مارکت پلیس چیست؟
مارکت پلیس چیست؟
..
بیشتر بدانید:
مارکت پلیس چیست!؟
تقریباً هر بار شاهد اعلام حضور یک بستر جدیدی از راهکار اینترنتی در میان مردم هستیم که در حوزههای مختلف خدماتی و محصولاتی نظیر خودرو، مسکن، طلا، بورس، کتاب، اغذیه و صنایع دستی و خردهفروشی و... فعالیت دارند که اغلب اسامی آنان را در اینترنت و تلویزیون بسیار شنیدهاید.
نیاز به خرید اینترنتی با توجه به قرن ارتباطات اخیر و کرونا، سهولت در دسترسی، مقایسه و بررسی، تسریع در امر خرید و.. سبب شده تا مردم از وجود چنین درگاههای واسطی استقبال کنند به این درگاهها، Market Place یا مارکت پلیس میگویند که بسته به اهداف و مقاصد مختلف و با استراتژی کسب درآمد برای مالکان آن، قادرند تا محیطی را در اختیار تولیدکننده و یا ارایه دهندهی خدمت و مشتری ایجاد کنند تا آنها بدون کمترین دغدغهای اقدام به یک خرید دلچسب اینترنتی بکنند. آنهم بدون حضور واسط و دلال.
مارکت پلیس یک درگاه تعامل برای خرید اینترنتی است با این تفاوت که دارنده این درگاه الزاما محصولات خود را نمیفروشد بلکه صرفا فضایی فراهم کرده تا تولیدکننده و خریدار به یک اندازه از آن بهره بگیرند. در حقیقت مارکت پلیس، یک بستر تحتوب است که بر پایهی آن، تولیدکننده یا فروشنده قادر است تا از زیرساخت فراهم شده اقدام به فروش و عرضهی تولیدات و خدمات خود بکند. علاوه بر آن خریدار نیز با یک سیستم جامع و حرفهای امکان ارزیابی، مقایسه و خرید سریع با امکان پیگیری سفارشات خود از یک درگاه امن را خواهد داشت.
بنابراین مارکت پلیس بیش از یک فروشگاه اینترنتی است یعنی چیزی شبیه یک بازار اینترنتی قدرتمند. یک وبسایت جامع یا مجموعهای از راهکارهای مبتنی بر فناوریهای نوین نظیر: وب اپلیکیشن، اپلیکیشن و یا ترکیبی از اینهاست. این بازار اینترنتی تحت وب، تمام مقدمات و امکانات مورد نیاز تولیدکننده و خریداری را در بستری امن میسر میکند تا محصول از تولیدکنندهی واقعی و اصلی مستقیماً به دست مصرفکنندهی اصلی نیز برسد. لزوم تدوین و تهیه پلان اجرایی مارکت پلیس و فراهمکردن زیرساختهای برنامهنویسی و امنیت اطلاعات و امنیت پرداخت به همراه وجود پنلهای مخصوص تولیدکننده و خریدار جزو اجرای کلیدی یک مارکت پلیس قلمداد میشود.
شاید اگر بخواهیم خیلی سادهتر مارکت پلیس را تعریف کنیم این است که مارکتپلیس همان پل ارتباط بین عرضه و تقاضاست. هرچند در برخی از مدلهای این نوع درگاه، این نیز به خودی خود یک واسطه یا دلال اینترنتی است با این تفاوت که به قصد نابودی و ضرر تولیدکننده، فعالیت نمیکند بلکه صرفاً با فراهم کردن یک بستری ایمن، امکانی میسر میسازد تا دست تولیدکننده را در دست مشتری قرار دهد این وسط نیز پورسانت یا درصدی از تراکنشات نیز ممکن است نصیب مالکان مارک پلیس شود. یا از ترافیک اینترنتی ایجاد شده نهایت سود را خواهند برد.
ادامه...
https://lnkd.in/dTnZy-6.