چهار P مشهور در بازاریابی دنیای دیجیتال(بخش اول)

 چهار P مشهور در بازاریابی دنیای دیجیتال(بخش اول)

4p(People, Performance+, Programmatic, and Platforms) در چند دهه اخیر به عنوان یک هدایت کننده عمل کرده است اما در محیط های دیجیتالی امروز که در آن پیشرفت و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر می باشد، بازاریابان باید چه اصولی را به عنوان راهنما در نظر بگیرند تا باعث حرکت روبه جلو و موفقیت آنان شود؟ در آخرین گزارش گرفته شده در مورد مسائل اصلی در صنعت بازاریابی و چگونگی استفاده حداکثری بازاریابان از دنیای دیجیتال، لیست جدید از 4P شناسایی شد: 

People"مصرف کننده," Performance "عملکرد", Programmatic"برنامه ریزی", Platforms "چهارچوبها"



People"مصرف کننده"

شاید این مورد به نظر شما مسخره به نظر برسد اما این یک واقعیت است که مصرف کننده ها هسته اصلی تبلیغات می باشند. تبلیغات باید بر روی یک فرد تاثیرات مناسب خود را بگذارد و این مورد با دادن پیام مناسب می باشد. با این وجود، تبلیغات اینترنتی و یا بازاریابی دیجیتال در معیار کلیک متمرکز شده است.

یکی از بزرگترین وعده های تبلیغات در اینترنت توانایی بازاریابان در هدف گیری دقیق مخاطبان و ارائه پیام مناسب به آنها می باشد. قطعاً کوکی ها در این هدف کمک می کنند و یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای تبلیغات مبتنی بر کوکی نیز همین می باشد. با این حال صرفاً برنامه ریزی بر روی کوکی و ارزیابی آن ها همیشه بهترین روش نیست.  حذف کوکی توسط مخاطب واقعیتی است که در اندازه گیری دقیق تعداد مخاطبین تبلیغات و در نتیجه هدفگذاری دقیق برای آن چالش ایجاد کرده است کامسکور دریافت که 28 درصد کاربران اینترنتی در اروپا هر ماه به طور متوسط 4 بار کوکی های شرکتهایی را که مستقیما با آنها در ارتباطند را حذف می کنند. این بدان معنی است که یک سیستم اندازه گیری مبتنی بر سرور که از داده های سرور استفاده می کند، تعداد بازدیدکننده های یگانه را حداقل 2.4 برابر تعداد واقعی برآورد می کند


در همین راستا 37 درصد از کاربران اینترنت که صرف آگهی می باشند شامل کوکی ها می شود و باید آنها را حداقل 6 بار در ماه حذف نمائید.

Performance "عملکرد"

برای درک کامل تأثیر تبلیغات دیجیتالی، بازاریابان نیاز دارند که یک رهیافت عملکرد را اتخاذ نمایند که  معیارهای کلیدی اثربخشی مانند آگاهی از برند، تأثیر رفتاری، افزایش میزان فروش، و غیره که بسیار فراتر از معیارهای ناکامل و اغلب گمراه کننده مانند نرخ کلیک می روند را در محاسبات می گنجاند

 با اینکه نرخ CTR هنوز هم به عنوان یکی از معیارهای اثربخشی کمپین مورد استفاده قرار می گیرد، اما تحقیق کامسکور و دیگر تحقیقات صورت گرفته در این صنعت نشان داده اند که هیچ رابطه مثبت و چشمگیری بین تعداد کلیک و معیارهای کلیکی اثربخشی تبلیغ که در بالا ذکر شد وجود ندارد.

از این موضوع این را می توان گفت که تنها با تکیه بر CTR  نمی توان تصمیم گیری نمود و خوشبختانه، هم اکنون معیارهای دیگری وجود دارد که می تواند برای نشان دادن تأثیر تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار گیرد. مطالعات اخیر نشان می دهد که امکان نتیجه مثبت با CTR پائین وجود دارد در زیر چند نمونه بیان شده است :

  • -    افزایش متوسط 52 درصدی بازدید از سایت تبلیغ کننده توسط افرادی که در معرض تبلیغ قرار گرفتند در مقایسه با افرادی که تبلیغ را ندیده اند.
  • -    افزایش 49 درصد (به طور متوسط) تعداد جستجوهایی مرتبط با برندها توسط افرادی که در معرض تبلیغ قرار گرفتند در مقایسه با افرادی که تبلیغ را ندیده اند.


منبع: https://www.comscore.com

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان