دانشنامه کازيو

رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

2021/07/05 21:05:52

رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

..

رپورتاژ آگهی یا مقاله‌ی تبلیغاتی چیست؟

در بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانه‌های تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهره‌گیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ می‌گویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوه‌ی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد. 

در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همان‌طور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشته‌شده با هدف تبلیغ است. این متن نوشته‌‌شده در کنار سایر رسانه‌ها و ابزارهای تولید محتوا نظیر پادکست، ویدئو و تصویر، چنان جایگاه ارزنده و مهمی دارد که نمی‌توان از آن راحت چشم‌پوشی کرد. امروزه، در مدیریت تولید محتوا، این محتوای هدفمند است که کاربران را به یک محصول یا خدمت و یا یک برند و کسب و کار علاقمند می‌کند. یک تعریف ساده‌تر از آن شاید این باشد که یک گزارش تبلیغاتی، چکیده‌ای از یک رساله‌ی کسب و کار است!

این یعنی شما در نوشتاری نچندان بلند باید نسبت به برندسازی و جلب توجه مخاطب به محصول یا خدمت چیزی بنویسید که مخاطبین در چند دقیقه‌ی مطالعه از اهمیت آن آگاه گردند و آنان را به سوی اطلاعات بیشتر یا مراجعه به وب‌سایت کسب و کار هدایت کند. بنابراین ناگفته پیداست که رپورتاژ ابزاری جذاب برای افزایش محبودر بحث بازاریابی و بازارسازی سنتی و یا دیجیتالی، یکی از ابزارهای کلیدی و مهم، تولید محتوای نوشتاری هدفمند و تبلیغاتی است. به عبارتی در کنار سایر رسانه‌های تولید محتوا، برای نوشتن داستان موفقیت یک کسب و کار، معرفی محصول و یا خدمت، نیازمند بهره‌گیری از یک روایت قدرتمند و نوشتاری هستید که به آن گزارش تبلیغاتی یا رپورتاژ می‌گویند. این نوع روش تبلیغاتی به شیوه‌ی مستقیم و اکثراً غیرمستقیم به تبلیغی در قالب یک گزارش تحلیلی و یا توصیفی یا خبری می پردازد. در کلامی دیگر، گزارش تبلیغاتی همان‌طور که از نامش پیداست یعنی یک متن نوشته‌شده با هدف تبلیغ است.




ITIL چیست؟

2021/07/05 09:45:52

ITIL چیست؟

..

اکثر کسب و کارهای امروزی بر پایه‌ی فناوری اطلاعات استوار هستند. رشد سازمان در کنار افزایش حجم سرویس‌ها و تجهیزات به شدت نیاز به ارایه‌ی خدمات مهندسی شده بر پایه یک الگوریتم بین‌المللی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. این یعنی هر سازمانی طیف وسیعی از خدمات را بر پایه‌ی فناوری اطلاعات به مشتریان یا کاربران نهایی عرضه می‌کند بنابراین بدون داشتن یک روش تمرین شده، عملاً سازمان‌ها زیر بار مدیریت غلط گرفتار خواهند شد. راهکارها و روش‌های بسیاری برای مدیریت خدمات در سطح جهانی عرضه شده که مشهورترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین آنها چارچوب به‌روش  ITIL است. ITIL که مخفف کتابخانه‌ی زیرساخت فناوری اطلاعات  است بیش از ۲۰-سال است.در یک جمله، ITIL: بهترین تمرینات برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است! بنابراین هدف کلی آن مدیریت خدمات انفورماتیک است (اگرچه اخیراً استفاده از این چارچوب برای کلیه مراکز و واحدهای خدماتی غیر انفورماتیکی سازمان‌ها هم پیشنهاد شده است!)  این به‌روش شما را قادر می‌سازد تا در خصوص بهبود عملکرد خدمات و خلق ارزش قدم بردارید. این چارچوب یک استاندارد نیست و سازمان شما، با یا بدون آن، ممیزی نخواهد شد به عبارتی اگر آنرا بکار نبرید کسی یا ناظری، سازمان شما را بازخواست نخواهد کرد و الزام و دستورالعملی اجرایی شبیه استاندارد ISO و... هم نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از به‌روش‌هایی است که طی 20 سال در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین ارزیابی انطباق پیاده سازی آن توسط هیچ شخص ثالث یا سازمان مستقلی انجام نخواهد شد و مدرک بین المللی ITIL نیز صرفاٌ برای افراد است نه سازمان‌ها! این چارچوب، همپوشانی بسیار گسترده‌ای دارد و تمام سازمان را تحت لوای خود قرار خواهد داد. فراموش نکنید که رسیدن به این نتایج مطلوب، دشوار نیست و تنها چیزی که باید توسط ITIL پوشش داده شود تا نتایج بهتر به دست آید. فهم کلی مدیریت است! این یعنی با ITIL می‌توانید انقلابی در خصوص ارایه‌ی خدمات در سازمان به پا کنید.



گواهینامه‌ي ایزو ۹۰۰۰ چیست؟

2021/06/25 12:11:33

گواهینامه‌ي ایزو ۹۰۰۰ چیست؟

..


ایزو، گواهینامه نیست! بلکه اختصار نام یک سازمان بین‌المللی استانداردسازی  در ژنو سویس است و علیرغم اینکه یک سازمان غیردولتی است اما قوانینی در حوزه‌ی صنعت و تجارت تدوین کرده که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و  اکثر کشورهای دنیا ایزو را به‌عنوان یک مرجع کامل و فراگیر می‌شناسند و آنرا انتخاب کرده‌اند.

جهان‌شمول بودن این سازمان سبب شده تا بیش از ۱۶۸ کشور در جهان از قبیل ایران به عضویت آن درآیند. این سازمان بر روی سیستم‌های مدیریت کیفیت،  متمرکز شده که در حقیقت مجموعه‌ای از قوانین و فرایندهایی را ارایه می‌کند که برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان مورد نیازست این قواعد همسو با اهداف استراتژیک سازمان است و بیان‌کننده‌ی اهداف، خط‌مشی، فرایندها، مستندات و منابع مورد نیاز برای پیاده‌سازی و نگهداری آن است. 

تدوین چنین قوانینی برای سیستم مدیریت کیفیت اکنون بیش از نیم قرن است که توسط ایزو انجام شده و به کسب‌وکارهایی که این دستورالعمل‌ها را اجرایی کرده باشند و تمام فرایندهای کیفی را منطبق ارایه کنند، پس از ممیزی، به آنها گواهینامه‌ای اعطا می‌شود تحت عنوان گواهینامه‌ی ایزو، که سرآمد آن، گواهینامه‌ی ایزو ۹۰۰۰ است. . که کسب گواهینامه‌های این شرکت سبب رشد اعتبار هر کسب و کاری خواهد شد. این گواهینامه از خانواده‌ی مدیریت کیفیت است و تاکنون چندین عضو جدید به این خانواده افزوده شده از جمله‌ی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۹۰۰۲ و ایزو ۹۰۰۳ و ایزو ۹۰۰۴ که که بجز ایزو ۹۰۰۰، ۹۰۰۱ و ۹۰۰۴ مابقی منسوخ شده‌اند. امروزه مدیران موفق سازمان‌ها و صنایع در تلاشند تا به این استاندارد جهانی برسند. 

آنچنان که سیل تقاضا برای گواهینامه‌های سری ۹۰۰۰ افزایش یافته بخصوص گواهینامه‌ی ۹۰۰۱ که مورد انتخاب بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و یا مطرح است. زیرا ملاک ارزیابی کیفیت، مشتری مداری و بهبود مستمر در تجارت بر اساس این گواهینامه انطباق و سنجیده خواهد شد. کسب گواهینامه‌های این شرکت سبب رشد اعتبار هر کسب و کاری خواهد شد..




شیرپوینت چیست؟

2021/06/22 11:02:17

شیرپوینت چیست؟

..


یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای اما آسان، ارتباط با مجموعه نرم‌افزارهای گروه آفیس، امکان تنظیم جلسات و مدیریت کارهاو اتوماسیون سازی فرایندها در بستر وب از مهمترین پیش‌نیازهای هر کسب و کاری است که می‌بایست برای رفع آن یک ابزار موفق و کارامد را داشته باشد و لزوم داشتن این مهم بر کسی پوشیده نیست. امروزه اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، جهت برقراری ارتباط مؤثرتر، ارائه محصولات و خدمات و اطلاع‌رسانی به کاربران داخل سازمان و مشتریان خارج از سازمان، به‌سرعت به‌سوی برنامه‌های مبتنی بر اتوماسیون اداری که به پورتال معروف هستند، روی می‌آورند. یکی از مهم‌ترین و محبوبت‌ترین سرویس‌ها برای ارائه خدمات اتوماسیون هوشمند، متمرکز کردن فرایندها و گردشکارها مایکروسافت شیرپوینت است. شیرپوینت  در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوا با قابلیت‌های بی‌نظیر نظیر ویکی، شبکه‌ی اجتماعی و .. است که امکان استفاده از آن برای تولید وب‌سایت و یا پورتال سازمانی به سادگی میسر است. این محصول، یکی از محصولات محبوب و تحت وب شرکت مایکروسافت است که نخستین بار در سال 2001 عرضه‌شد و یکی از سرویس‌های یکپارچه است که از آن به‌عنوان یک درگاه اطلاعاتی سازمان باقابلیت مدیریت اسناد، مدیریت و سفارشی‌سازی داده‌ها و قابلیت تعریف و مدیریت سایت‌های نامحدود استفاده می‌شود. مایکروسافت دو نسخه از شیرپوینت باقابلیت‌های متفاوت عرضه کرده: شامل نسخه ابری(آنلاین) که در آن شیرپوینت بخشی از اشتراك آفیس 365 است. این نسخه به مجموعه‌ای از قابلیت‌های همکاری تیمی، میزبانی فایل‌ها، مدیریت اسناد و مدیریت محتوا محدود است که به‌صورت ابری یا Cloud ارائه می‌شود و نسخه سروری، که به‌صورت یک نرم‌افزار قابل‌نصب بر روی سرورهای سازمانی ارایه می‌گردد. این نسخه از شیرپوینت، به‌روزرسانی‌های کمتری دریافت می‌کند اما امکانات بیشتر و کارایی بهتری را در اختیار قرار می‌دهد. و قدرت عمل و هرگونه تغییری نیز در اختیار شما خواهد بود. شیرپوینت بیش از 190 میلیون کاربر در 200000 سازمان در سراسر دنیا دارد. از شیرپوینت برای ایجاد و مدیریت سایت‌های عمومی بزرگ می‌توان استفاده کرد. بدیهی است این‌گونه استفاده از این تکنولوژی سرآمد بهبود تجارت شما و درنتیجه افزایش تعامل با مشتری و بالا بردن راندمان کسب‌وکار شما خواهد شد...




چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

2021/06/14 10:43:27

چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

..چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

اساساً شبکه‌های کابلی، به همراه خود محدودیت‌های فراوانی را از قبیل محکوم شدن به یک مکان ثابت، هزینه‌ی نگهداری و خرابی بیشتر، محدودیت در تغییرات و جانمایی‌های سازمانی و بسیاری دیگر از مشکلات را شامل می‌شود که رهایی از آنها امری اجتناب ناپذیرست. 

تردیدی نیست از اینکه در کف یا دیوارهای اتاق و یا پشت رایانه‌های کابل‌های آویزان و درهم برهمی را ببینید این حجم از نازیبایی ارتباطات شبکه، توجه شما به همراه خواهد داشت. 

در کنار ارتباطات سیمی و فیبرنوری در زیرساخت‌های شبکه‌های داخلی، استفاده از شبکه‌های بدون سیم نیز مدتهاست مورد توجه بسیاری از مدیران ارشد و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. 

لزوم کاهش هزینه، زیباسازی و مینیمالیستی ساختار ارتباطات، توانایی تغییرات مکرر و جابجایی‌ها بدون تحمیل هزینه‌ و زمان بی شک جزو مهمترین دلایلی است که میتوان بجای شبکه های سیمی سراغ شبکه های بدون سیم رفت.

 شبکه‌های بی‌سیم یا وایرلس Wireless، نوعی از ساختار ارتباط زیرساختی شبکه‌های رایانه‌ای است که اتصال آنها بدون کابل انجام می‌شود. این یعنی اتصال، دریافت و ارسال داده‌ها بر بستر امواج رادیویی کار می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از کابل و سیم بر ای شبکه‌سازی نخواهد بود. به بیان ساده‌تر یک شبکه‌ی وایرلس مجموعه‌ای از رایانه‌های به‌هم متصل شده هستند بی انکه در اتصال آنها از سیم استفاده شده باشد! 

همانطور که گفته شد در این تکنولوژی به جای کابل از امواج رادیویی و مایکروویو  برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها استفاده می شد این یعنی با کمک فناوری مدولاسیون، در نقطه ی مبدا داده‌ها را تبدیل به امواج کرده و به سمت مقصد ارسال می کند، سپس در نقطه مقصد امواج مجددا تبدیل به داده شده و مورد استفاده قرار میگیرد.  اینکه چرا به این سمت باید پیش برویم دلایل زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید امروزه وایرلس نقش مهمی در کلیه‌ی ارتباطات جهانی نیز ایفا می‌کند. وجود میلیون‌ها تلفن همراه یعنی ارتباطات مخابراتی بیسیم. 

بنابراین افزایش موبایلیتی یا شبکه‌های بیسیم با دسترسی فوری و بلادرنگ به اطلاعات بدون نیاز به ثابت بودن در مکان خاصی سبب می‌شود تا کارایی عملیاتی کارکنان در مقایسه با شبکه‌های سنتی و سیمی سریعتر و بالاتر باشد علاوه بر آن سهولت در نصب و راه‌اندازی، سادگی مدیریت، کاهش نیاز به کابل‌کشی، کاهش نرخ خرابی فیزیکی، دسترسی سریعتر در هر جایی که امکان استفاده از کابل نیست، انعطاف پذیری بیشتر، کاهش هزینه تامین، پیکربندی و نگهداری، افزایش ارتقاپذیری و بسیاری موارد دیگر می‌تواند بهترین دلایل برای رفتن به راهکار بی‌سیم باشد.  



اکانتینگ اینترنت چیست؟

2021/06/13 19:13:03

اکانتینگ اینترنت چیست؟

..

هم‌چنان که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد، بدون اینترنت نیز امروزه نمی‌توان تجارت آنلاین داشت. اینترنت، شبکه‌ی بین‌المللی تبادل اطلاعات، بستری برای همرسانی محصولات، خدمات و کلیه‌ی فعالیت‌های اکثر کسب‌وکاره‌ای امروزی است حتی تجارت‌هایی سنتی نیز، به‌شدت متکی به این بستر فراگیر هستند. لزوم وجود و حضور دائم جریان رودخانه‌ی اینترنت در هر سازمانی امری بدیهی و ضروری است. اما همراه جریان این رودخانه، سنگ و گل‌ولای هم هست این یعنی با داشتن اینترنت در سازمان، مقوله‌ی استفاده درست، امنیت کاربران و بخصوص مدیریت مصرف جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران فناوری و مدیران ارشد است. کنترل و مدیریت اینترنت کمک می‌کند تا از هزینه‌های سربار جلوگیری شود و از وقوع هرگونه پیامد مخرب و ناایمنی پیشگیری خواهد شد. بی‌شک مطلع هستید که هزینه‌های تأمین لینک ارتباط با اینترنت به‌ویژه در کشور ما، بسیار بالاست. از طرفی بسیاری از این منابع ارزشمند صرف امورات غیرسازمانی و غیر کاری می‌شود که امکان هرگونه سوءاستفاده‌ای از آن محتمل است. بنابراین بدون داشتن یک راهکار مدیریتی موفق و ایمن، عملاً نمی‌توان نظارت دقیقی بر این جریان داشت. در فناوری اطلاعات همیشه برای هر چالشی، راهکاری عرضه‌شده. برای این موضوع نیز ابزارهای تحت‌وب و یا نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل معرفی‌شده تا سازمان‌ها به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر اقدام به مدیریت و بهبود جریان اینترنت بکنند مثلاً آن‌ها به کمک چنین فناوری‌هایی قادر خواهند بود تا: سطح دسترسی به اینترنت توسط کاربران مجاز و غیرمجاز را تعیین کنند، زمان‌های مجاز و اداری استفاده از اینترنت را تنظیم نمایند، ترافیک اینترنت را سهمیه‌بندی ترافیک کنند، سرعت دسترسی به آن را برای کاربران عادی یا ویژه، کم‌وزیاد نمایند، روی سایت‌های ممنوعه فیلترینگ بگذارند و یا بر اساس محتواهای غیرقانونی، مخرب، مشکوک، غیراخلاقی و ... نظارتی دقیق و مستمر با اعمال پالایش و فیلتر کردن داشته باشند. همچنین قادر خواهند بود تا چندین لینک اینترنتی را به هم مدیریت و یا در یک خط ادغام نموده و یا بر روی میزان مصرف، زمان‌های آنلاین بودن افراد و یا سایت‌های پُربازدید نظارتی دقیق داشته باشد و لحظه‌به‌لحظه‌ی این جریان ارزشمند را رصد و مانیتور نمایند. اما فقط این نیست با تجهیز سازمان به یک ابزار کلیدی و مدیریتی، اکانتینگ، قادر به کاهش شدید هزینه‌های خرید ترافیک اینترنتی خواهید شد و بعلاوه می‌توانید آثار مخرب هرگونه دانلود سنگین و یا مخربی را از بین برده و راندمان افراد را به سطح مطلوب افزایش دهید. 



SSL چیست؟

2021/06/12 17:50:52

SSL چیست؟

..

لزوم استفاده از وب‌سایت، فروشگاه  اینترنی، وب‌اپلیکیشن و پورتال سازمانی، یا هرگونه سامانه‌ی تحت‌وب چه در شبکه‌ی داخلی و چه در اینترنت، امروزه در هر کسب و کاری امری اجتناب‌ناپذیر است. وجود میلیون‌ها وب‌سایت در جهان یعنی وجود هزاران هکر انسانی و ماشینی که بنا به اهداف مشخصی سعی در ضربه زدن به کسب و کار دارند. راهکار چیست؟ وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن نداشته باشیم؟ یا آنها را در اینترنت قرار ندهیم!؟ هر دو پاسخ نادرست و بی‌معناست. نمی‌شود از ترس حمله‌ی سارقین، چیزی نخرید! ضمن آنکه هکرها فقط در اینترنت نیستند برخی از آنها از در داخل سازمان حضور دارند و برخی نیز از بیرون از سازمان کاری می‌کنند تا یکی از کارکنان، لینک ناشناسی را کلیک کند، ایمیل ناشناسی را باز کند و بی‌آنکه بداند در حال اجرای دستور‌العمل‌های نفوذگران در داخل سازمان است. بنابراین پرداختن به مقوله‌ی بحث امنیت اطلاعاتِ کلیه‌ی ابزارهای تحت وب در داخل و خارج از سازمان امری بسیار حیاتی و ضروری است. برای رفع این نگرانی‌ها، راهکاری عرضه شده بنام SSL.

SSL یا Secure Sockets Layer در حقیقت یک تکنولوژی امنیتی است. که از آن برای رمزنگاری اطلاعات بین سیستم شما و سرور (سیستم سرویس دهنده) استفاده می‌شود. این راهکار، امنیت اطلاعات ارسالی شما در طول مسیر انتقال، ضمانت خواهد کرد. اما این تمام داستان نیست. استفاده از این فناوری، جلوی تزریق هرگونه‌، کدهای مخربی را می‌گیرد و ضمن افزایش سطح امنیت اطلاعات، سبب می‌شود تا موتورهای جستجو، وب‌سایت مذکور را ایمن قلمداد کنند و همین موضوع باعث افزایش سئوی سایت یا وب‌اپلیکیشن یا پورتال سازمانی نیز می‌گردد. علاوه بر آن ناایمن بودن، سرویس ارایه شده، سبب سلب اعتماد مشتریان و کاربران می‌شود. این یعنی کاهش شدید ترافیک وب‌سایت بدلیل بی‌اعتمادی کاربران.

هرگونه وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشنی که در مرورگر مشاهده می‌کنید در صورت داشتن گواهینامه‌ی امنیتی SSL آدرس آن از http به https نشان داده میشود که آن S نمایانگر ایمن بودن وب‌سایت است. این یعنی هرگونه داده  و اطلاعاتی که در این سامانه‌ی تحت‌وب وارد می‌کنید بطور رمزنگاری شده به سرور سرویس‌دهنده ارسال می‌گردد و این داده‌های رمزنگاری شده حتی در صورت سرقت و یا افشا، برای هکرها غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین صحت و سلامت داد‌ه‌ها در یک تونل ایمن، همواره محفوظ خواهد ماند.



شرکت ثبت بکنیم یا نکنیم!؟

2021/06/11 18:07:40

شرکت ثبت بکنیم یا نکنیم!؟

..

شرکت، همان‌طور که از معنای آن پیداست مترادف شریک و شراکت است. بسیاری از افراد در کسب و کارهای شخصی با هم شراکت دارند بی‌آنکه شرکت داشته باشند! آنها کلیه‌ی ساختار یک همکاری شراکتی را با هم پیش می‌برند با این تفاوت که این شراکت، حقوقی نیست، رسمیت ندارد و امکان حضور در مناقصات، مزایده‌ها، سفارشات خرید سازمان‌ها و بسیاری موارد دیگر را نخواهند داشت. ثبت شرکت یک گام کلیدی  و مهم برای ایجاد و گسترش نفوذ کسب و کار در سطح ملی و حتی بین‌المللی است. با داشتن یک شرکت، مالکان و سهامدارنش قادر خواهند بود تا به واسطه‌ی حقوقی بودن شرکت در بسیاری از سازمان‌ها حضور داشته باشند، پروژه‌ بگیرند، فاکتور رسمی مبتنی با ارزش افزوده رد کنند، قرارداد تجاری ببندند، تسهیلات حقوقی بانکی بگیرند و ... ثبت شرکت، به فعالیت‌های تجاری شما، اعتبار میدهد! قراردادهای شما تحت لوای قانون قرار می‌گیرد، و امکان عقد هرگونه قرارداد بزرگی میسر است، امکان مبادلات تجاری با کشورهای جهان میسر می‌شود و کلیه‌ی اعضا تحت حمایت قانون ثبت شرکتها می‌توانند فعالیت خود را در هر حوزه و هر زمینه‌ای گسترش دهند. بدون یک شرکت ثبتی شما قادر نیستند تا در سفارشات خرید، مناقصات و مزایده‌های ارگان‌های دولتی حضور یابید. قادر نیستید با بسیاری از شرکتهای خصوصی قرارداد ببندید و امکان صدور فاکتور رسمی با مالیات و ارزش افزوده برای شما میسر نخواهد بود. همین چند مورد یعنی از بین رفتن حجم وسیعی از متقاضیان و مشتریان خدمات و محصولات شما. 

این تمام ماجرا نیست. ثبت و تاسیس شرکت به شما این امکان را میدهد که از تخصص  و استعداد افراد زیادی در شرکت خود، بهره مند شوید. آنها را بیمه کنید، به آنها حقوق بدهید و صد البته پروژه‌های خود را با تکیه بر دانش و پتانسیل آنان و وجود حقوقی شرکت پیش ببرید و هر روز قادرید تا فعالیت شرکت خود را گسترش دهید. امروزه آنقدر ثبت و تاسیس شرکت مهم است که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. بنابراین اگر قصد کارآفرینی دارید، اگر می‌خواهید خدمت یا محصولی را در سطح ملی و فراملی به فروش برسانید. اگر می‌خواهید از نیروهای متخصص بهره‌مند شوید، اگر قصد برندسازی سازمانی دارید، اگر می‌خواهید تولیدات خود را بصورت حقوقی و رسمی بنام شرکت خود ثبت کنید و اگر می‌خواهید صاحب اعتبار باشید و از مزایای حقوقی بودن  کسب و کار خود بهره‌مند شوید لازمه‌ی این خواستن‌ها ثبت و تاسیس رسمی شرکت است. .



پشتیبانی پرینترهای سازمان

2021/06/10 20:33:52

پشتیبانی پرینترهای سازمان

..

علیرغم الکترونیکی شدن بسیاری از مکاتبات، رشد دولت الکترونیک و حضور چشمگیر بسیاری از نرم‌افزارها و سیستم‌های اتوماسیون اداری، از دیرباز تاکتون پرینتر یا چاپگر در هر کسب  و کاری بخصوص سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی جایگاه ویژه و مهمی دارند و انگار به این سادگی، قرار نیست از زندگی کسب و کارها رخت بربندند. پرینتر، یک تجهیز جانبی است که بطور وابسته متصل به رایانه‌ها می‌شود یا تحت شبکه است و بر پایه‌ی IP مستقلاً یک تجهیز تحت شبکه قلمداد می‌شود. نیاز به چاپ فاکتور، مدارک، گواهینامه‌ها، اسناد اداری و مالی، مکاتبات در سربرگ‌های اداری یک نیاز اساسی و پابرجاست و گویی هنوز کسب و کارها بدون پرینتر قادر به پوشش تمام نیازها بصورت الکترونیکی نیستند. در این بین به نسبت میزان نیاز به چاپ اسناد، تعداد کاربران، شاهد افزایش تعدد و تکثر انواع و اقسام پرینترهای مختلف در سازمان هستیم اعم از پرینترهای از نظر مکانیزم چاپ شامل: پرینتر لیزری، جامد جوهر، LED، جوهر افشان، چندکاره،ضربه‌ای ماتریس نقطه‌ای، سه‌بعدی 3D، و از نظر رنگ به انواع سیاه و سفید و رنگی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام بنا به اقتضای کسب و کار در نقطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرخ رشد استفاده از تعداد پرینترها، افزایش سرسام‌آور هزینه‌ی خرید کارتریج یا تونر، کاغذ و سرویس و نگهداری آنها را به میان می‌کشد. افزایش استفاده‌ی مکرر نیز بدون درنظر گرفتن عملیات سرویس و نگهداری از آنها، باعث کاهش طول عمر دستگاه می‌شود و هزینه‌های سربار زیادی از ناحیه‌ی تعمیر و تعویض قطعه روی دوش سازمان گذاشته خواهد شد. این هزینه بدون ارایه‌ی راهکارهای پشتیبانی و سرویس‌های دوره‌ای نگهداری این تجهیز مفید، قابل کاهش نیست. اما این تمام ماجرا نیست نیاز شدید به این تجهیزات، یعنی اهمیت داشتن آن در کسب و کار. بنابراین در صورت فقدان پرینتر به علت تعمیر یا خرابی، اثر بسیار ناخوشایندی بر روی کسب و کارها می‌گذارد. لزوم کارایی، سلامت و حضور همیشگی پرینترها بر روی میز کاربران چیزی نیست که از طریق خریدن پرینتر جدید میسر شود. بنابراین سازمان‌هایی که از اهمیت و ضرورت چنین تجهیزی مطلع هستند به شدت نیاز به یک تیم یا شرکت متخصص در امر نگهداری و سرویس‌ آن نیز می‌باشد.  علاوه بر آن، راهکارهای بهبود مستمر، کاهش نرخ مصرف کارتریج و کاغذ و چگونگی سطوح دسترسی به پرینتر برای چاپ اسناد محرمانه نیز مقوله‌ای است که نباید نادیده گرفت.



UPS چیست؟

2021/06/10 17:18:49

UPS چیست؟

..

منبع تغذیه‌‌ی بدون وقفه یا UPS چیست!؟

جریان برق، جریان زندگی امروزی است و تجهیزات برقی و سخت‌افزاری کسب و کارها بدون برق یعنی قطعات فلزی بی‌خاصیت. قطعی برق، اتفاقی است بسیار محتمل. افزایش حجم نیاز بشر به استفاده از برق و مصرف بی‌رویه‌ی این انرژی، سبب احتمال افزایش قطعی آن نیز خواهد شد. امروزه مراکز داده، اتاق سرورها و کلیه‌ی کامپیوترها و تجهیزات مرتبط کاربران در سطح سازمان بخصوص آن دسته از سیستم‌هایی که در بخش‌های حیاتی و شریانی‌های تولید، فروش و عرضه فعالیت دارند، وجود و تامین همیشگی برق برای آنها امری بسیار ضروری است. اما این تمام داستان نیست، زیرا علاوه بر استمرار فعالیت تجهیزات بر پایه‌ی برق، قطعی ناگهانی برق سبب وارد آمدن ضربات مهلکی به کسب و کارها می‌شود. همچنین، سبب آسیب به بُردها و مدارهای الکتریکی این تجهیزات نیز خواهد شد. 


بنابراین صرف داشتن یک جریان ورودی برق از اداره‌ی برق نمی‌تواند خیال ما را از وجود همواره و مستمر برق راحت کند. اگر مراکز داده، قلب تپنده‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است، برق، جریان خون این قلب است! برای حل این چالش‌ها، راهکاری عرضه شده بنام یوپی‌اس یا منبع تغذیه‌ی بدون وقفه‌ای Uninterruptible Power Supply که به اختصار از آن بعنوان UPS یاد می‌شود و در حقیقت سیستمی است که در هنگام قطعی برق یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی، امکان ادامه‌ی کار در حالت عادی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. 


وظایف اصلی UPS شامل: تأمین توان الکتریکی مستمر و بدون وقفه، جلوگیری از اختلال و نوسان برق و ثابت نگه‌داشتن سطح ولتاژ و فرکانس است. این یعنی در زمانی که برق دچار نوسانات ناگهانی می‌شود، سیستم UPS باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌های الکترونیکی می‌گردد و در برابر تغییر ولتاژ و قطعی برق از آن‌ها محافظت می‌کند. این دستگاه معمولاً درون خود، باتری‌های قابل شارژ و استفاده‌ی مکرری دارند که هنگام وجود برق در حالت عادی آن را شارژ می‌کنند و در زمانی‌که قطع برق یا افت ولتاژ رخ می‌دهد، این سیستم به‌طور خودکار واحد منبع تغذیه را از برق شهری به باتری موجود درون خود تغییر می‌دهد این کار در مدت زمانی حدود یک یا ۲ میلی‌ثانیه انجام می‌پذیرد و در نتیجه تجهیزات رایانه‌ای و برقی متوجه قطع جریان الکتریکی نمی‌شوند و به کار خود ادامه می‌دهد. 


لزوم استفاده از برق اضطراری یا UPS آنقدر اهمیت دارد که بسیاری از مراکز داده و سیم‌کشی کل سازمان به برق UPS امروزه در داکت‌های نصب شده روی دیوارها، در نظر گرفته شده. این تمام ماجرا نیست لزوم پشتیبانی دقیق، حفظ و نگهداری و پایش سلامت سیستم UPS در سازمان‌ها مقوله‌ای بسیار مهمی است 

https://lnkd.in/dwDdgBh .


دیتاسنتر چیست؟

2021/06/09 14:59:02

دیتاسنتر چیست؟

..

مراکز داده یا دیتاسنتر، قلب تپنده‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هر سازمان یا کسب و کار امروزی بدون توجه به حفظ، پایش، نگهداری و بهبوداین زیرساخت محکوم به شکست است. صرفاً تجهیز و خرید تمامی نیازمندی‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست که در دسترس‌پذیری سرویس‌های فناوری اطلاعات را تضمین می‌کند بلکه حفظ امنیت، پایش و نظارت بر عملکرد و لزوم بهره‌گیری از نیروی متخصص در امر نگهداری و پشتیبانی از آن است که سازمان را به اهداف مورد نظر خواهد رساند. امروزه کسب و کارهای کوچک با داشتن اتاق سرور و کسب و کارهای بزرگ با مراکز داده، میزبان چنین زیرساختی هستند. لذا بهبود و پشتیبانی از آنها امری بسیار حیاتی است که مدیران ارشد و فناوری اطلاعات بخوبی از اهمیت پرداختن به آن واقفند. مراکز داده، بخشی حیاتی و ضروری متشکل از شبکه‌های کامپیوتری سازمان است که از آن جهت پردازش، ساماندهی، ذخیره و پشتیبان‌گیری حجم بسیار زیادی از داده استفاده می‌شود.  مراکز داده معمولاً مجهز به سرور، سوییچ، روتر، فایروال، تجهیزات ذخیره‌سازی و ارتباطی نظیر کابل‌ها و سایر ملزومات مرتبط از قبیل، سیستم‌برق‌رسانی، کولینگ، UPS و رک و… می‌باشد و نگهداری و پشتیبانی از آن یعنی: نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت فیزیکی تجهیزات نظیر: سرورها، آنتن‌های ارتباطی، سویچ و روتر و فایروال سخت‌افزاری، رک و کابل‌کشی، برق، سیستم تهویه هوا، سیستم روشنایی، دوربین‌های نظارتی و امنیتی و… است و در بخش نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت منطقی نظیر: سرویس‌ها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، مجازی سازی و … است



مارکت پلیس چیست؟

2021/06/08 20:04:15

مارکت پلیس چیست؟

..

بیشتر بدانید:


مارکت پلیس چیست!؟


تقریباً هر بار شاهد اعلام حضور یک بستر جدیدی از راهکار اینترنتی در میان مردم هستیم که در حوزه‌های مختلف خدماتی و محصولاتی نظیر خودرو، مسکن، طلا، بورس، کتاب، اغذیه و صنایع دستی و خرده‌فروشی و... فعالیت دارند  که اغلب اسامی آنان را در اینترنت و تلویزیون بسیار شنیده‌اید. 


نیاز به خرید اینترنتی با توجه به قرن ارتباطات اخیر و کرونا، سهولت در دسترسی، مقایسه و بررسی، تسریع در امر خرید و.. سبب شده تا مردم از وجود چنین درگاه‌های واسطی استقبال کنند به این درگاه‌ها، Market Place یا مارکت پلیس می‌گویند که بسته به اهداف و مقاصد مختلف و با استراتژی کسب درآمد برای مالکان آن، قادرند تا محیطی را در اختیار تولیدکننده و یا ارایه دهنده‌ی خدمت و مشتری ایجاد کنند تا آنها بدون کمترین دغدغه‌ای اقدام به یک خرید دلچسب اینترنتی بکنند. آن‌هم بدون حضور واسط و دلال. 


مارکت پلیس یک درگاه تعامل برای خرید اینترنتی است با این تفاوت که دارنده این درگاه الزاما محصولات خود را نمی‌فروشد بلکه صرفا فضایی فراهم کرده تا تولیدکننده و خریدار به یک اندازه از آن بهره ‌بگیرند. در حقیقت مارکت پلیس، یک بستر تحت‌وب است که بر پایه‌ی آن، تولیدکننده یا فروشنده قادر است تا از زیرساخت فراهم شده اقدام به فروش و عرضه‌ی تولیدات و خدمات خود بکند. علاوه بر آن خریدار نیز با یک سیستم جامع و حرفه‌ای امکان ارزیابی، مقایسه و خرید سریع با امکان پیگیری سفارشات خود از یک درگاه امن را خواهد داشت.


 بنابراین مارکت پلیس بیش از یک فروشگاه اینترنتی است یعنی چیزی شبیه یک بازار اینترنتی قدرتمند. یک وب‌سایت جامع یا مجموعه‌ای از راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین نظیر: وب اپلیکیشن، اپلیکیشن و یا ترکیبی از اینهاست. این بازار اینترنتی تحت وب، تمام مقدمات و امکانات مورد نیاز تولیدکننده و خریداری را در بستری امن میسر می‌کند تا محصول از تولیدکننده‌ی واقعی و اصلی مستقیماً به دست مصرف‌کننده‌ی اصلی نیز برسد. لزوم تدوین و تهیه پلان اجرایی مارکت پلیس و فراهم‌کردن زیرساخت‌های برنامه‌نویسی و امنیت اطلاعات و امنیت پرداخت به همراه وجود پنل‌های مخصوص تولیدکننده و خریدار جزو اجرای کلیدی یک مارکت پلیس قلمداد می‌شود.


 شاید اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر مارکت پلیس را تعریف کنیم این است که مارکت‌پلیس همان پل ارتباط بین عرضه و تقاضاست. هرچند در برخی از مدل‌های این نوع درگاه، این نیز به خودی خود یک واسطه یا دلال اینترنتی است با این تفاوت که به قصد نابودی و ضرر تولیدکننده، فعالیت نمی‌کند بلکه صرفاً با فراهم کردن یک بستری ایمن، امکانی میسر می‌سازد تا دست تولیدکننده را در دست مشتری قرار دهد این وسط نیز پورسانت یا درصدی از تراکنشات نیز ممکن است نصیب مالکان مارک پلیس شود. یا از ترافیک اینترنتی ایجاد شده نهایت سود را خواهند برد.


ادامه...


https://lnkd.in/dTnZy-6.



محاسبه معکوس فرمول مالیات بر ارزش افزوده

2021/05/03 17:56:24

محاسبه معکوس فرمول مالیات بر ارزش افزوده

احتمالا خیلی برای شما پیش آمده که عددی دارید که ۹٪ ارزش افزوده در آن لحاظ شده و حالا می‌خواهید آنر از عدد کلی بیرون بکشید برای این کار باید:

عدد مورد نظر را تقسیم بر ۱۰۹ بکنید و سپس ضربدر ۱۰۰  نمایید

مثلا:

۵.۴۵۰.۰۰۰ ریال/  ۱09 ×  100

فرمول اکسل:

۱- عدد مورد نظر را  در سلول A1 بگذارید و در سلول دیگری فرمول زیر را بنویسد

(A1/109)*100

نتیجه: عدد ۵.۰۰۰.۰۰۰  است

از سمت راست: ۵.۴۵۰.۰۰۰ ریال تقسیم بر ۱۰۹ ضربدر ۱۰۰ می شود  5.000.000 ریال که مالیات ارزش افزوده ۹٪ از آن جدا شده است.

برای بدست آوردن رقم ۹٪ از مبلع فوق فرمول فوق را یکبار دیگر از مقدار سلول A1 کم کنید به این شکل:

A1-((A1/109)*100)

نتیجه عدد: ۴۵۰.۰۰۰ است که معادل همان ۹٪ می باشد

این فرمول برای کلیه درصدهایی که روی یک عدد کشیده شده را میتوانید بسط دهید مثلا اگر ۲۰٪ روی عددی کشیده شده فرمول می شود:

عدد مورد نظر را تقسیم بر ۱۲۰ بکنید و سپس ضربدر  ۱۰۰ 

------------------

برای هر درصدی که معکوس اش را می خواهید بدست بیاورید به آن درصد یک ۱۰۰ اضافه کنید مثلا ۲۰ درصد میشد ۱۲۰ درصد و حال عدد کل را تقسیم بر ۱۲۰ کنید و در نهایت ضربدر ۱۰۰ 

اینگونه تمامی درصدها را بسادگی می‌توانید محاسبه کنید



کمک هاي نقدي کازيو به محک

2021/04/08 15:51:04

کمکهای نقدی کازیو

ایمیل سازمانی چیست؟

2021/02/05 14:48:07

ایمیل سازمانی چیست؟

..

ایمیل  یا رایانامه (پست/نامه الکترونیکی) یکی از پُرکاربردترین فرآورده‌های خدمات اینترنتی در سراسر جهان است که از آن برای ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیک استفاده می‌شود منظور از نامه‌های الکترونیک پرونده‌هایی است از آدرس مبدا و از طریق اینترنت برای مخاطب(مخاطبین) که دارای آدرس مقصد است ارسال می‌شود محتوای هر ایمیل می‌تواند یک متن ساده، چندرسانه‌ای و یا فایل‌های باشد که به پیوست آن ارسال شده. از همان بدو تولد ارتباطات جهانی شبکه و اینترنت استفاده از ایمیل، موضوعی کلیدی و محبوب بود که سرویس‌دهندهای زیادی آنرا ارایه می‌کردند و توسط کاربران در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در بحث کسب و کار وجود یک ایمیل شخصی چندان کاربردی و پرستیژ تجاری لازم را ندارد بنابراین برای ایجاد ارتباط دوسویه و مستمر با پرسنل داخل سازمان و مشتریان بیرون سازمان، سرویس‌های ایمیل سازمانی  عرضه شده تا با نام دامنه‌ی آن شرکت، علاوه بر تبادل اطلاعات و انتقال اسناد، وجهه و ماهیت رسمی و حرفه‌ای به کسب و کار دهد. امروزه ایمیل سازمانی یکی از شریان‌های ارتباطی هر کسب و کاری است پس وجود یک سرویس ایمن، رمزنگاری‌شده برای تبادل اطلاعات، سریع، با دشبوردهای مدیریتی آسان و دقیق و با امکان کنترل هرزنامه‌ها و ایمیل‌های مخرب، امکان گزارش‌گیری ارسال موفقیت‌آمیز ارسال و دریافت ایمیل‌ها، کنترل ویروس‌ها و تروجان‌ها، بایگانی ایمیل‌های قدیمی و گرفتن فایل پشتیبان و همه و همه باعث شده تا جدیت استفاده از سرویس‌های ایمیل تجاری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه واقع گردد. در فضای تجارت درون مرزی و حتی برون مرزی، داشتن یک سرور ایمیل اختصاصی با دهها ایمیل سازمانی برای ارتباط‌گیری با جهان با تمام مزایای آن امری حیاتی در هر کسب و کاری محسوب می‌شود. سرویس‌دهنده‌های بسیاری بصورت ابری و یا محلی امکان ارایه‌ی سرویس ایمیل سازمانی را فراهم کرده‌اند که به نسبت طیف کاربرد، کارایی و سادگی و قابلیت‌های آن مورد ارزیابی و استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین لزوم داشتن یک سرویس ایمیل سازمانی چیزی نیست که براحتی بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.



عکاسی تبلیغاتی چیست؟

2021/01/26 13:32:26

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

..


تفاوتی نمی‌کند چه کسب و کاری دارید، محصول دارید یا خدمت، خط تولید دارید یا تیم تولید؟ در هر صورت هر تجارتی برای نمایاندن آنچه که عرضه می‌کند نیازمند عکاسی تبلیغاتی  است که از آن بعنوان عکاسی صنعتی  نیز یاد می‌کنند. تعریف دقیقی که می‌توان از ماهیت این عکاسی تبلیغاتی بکار برد این است که هدف از این نوع عکاسی، نمایش‌دادن محصول یا خدمت در عکس است که می‌تواند جلوه‌ی بیشتری از خود آن داشته باشد. عکاسی تجاری واژه‌ی صحیح انگلیسی است و در ایران بعنوان عکاسی صنعتی شناخته می‌شود و در حقیقت نوعی از عکاسی کاملا تخصصی است که عبارتست از تصویربرداری حرفه‌ای به صورت علمی و با مهارت خاص که خروجی آن در طراحی کاتالوگ، پوستر و یا بصورت دیجیتالی در دنیای تجارت آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. عکاس صنعتی در زمان گرفتن عکس، بر روی چگونگی جلب توجه مخاطب به بخشی از عکس متمرکز می‌شود. عکاسی صنعتی مانند سایر عکاسی‌های حرفه‌ای با تنظیم نور، زاویه و خلاقیت و ذوق هنری رابطه‌ی مستقیمی دارد. از آنجایی که بحث عمده‌ی عکاسی صنعتی پوشش محصولات و خدمات و فعالیت‌ها در قالب تبلیغات و نمایاندن آن به مخاطب است از این رو از آن بعنوان عکاسی تبلیغاتی نام می‌برند که البته این نوع عکاسی زیرشاخه‌ی عکاسی صنعتی است و وظیفه دارد تا از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکس‌برداری ‌کند. در اصل رسالت عکاس در عکاسی تبلیغاتی، این است که عکس نهایی کاملا واقعیت محصولات را بیشتر از خود محصول نشان دهد! امروزه فروشگاه‌های آنلاین، خرده‌فروشی‌ها، شرکت‌های گردشگری، هتلداری، صنایع، ماشین آلات، معادن، خودرو، اغذیه، سلامت، زیبایی، تولید محتوا، صنایع دستی، پوشاک، لوازم خانگی و تقریباً تمام کسب و کارها نیازمند استفاده از رویکرد عکاسی صنعتی هستند. اهمیت استفاده از عکاسی صنعتی آنقدر زیاد است که در کوتاهترین مدت می‌تواند علاوه بر تقویت برند تجاری شما سبد فروش محصول و یا خدماتتان را نیز به شدت افزایش دهد. عکاسی صنعتی با تمرکز بر لابراتوار حرفه‌ای، دوربین‌های قدرتمند، نورپردازی، جلوه‌نمایی و گرافیک و روتوش تصاویر گرفته شده ضمن بزرگنمایی محصول/خدمت در ذهن مخاطب آنرا جذاب نیز خواهد کرد.

..



کدهاي تخفيف کازيو

2021/01/23 12:54:45

به دو صورت شما از تخفیفات کازیو بهره‌مند می‌شوید: 

۱- کدهاي تخفيف کازيو

این کدها تخفیف در کانال تلگرام کازیو به نشانی https://t.me/Kazio  و با کلیک بر روی لینک زیر مرتبا اعلام می شود... برای بهره مندی از تخفیفات عضو کانال تلگرام کازیو شوید. این کدهای تخفیف مرتبا به مناسیت‌های مختلف و با درصدهای متفاوت عرضه می‌شود

شکی نیست که شما انتظار خرید به صرفه ، با کیفیت، پشتیبانی فوری و با قیمت مناسب از کازیو دارید... بنابراین علیرغم ارایه تخفیفات بهترین محصول را از کازیو خواهید خرید. کازیو را در کانالهای اجتماعی دنبال کنید- همراهی‌اتان دنیایی می ارزد...

۲-محصولات با تخفیف همیشگی (پیشنهادات ویژه‌ی کازیو)

اما ما یک پیشنهاد بهتر داریم و آن استفاده از پکیچ‌های همیشه تخفیف‌دار کازیو است که حدود ۵۰٪ تخفیف دایم روی آن‌ها لحاظ شده.



رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری چیست!؟

2021/01/14 14:10:59

رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری چیست؟

..

برگ برنده‌ی بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل، نرم‌افزارها و راهکارهای تحت‌وب موفق در جهان صرفاً داشتن سلیقه‌ی حرفه‌ای در طراحی ظاهری، بکارگیری شیوه‌ی دسترسی و چیدمان المان‌ها برای لحاظ‌کردن تجریه‌ي مشتری/کاربر است. در گذشته، طراحی هر چیزی در ظاهر اگر خوب جلوه می‌کرد کافی بود اما امروزه فقط صرفاً خوب بودن ملاک نیست بلکه چیزی که طراحی می‌شود باید منطبق با استاندارد، نیاز مخاطب و توجه و تمرکز او باشد در غیر این‌صورت محصول توسط مشتری انتخاب نمی‌شود رابط کاربری  حرفه‌ای تواماً تجربه‌ی کاربری  را نیز به‌همراه دارد هرچند نه لزوماً زیرا این دو از هم سوا هستند در هر صورت تعامل مخاطب با ابزاری که در دست گرفته به اندازه‌ی زیبایی ظاهری، اهمیت دارد. طراحی ظاهری و تجربه‌ی کاربری دو بحث جدا از هم ولی لازم و ملزوم هم هستند که باید به شکل بسیار ویژ‌ه‌ای در تولید هر محصولی تواماً با هم رعایت و بکار گرفته شوند. متاسفانه بسیارند ابزارهایی که صرفاً به‌واسطه‌ی عدم رعایت این دو، تمام زحمات و سرمایه‌های هزینه‌شده‌ی تولیدکنندگان آن به باد فنا رفته است. اثربخشی، جذب مخاطب و محبوبیت هر ابزاری چه ابزاری فناورانه باشد چه محصول دیجیتالی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و چه هر تجهیز دیگری در این راستا در می‌بایست در حرکت باشد. در جهان فناوری و با رشد جمعیت و ارتباطات فراگیر، نرخ رشد تولید‌کنندگان محصولات روند فزاینده‌ای داشته و در این میان، بُرد فقط با آنهایی است که با حساسیت بسیار، روی ظاهر قضیه و کاربری آن به موفقیت رسیده‌اند و مابقی از گردونه‌ی رقابت یا خارج شده‌اند یا به اهداف غایی خود نرسیده‌اند. تا پیش از این مهندسی طراحی یک امر دم‌دستی بود اما امروزه برای هر کدام از موارد یاد شده تخصص مجزایی لازم است. برای نمونه صدها شبکه‌ی اجتماعی در سراسر دنیا تولید می‌شود اما فقط چندین نوع آنها به رشد چشمگیری دست می‌یابند نظیر شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و... و پیام‌رسان‌ تلگرام و ... همچنین در دنیای سخت‌افزاری نیز تلفن‌های همراه آیفون بطور کامل بحث رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری را در دل خود گنجانده‌اند و اکنون بسیاری از تولید‌کنندگان دیگر نیز این رویکرد موفق را دنبال می‌کنند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که سلیقه و تجربه باید در کنار هم بکار گرفته شود. در این طرح به ارایه و پیاده‌سازی این دو مفهوم در محصول شما خواهیم پرداخت.



آرشیو الکترونیک اسناد چیست؟

2021/01/13 19:53:15

آرشیو الکترونیک اسناد چیست؟

..

اسناد کاغذی جز لاینفک هر کسب و کاری است. که با رشد تعداد کارکنان و یا سازمان حجم این اسناد به شکل عجیبی نیز افزایش خواهد یافت و بی‌تردید کسب و کارها  برای نگهداری انبوهی از زونکن مدارک، اسناد، مکاتبات و صورت‌حساب‌های فروش و خرید از اتاق‌ها و کمدهای بسیاری استفاده می‌کنند آسیب جدیی که این نوع نگهداری به کسب و کار می‌زند در درجه اولی ناایمن بودن نحوه‌ی نگهداری، امکان از بین رفتن اسناد و بسیاری دیگر از این دست است.در این بین فناوری اطلاعات راهکارهای مناسبی برای حذف این چالش ارایه می‌کند که یکی از آنها بایگانی‌کردن الکترونیکی اسناد است یعنی با استفاده از فناوری برای دیجیتالی کردن سندهای کسب و کار ضمن افزایش سطح ایمنی و دسترسی به آنها امکان جستجوی سریعتر در هر کجا و هر زمان را میسر خواهد کرد و دیگر نیازی به داشتن یک اتاق شلوغ یا انباری برای نگهداری حجم عظیمی از اسناد نیست. امروزه بین اسکن‌کردن مدارک و ذخیره‌ی آنها به شکل فایل که به بایگانی اسناد مشهور است با دیجیتالی‌‌کردن اسناد تمایز وجود دارد در مورد نخست کلیه‌ی مدارک کاغذی به فایل تبدیل و در حافظه‌های سخت‌افزاری و یا ابری ذخیره می‌شود اما در دیجیتالی‌کردن بسیاری از فرم‌ها به نسخه الکترونیکی تغییر ماهیت خواهند داد. اگرچه در ایران از لفظ آرشیو الکترونیکی استفاده می شود اما در جهان از این راهکار بنام مدیریت اسناد یا Document Management یاد می‌کنند...



هوش تجاری یا BI چیست؟

2021/01/08 14:27:27

هوش تجاری یا BI چیست؟

..

امروزه ماهیت فعالیت اکثر کسب و کارها بر پایه‌ی استفاده از فناوری اطلاعات است و هر کدام از آنها از طیفی از ابزارها و نرم‌افزارهای خاصی استفاده می‌کنند که بطور پراکنده حجم بالایی از داده‌ها در آنها بصورت دستی یا سیستمی وارد شده است. اما اکثر این داده‌ها در همان سبک و سیاق خود در پایگاه های اطلاعاتی برای عملیات آن نرم‌افزار ذخیره باقی می‌مانند. لزوم تبدیل این داده ها به اطلاعات مفید کمک می‌کند تا استراتژی‌های کسب و کار را بتوان موثق‌تر و واقعی‌تر تدوین و طراحی کرد. در این بین از تکنولوژی بخصوصی استفاده می‌شود که از آن بنام هوش تجاری یاد می‌کنند، هوش تجاری[1] یا به اختصار BI در حقیقت هوشمند کردن کسب و کار است زیرا شما با داشتن داده‌ها و تبدیل آن به اطلاعات، سطح آگاهی خود و کسب و کار را افزایش خواهید داد و بر اساس آن قادر خواهید بود تا از ماحصل اطلاعات بدست آمده چشم انداز، تصمیمات و اقدامات حیاتی را جهت بهبود و توسعه‌ی کسب و کار، انجام دهید بطور ساده‌تر هوش تجاری کمک می‌کند تا هر چیزی که به خلق ارزش و یا سودآوری کسب و کار منجر می‌شود را در اختیار شما بگذارد. در تعریفی کامل‌تر، هوش تجاری به مجموعه‌ای از مهارت‌ها، فناوری‌ها و ابزارهای کاربردی گفته می‌شود که به‌ منظور جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی، تجزیه ‌و‌ تحلیل داده‌ها و ارایه‌ی دسترسی به آنها جهت داده‌کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یعنی هوش تجاری حاوی کلیه‌ي روش‌ها و فرآیندهایی است که قادر است حجم وسیعی از داده را به اطلاعات و در نهایت به دانش تبدیل می‌کند. با هوش تجاری بی‌تردید نگاهی بزرگتر و جامع‌تر بر کلیه‌ی فعالیت‌های رایانه‌ای خواهید داشت تا بر اساس آن بتوانید کسب و کارتان را بهبود و توسعه دهید.




نمايش 1 تا 20 از 177 (9 صفحه)

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

99,000 تومان

پروپوزال طراحي وب سايت با CMS

پروپوزال طراحي وب سايت با CMS

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و انتشار وب سایت با CMS ، (سیستم های مدیریت محتوا)  لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه  7  این پروپوزال در 35 صفحه با..

99,000 تومان

فایل اکسل حقوق و دستمزد

فایل اکسل حقوق و دستمزد

 فایل حقوق و دستمزد کازیو سال 1400 ،با دریافت آپدیت رایگان برای سال‌های آتی- یک راهکار  ارزان برای مدیریت حقوق و دستمزد پرسنل در  اکسل  Microsoft Excelیک فایل حرفه ا..

59,000 تومان