دیتاسنتر چیست؟

دیتاسنتر چیست؟

..

مراکز داده یا دیتاسنتر، قلب تپنده‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هر سازمان یا کسب و کار امروزی بدون توجه به حفظ، پایش، نگهداری و بهبوداین زیرساخت محکوم به شکست است. صرفاً تجهیز و خرید تمامی نیازمندی‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست که در دسترس‌پذیری سرویس‌های فناوری اطلاعات را تضمین می‌کند بلکه حفظ امنیت، پایش و نظارت بر عملکرد و لزوم بهره‌گیری از نیروی متخصص در امر نگهداری و پشتیبانی از آن است که سازمان را به اهداف مورد نظر خواهد رساند. امروزه کسب و کارهای کوچک با داشتن اتاق سرور و کسب و کارهای بزرگ با مراکز داده، میزبان چنین زیرساختی هستند. لذا بهبود و پشتیبانی از آنها امری بسیار حیاتی است که مدیران ارشد و فناوری اطلاعات بخوبی از اهمیت پرداختن به آن واقفند. مراکز داده، بخشی حیاتی و ضروری متشکل از شبکه‌های کامپیوتری سازمان است که از آن جهت پردازش، ساماندهی، ذخیره و پشتیبان‌گیری حجم بسیار زیادی از داده استفاده می‌شود.  مراکز داده معمولاً مجهز به سرور، سوییچ، روتر، فایروال، تجهیزات ذخیره‌سازی و ارتباطی نظیر کابل‌ها و سایر ملزومات مرتبط از قبیل، سیستم‌برق‌رسانی، کولینگ، UPS و رک و… می‌باشد و نگهداری و پشتیبانی از آن یعنی: نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت فیزیکی تجهیزات نظیر: سرورها، آنتن‌های ارتباطی، سویچ و روتر و فایروال سخت‌افزاری، رک و کابل‌کشی، برق، سیستم تهویه هوا، سیستم روشنایی، دوربین‌های نظارتی و امنیتی و… است و در بخش نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت منطقی نظیر: سرویس‌ها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، مجازی سازی و … است



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان