چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

..چرا باید شبکه‌ی بی‌سیم داشته باشیم!؟

اساساً شبکه‌های کابلی، به همراه خود محدودیت‌های فراوانی را از قبیل محکوم شدن به یک مکان ثابت، هزینه‌ی نگهداری و خرابی بیشتر، محدودیت در تغییرات و جانمایی‌های سازمانی و بسیاری دیگر از مشکلات را شامل می‌شود که رهایی از آنها امری اجتناب ناپذیرست. 

تردیدی نیست از اینکه در کف یا دیوارهای اتاق و یا پشت رایانه‌های کابل‌های آویزان و درهم برهمی را ببینید این حجم از نازیبایی ارتباطات شبکه، توجه شما به همراه خواهد داشت. 

در کنار ارتباطات سیمی و فیبرنوری در زیرساخت‌های شبکه‌های داخلی، استفاده از شبکه‌های بدون سیم نیز مدتهاست مورد توجه بسیاری از مدیران ارشد و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. 

لزوم کاهش هزینه، زیباسازی و مینیمالیستی ساختار ارتباطات، توانایی تغییرات مکرر و جابجایی‌ها بدون تحمیل هزینه‌ و زمان بی شک جزو مهمترین دلایلی است که میتوان بجای شبکه های سیمی سراغ شبکه های بدون سیم رفت.

 شبکه‌های بی‌سیم یا وایرلس Wireless، نوعی از ساختار ارتباط زیرساختی شبکه‌های رایانه‌ای است که اتصال آنها بدون کابل انجام می‌شود. این یعنی اتصال، دریافت و ارسال داده‌ها بر بستر امواج رادیویی کار می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از کابل و سیم بر ای شبکه‌سازی نخواهد بود. به بیان ساده‌تر یک شبکه‌ی وایرلس مجموعه‌ای از رایانه‌های به‌هم متصل شده هستند بی انکه در اتصال آنها از سیم استفاده شده باشد! 

همانطور که گفته شد در این تکنولوژی به جای کابل از امواج رادیویی و مایکروویو  برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها استفاده می شد این یعنی با کمک فناوری مدولاسیون، در نقطه ی مبدا داده‌ها را تبدیل به امواج کرده و به سمت مقصد ارسال می کند، سپس در نقطه مقصد امواج مجددا تبدیل به داده شده و مورد استفاده قرار میگیرد.  اینکه چرا به این سمت باید پیش برویم دلایل زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید امروزه وایرلس نقش مهمی در کلیه‌ی ارتباطات جهانی نیز ایفا می‌کند. وجود میلیون‌ها تلفن همراه یعنی ارتباطات مخابراتی بیسیم. 

بنابراین افزایش موبایلیتی یا شبکه‌های بیسیم با دسترسی فوری و بلادرنگ به اطلاعات بدون نیاز به ثابت بودن در مکان خاصی سبب می‌شود تا کارایی عملیاتی کارکنان در مقایسه با شبکه‌های سنتی و سیمی سریعتر و بالاتر باشد علاوه بر آن سهولت در نصب و راه‌اندازی، سادگی مدیریت، کاهش نیاز به کابل‌کشی، کاهش نرخ خرابی فیزیکی، دسترسی سریعتر در هر جایی که امکان استفاده از کابل نیست، انعطاف پذیری بیشتر، کاهش هزینه تامین، پیکربندی و نگهداری، افزایش ارتقاپذیری و بسیاری موارد دیگر می‌تواند بهترین دلایل برای رفتن به راهکار بی‌سیم باشد.  



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان