کوچینگ چیست؟

کوچینگ  چیست؟

..

یک نقل قول معروف در مورد اهمیت کوچینگ  توسط بیل گیتس مطرح شده که گفت: "همه به یک کوچ  نیاز دارند." خیلی خلاصه کوچینگ، فرآیندی است که به افراد کمک می‌کند فضایی امن، قابل اعتماد و مطمئن برای ارتباط با منابع خود ایجاد کنند. اما این تمام ماجرا نیست و کوچینگ تعاریف گوناگونی دارد و یک علم نوین در مدیریت، آموزش و توسعه‌ی فردی و سازمانی است لذا بطور کلی می‌توان آنرا با تعابیر زیر معنی کرد.

کوچینگ یعنی یاری‌رسانی به افراد برای حرکت در مسیر مطلوب؛

کوچینگ یعنی کمک به افراد برای رونمایی از بهترین نسخه‌ی خودشان.

کوچینگ یعنی پرورش خودآگاهی، قدرت تصمیم‌گیری و توان تحول و دگرگونی در افراد.

واژه‌ی کوچینگ در کنار منتورینگ و مشاوره قرار می‌گیرد اما به معنی دقیق مشاوره یا منتورینگ نیست. شما در منتورینگ با پرسش "چه چیزی؟" روبرو هستید، که بر "آینده" متمرکز است و هدفش آموزش، تقویت و گسترش دیدگاه فرد است. یا در مشاوره،  با پرسش "چرا؟" روبرو هستید که بر "گذشته" متمرکز است، با هدف پاسخ به درک خویشتن و غلبه بر مشکلات و چالش‌ها.

اما کوچینگ، روی پرسش "چگونه؟" استوار شده و بر زمان "حال" متمرکز است و هدف از آن بهتر شدن مهارت افراد، ارتقای صلاحیت، تعهدات و شایستگی آنان برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی است! می‌شود گفت کوچینگ نسخه‌ی کامل و واقع‌گرایانه‌تر از مشاوره‌ای است که افراد نیاز دارند. زیرا ما لنگ گذشته نباید باشیم و درگیر آینده نیامده، بلکه باید برای اکنون برنامه‌ای داشته باشیم و در لحظه‌ی حال افراد چگونه خواهند بود؟ چه کنیم که بهترین باشند و با تمرکز بر خود و توانایی‌ها و پتانسیلشان انقلابی در خود بروز دهند. بعبارتی دیگر کوچینگ یک روش پوششی دوطرفه است که در آن کوچ یا مربی با همراهی منابع، سبب بهبودی، تمرکز بر روی تمام نیروها برای رسیدن به هدف می‌شود و درحقیقت، کوچینگ یک فرآیند است که به شخص کمک می‌کند تا با تغییرات و بهبود در عملکرد خود، به هدف غایی نایل گردد. ما با یک تیم قدرتمند از مشاورین، مدرسین و متخصصین حرفه‌ای در بیزینس کوچینگ، کوچینگ مدیران اجرایی، کوچینگ سازمانی و کوچینگ فردی در کنار شمائیم. شما با آغاز این راه طیف وسیعی از اقدامات دیگر برای گسترش کسب و کارتان را در پیش و روی خود خواهید داشت که اهم آن در این پروپوزال به سمع و نظر شما خواهد رسید.

..





پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان