی، اکانتینگ، قادر به کاهش شدید هزینه‌های خرید ترافیک اینترنتی خواهید شد و بعلاوه می‌توانید آثار مخرب هرگونه دانلود سنگین و یا مخربی را از بین برده و راندمان افراد را به سطح مطلوب افزایش دهید. 



SSL چیست؟

2021/06/12 17:50:52

SSL چیست؟

..

لزوم استفاده از وب‌سایت، فروشگاه  اینترنی، وب‌اپلیکیشن و پورتال سازمانی، یا هرگونه سامانه‌ی تحت‌وب چه در شبکه‌ی داخلی و چه در اینترنت، امروزه در هر کسب و کاری امری اجتناب‌ناپذیر است. وجود میلیون‌ها وب‌سایت در جهان یعنی وجود هزاران هکر انسانی و ماشینی که بنا به اهداف مشخصی سعی در ضربه زدن به کسب و کار دارند. راهکار چیست؟ وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن نداشته باشیم؟ یا آنها را در اینترنت قرار ندهیم!؟ هر دو پاسخ نادرست و بی‌معناست. نمی‌شود از ترس حمله‌ی سارقین، چیزی نخرید! ضمن آنکه هکرها فقط در اینترنت نیستند برخی از آنها از در داخل سازمان حضور دارند و برخی نیز از بیرون از سازمان کاری می‌کنند تا یکی از کارکنان، لینک ناشناسی را کلیک کند، ایمیل ناشناسی را باز کند و بی‌آنکه بداند در حال اجرای دستور‌العمل‌های نفوذگران در داخل سازمان است. بنابراین پرداختن به مقوله‌ی بحث امنیت اطلاعاتِ کلیه‌ی ابزارهای تحت وب در داخل و خارج از سازمان امری بسیار حیاتی و ضروری است. برای رفع این نگرانی‌ها، راهکاری عرضه شده بنام SSL.

SSL یا Secure Sockets Layer در حقیقت یک تکنولوژی امنیتی است. که از آن برای رمزنگاری اطلاعات بین سیستم شما و سرور (سیستم سرویس دهنده) استفاده می‌شود. این راهکار، امنیت اطلاعات ارسالی شما در طول مسیر انتقال، ضمانت خواهد کرد. اما این تمام داستان نیست. استفاده از این فناوری، جلوی تزریق هرگونه‌، کدهای مخربی را می‌گیرد و ضمن افزایش سطح امنیت اطلاعات، سبب می‌شود تا موتورهای جستجو، وب‌سایت مذکور را ایمن قلمداد کنند و همین موضوع باعث افزایش سئوی سایت یا وب‌اپلیکیشن یا پورتال سازمانی نیز می‌گردد. علاوه بر آن ناایمن بودن، سرویس ارایه شده، سبب سلب اعتماد مشتریان و کاربران می‌شود. این یعنی کاهش شدید ترافیک وب‌سایت بدلیل بی‌اعتمادی کاربران.

هرگونه وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشنی که در مرورگر مشاهده می‌کنید در صورت داشتن گواهینامه‌ی امنیتی SSL آدرس آن از http به https نشان داده میشود که آن S نمایانگر ایمن بودن وب‌سایت است. این یعنی هرگونه داده  و اطلاعاتی که در این سامانه‌ی تحت‌وب وارد می‌کنید بطور رمزنگاری شده به سرور سرویس‌دهنده ارسال می‌گردد و این داده‌های رمزنگاری شده حتی در صورت سرقت و یا افشا، برای هکرها غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین صحت و سلامت داد‌ه‌ها در یک تونل ایمن، همواره محفوظ خواهد ماند.



شرکت ثبت بکنیم یا نکنیم!؟

2021/06/11 18:07:40

شرکت ثبت بکنیم یا نکنیم!؟

..

شرکت، همان‌طور که از معنای آن پیداست مترادف شریک و شراکت است. بسیاری از افراد در کسب و کارهای شخصی با هم شراکت دارند بی‌آنکه شرکت داشته باشند! آنها کلیه‌ی ساختار یک همکاری شراکتی را با هم پیش می‌برند با این تفاوت که این شراکت، حقوقی نیست، رسمیت ندارد و امکان حضور در مناقصات، مزایده‌ها، سفارشات خرید سازمان‌ها و بسیاری موارد دیگر را نخواهند داشت. ثبت شرکت یک گام کلیدی  و مهم برای ایجاد و گسترش نفوذ کسب و کار در سطح ملی و حتی بین‌المللی است. با داشتن یک شرکت، مالکان و سهامدارنش قادر خواهند بود تا به واسطه‌ی حقوقی بودن شرکت در بسیاری از سازمان‌ها حضور داشته باشند، پروژه‌ بگیرند، فاکتور رسمی مبتنی با ارزش افزوده رد کنند، قرارداد تجاری ببندند، تسهیلات حقوقی بانکی بگیرند و ... ثبت شرکت، به فعالیت‌های تجاری شما، اعتبار میدهد! قراردادهای شما تحت لوای قانون قرار می‌گیرد، و امکان عقد هرگونه قرارداد بزرگی میسر است، امکان مبادلات تجاری با کشورهای جهان میسر می‌شود و کلیه‌ی اعضا تحت حمایت قانون ثبت شرکتها می‌توانند فعالیت خود را در هر حوزه و هر زمینه‌ای گسترش دهند. بدون یک شرکت ثبتی شما قادر نیستند تا در سفارشات خرید، مناقصات و مزایده‌های ارگان‌های دولتی حضور یابید. قادر نیستید با بسیاری از شرکتهای خصوصی قرارداد ببندید و امکان صدور فاکتور رسمی با مالیات و ارزش افزوده برای شما میسر نخواهد بود. همین چند مورد یعنی از بین رفتن حجم وسیعی از متقاضیان و مشتریان خدمات و محصولات شما. 

این تمام ماجرا نیست. ثبت و تاسیس شرکت به شما این امکان را میدهد که از تخصص  و استعداد افراد زیادی در شرکت خود، بهره مند شوید. آنها را بیمه کنید، به آنها حقوق بدهید و صد البته پروژه‌های خود را با تکیه بر دانش و پتانسیل آنان و وجود حقوقی شرکت پیش ببرید و هر روز قادرید تا فعالیت شرکت خود را گسترش دهید. امروزه آنقدر ثبت و تاسیس شرکت مهم است که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. بنابراین اگر قصد کارآفرینی دارید، اگر می‌خواهید خدمت یا محصولی را در سطح ملی و فراملی به فروش برسانید. اگر می‌خواهید از نیروهای متخصص بهره‌مند شوید، اگر قصد برندسازی سازمانی دارید، اگر می‌خواهید تولیدات خود را بصورت حقوقی و رسمی بنام شرکت خود ثبت کنید و اگر می‌خواهید صاحب اعتبار باشید و از مزایای حقوقی بودن  کسب و کار خود بهره‌مند شوید لازمه‌ی این خواستن‌ها ثبت و تاسیس رسمی شرکت است. .



پشتیبانی پرینترهای سازمان

2021/06/10 20:33:52

پشتیبانی پرینترهای سازمان

..

علیرغم الکترونیکی شدن بسیاری از مکاتبات، رشد دولت الکترونیک و حضور چشمگیر بسیاری از نرم‌افزارها و سیستم‌های اتوماسیون اداری، از دیرباز تاکتون پرینتر یا چاپگر در هر کسب  و کاری بخصوص سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی جایگاه ویژه و مهمی دارند و انگار به این سادگی، قرار نیست از زندگی کسب و کارها رخت بربندند. پرینتر، یک تجهیز جانبی است که بطور وابسته متصل به رایانه‌ها می‌شود یا تحت شبکه است و بر پایه‌ی IP مستقلاً یک تجهیز تحت شبکه قلمداد می‌شود. نیاز به چاپ فاکتور، مدارک، گواهینامه‌ها، اسناد اداری و مالی، مکاتبات در سربرگ‌های اداری یک نیاز اساسی و پابرجاست و گویی هنوز کسب و کارها بدون پرینتر قادر به پوشش تمام نیازها بصورت الکترونیکی نیستند. در این بین به نسبت میزان نیاز به چاپ اسناد، تعداد کاربران، شاهد افزایش تعدد و تکثر انواع و اقسام پرینترهای مختلف در سازمان هستیم اعم از پرینترهای از نظر مکانیزم چاپ شامل: پرینتر لیزری، جامد جوهر، LED، جوهر افشان، چندکاره،ضربه‌ای ماتریس نقطه‌ای، سه‌بعدی 3D، و از نظر رنگ به انواع سیاه و سفید و رنگی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام بنا به اقتضای کسب و کار در نقطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرخ رشد استفاده از تعداد پرینترها، افزایش سرسام‌آور هزینه‌ی خرید کارتریج یا تونر، کاغذ و سرویس و نگهداری آنها را به میان می‌کشد. افزایش استفاده‌ی مکرر نیز بدون درنظر گرفتن عملیات سرویس و نگهداری از آنها، باعث کاهش طول عمر دستگاه می‌شود و هزینه‌های سربار زیادی از ناحیه‌ی تعمیر و تعویض قطعه روی دوش سازمان گذاشته خواهد شد. این هزینه بدون ارایه‌ی راهکارهای پشتیبانی و سرویس‌های دوره‌ای نگهداری این تجهیز مفید، قابل کاهش نیست. اما این تمام ماجرا نیست نیاز شدید به این تجهیزات، یعنی اهمیت داشتن آن در کسب و کار. بنابراین در صورت فقدان پرینتر به علت تعمیر یا خرابی، اثر بسیار ناخوشایندی بر روی کسب و کارها می‌گذارد. لزوم کارایی، سلامت و حضور همیشگی پرینترها بر روی میز کاربران چیزی نیست که از طریق خریدن پرینتر جدید میسر شود. بنابراین سازمان‌هایی که از اهمیت و ضرورت چنین تجهیزی مطلع هستند به شدت نیاز به یک تیم یا شرکت متخصص در امر نگهداری و سرویس‌ آن نیز می‌باشد.  علاوه بر آن، راهکارهای بهبود مستمر، کاهش نرخ مصرف کارتریج و کاغذ و چگونگی سطوح دسترسی به پرینتر برای چاپ اسناد محرمانه نیز مقوله‌ای است که نباید نادیده گرفت.



UPS چیست؟

2021/06/10 17:18:49

UPS چیست؟

..

منبع تغذیه‌‌ی بدون وقفه یا UPS چیست!؟

جریان برق، جریان زندگی امروزی است و تجهیزات برقی و سخت‌افزاری کسب و کارها بدون برق یعنی قطعات فلزی بی‌خاصیت. قطعی برق، اتفاقی است بسیار محتمل. افزایش حجم نیاز بشر به استفاده از برق و مصرف بی‌رویه‌ی این انرژی، سبب احتمال افزایش قطعی آن نیز خواهد شد. امروزه مراکز داده، اتاق سرورها و کلیه‌ی کامپیوترها و تجهیزات مرتبط کاربران در سطح سازمان بخصوص آن دسته از سیستم‌هایی که در بخش‌های حیاتی و شریانی‌های تولید، فروش و عرضه فعالیت دارند، وجود و تامین همیشگی برق برای آنها امری بسیار ضروری است. اما این تمام داستان نیست، زیرا علاوه بر استمرار فعالیت تجهیزات بر پایه‌ی برق، قطعی ناگهانی برق سبب وارد آمدن ضربات مهلکی به کسب و کارها می‌شود. همچنین، سبب آسیب به بُردها و مدارهای الکتریکی این تجهیزات نیز خواهد شد. 


بنابراین صرف داشتن یک جریان ورودی برق از اداره‌ی برق نمی‌تواند خیال ما را از وجود همواره و مستمر برق راحت کند. اگر مراکز داده، قلب تپنده‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است، برق، جریان خون این قلب است! برای حل این چالش‌ها، راهکاری عرضه شده بنام یوپی‌اس یا منبع تغذیه‌ی بدون وقفه‌ای Uninterruptible Power Supply که به اختصار از آن بعنوان UPS یاد می‌شود و در حقیقت سیستمی است که در هنگام قطعی برق یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی، امکان ادامه‌ی کار در حالت عادی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. 


وظایف اصلی UPS شامل: تأمین توان الکتریکی مستمر و بدون وقفه، جلوگیری از اختلال و نوسان برق و ثابت نگه‌داشتن سطح ولتاژ و فرکانس است. این یعنی در زمانی که برق دچار نوسانات ناگهانی می‌شود، سیستم UPS باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌های الکترونیکی می‌گردد و در برابر تغییر ولتاژ و قطعی برق از آن‌ها محافظت می‌کند. این دستگاه معمولاً درون خود، باتری‌های قابل شارژ و استفاده‌ی مکرری دارند که هنگام وجود برق در حالت عادی آن را شارژ می‌کنند و در زمانی‌که قطع برق یا افت ولتاژ رخ می‌دهد، این سیستم به‌طور خودکار واحد منبع تغذیه را از برق شهری به باتری موجود درون خود تغییر می‌دهد این کار در مدت زمانی حدود یک یا ۲ میلی‌ثانیه انجام می‌پذیرد و در نتیجه تجهیزات رایانه‌ای و برقی متوجه قطع جریان الکتریکی نمی‌شوند و به کار خود ادامه می‌دهد. 


لزوم استفاده از برق اضطراری یا UPS آنقدر اهمیت دارد که بسیاری از مراکز داده و سیم‌کشی کل سازمان به برق UPS امروزه در داکت‌های نصب شده روی دیوارها، در نظر گرفته شده. این تمام ماجرا نیست لزوم پشتیبانی دقیق، حفظ و نگهداری و پایش سلامت سیستم UPS در سازمان‌ها مقوله‌ای بسیار مهمی است 

https://lnkd.in/dwDdgBh .


دیتاسنتر چیست؟

2021/06/09 14:59:02

دیتاسنتر چیست؟

..

مراکز داده یا دیتاسنتر، قلب تپنده‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هر سازمان یا کسب و کار امروزی بدون توجه به حفظ، پایش، نگهداری و بهبوداین زیرساخت محکوم به شکست است. صرفاً تجهیز و خرید تمامی نیازمندی‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست که در دسترس‌پذیری سرویس‌های فناوری اطلاعات را تضمین می‌کند بلکه حفظ امنیت، پایش و نظارت بر عملکرد و لزوم بهره‌گیری از نیروی متخصص در امر نگهداری و پشتیبانی از آن است که سازمان را به اهداف مورد نظر خواهد رساند. امروزه کسب و کارهای کوچک با داشتن اتاق سرور و کسب و کارهای بزرگ با مراکز داده، میزبان چنین زیرساختی هستند. لذا بهبود و پشتیبانی از آنها امری بسیار حیاتی است که مدیران ارشد و فناوری اطلاعات بخوبی از اهمیت پرداختن به آن واقفند. مراکز داده، بخشی حیاتی و ضروری متشکل از شبکه‌های کامپیوتری سازمان است که از آن جهت پردازش، ساماندهی، ذخیره و پشتیبان‌گیری حجم بسیار زیادی از داده استفاده می‌شود.  مراکز داده معمولاً مجهز به سرور، سوییچ، روتر، فایروال، تجهیزات ذخیره‌سازی و ارتباطی نظیر کابل‌ها و سایر ملزومات مرتبط از قبیل، سیستم‌برق‌رسانی، کولینگ، UPS و رک و… می‌باشد و نگهداری و پشتیبانی از آن یعنی: نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت فیزیکی تجهیزات نظیر: سرورها، آنتن‌های ارتباطی، سویچ و روتر و فایروال سخت‌افزاری، رک و کابل‌کشی، برق، سیستم تهویه هوا، سیستم روشنایی، دوربین‌های نظارتی و امنیتی و… است و در بخش نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت منطقی نظیر: سرویس‌ها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، مجازی سازی و … است



نمايش 1 تا 20 از 185 (10 صفحه)

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان