آمارهای جالبی از بازاریابی محتوای بصری در سال 2016

آمارهای جالبی از بازاریابی محتوای بصری در سال 2016

در چند سال اخیر، اهمیت محتوای بصری با تغییراتی که تقریبا در همه شبکه های اجتماعی رخ داده، افزایش یافته است. در همین حال، ویدیو و اینفوگرافیک به ابزارهایی قدرتمند برای برندهای مختلف جهت برقراری ارتباط ساده تر با خوانندگان خود تبدیل شده اند. برای درک بهتر این مساله در این مطلب خلاصه ای از آمارهای بازاریابی که نشان دهنده تاثیر محتوای بصری بر یافتن و درگیر ساختن مخاطب، و نهایتا بر فروش هستند ارایه شده است.

آمارهای کلی در مورد محتوای بصری

1-    محققان دریافته اند که محتوای تصویری رنگی تمایل مردم را برای خواندن یک مطلب تا 80 درصد بالا می برد.
2-    هنگامی که مردم اطلاعاتی را می شنوند، تنها 10 درصد آن اطلاعات را سه روز بعد به یاد می آورند. اما اگر تصویر مرتبطی همراه با آن اطلاعات به آنها نشان داده شود، 65 درصد اطلاعات را در سه روز بعد در ذهن دارند.
3-    46 درصد بازاریا بان می گویند که عکاسی برای بازاریابی محتوا و استراتژی های قصه گویی آن ها حیاتی است.
4-    34 درصد بازاریابان دارایی های تصویری (visual assets) را پس از وبلاگ (45 درصد) و بالاتر از ویدیو (19 درصد) به عنوان مهم ترین محتوای خود می دانند.
5-    65 درصد مدیران ارشد بازاریابی اعتقاد دارند که دارایی های تصویر (عکس ها، ویدیو، اینفوگرافیک ها) در طریقه معرفی برند آن ها نقش اصلی را بازی می کنند.
6-    محتوای دارای تصاویر مرتبط 94 درصد بیشتر از محتوای فاقد تصویر مرتبط بیننده دارند.
7-    تنها 27 درصد بازاریابان دارای فرایندی برای جمع آوری، سازمان دهی و مدیریت دارایی های تصویری که توسط تیم بازاریابی آن ها استفاده می شود، هستند.
8-    39 درصد بازاریابان باور دارند که بخش بیشتری از بودجه آنها باید به تملک و یا تولید دارایی های تصویری جذب کننده اختصاص یابد.
9-    73 درصد خالقان محتوا در نظر دارند که اولویت بالای خود را در تولید "محتوای درگیرکننده" در سال 2016 قرار دهند، و 55 درصد آنها خلق "محتوای تصویری" را اولویت اصلی خود در نظر گرفته اند.

آمارهای مرتبط با ویدیو


10-    51.9 درصد بازاریابان حرفه ای در سراسر دنیا از ویدیو به عنوان محتوای با بیشترین بازگشت سرمایه نام می برند.
11-    خریدارانی که ویدیوها را می بینند؛ 1.81 درصد بیشتر از افراد دیگر احتمال خرید را دارند.
12-    استفاده از کلمه "ویدیو" در عنوان ایمیل نرخ باز کردن آن را 19 درصد و نرخ کلیک خوری را 65 درصد افزایش داده و نرخ لغو اشتراک را تا 26 درصد کاهش می دهد.
13-   تا اواسط سال 2015 پخش ویدیو در موبایل از 44 درصد کل ویدیوهای پخش شده گذشت. سهم دستگاه های همراه در پخش ویدیو آنلاین در سال 2015به میزان 74 درصد بیشتر از سال 2014 و 8 برابر نسبت به سال 2012 می باشد.
14-    بین آوریل و نوامبر 2015، تعداد متوسط تماشای ویدیو از 4 میلیارد ویدیو در روز به 8 میلیارد ویدیو در روز افزایش یافته است.
15-    در جولای 2015 کاربران Periscope در هر روز بیش از 40 سال ویدیو تماشا کرده اند.
16-    در سه ماهه دوم سال 2015، گوشی های موبایل 34درصد و تبلت ها 15 درصد روی هم 49 درصد نمایش تبلیغات ویدیویی را به خود اختصاص داده اند (در سه ماهه اول 2015 این رقم 38 درصد می باشد). سهم کامپیوترهای شخصی از 62 درصد به 50 درصد افت پیدا کرده است.
17-    سایت سینداکست پیش بینی کرده است که 74 درصد کل ترافیک اینترنت در سال 2017 مربوط به ویدیو باشد.

آمارهای مرتبط با اینفوگرافیک


18-    مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که خوانندگان اینترنتی توجه زیادی به تصاویر حاوی اطلاعات نشان می دهد. در واقع، هنگامی که تصاویر مرتبط باشند، خوانندگان زمان بیشتری را به نگاه کردن به تصویر در مقایسه با خواندن مطلب صرف می کنند.
19-    اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از دیگر انواع محتوا در شبکه های اجتماعی لایک خورده و به اشتراک گذاشته می شوند.
20-    اینفوگرافیک ها یکی از تاکتیکهای بازاریابی محتوای B2B با بیشترین افزایش از سال 2014 (51 درصد) تا سال 2015 (62 درصد) بودند.
21-    افرادی که از دستورالعمل های حاوی متن و تصویر استفاده می کنند 323 درصد بهتر از افرادی عمل می کنند که از دستورالعمل های فاقد تصویر استفاده می کنند.
22-    60 درصد بازاریابان پیش بینی کردند که استفاده از اینفوگرافیک در سال 2016 نسبت به سال 2015 افزایش خواهد یافت.

آمارهای مرتبط با رسانه های اجتماعی


23-    محتوای تصویری بیش از 40 برابر دیگر انواع محتوا احتمال به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دارند.
24-    مقاله های با یک تصویر پس از هر 75-100 کلمه دو برابر مقاله های با تصاویر کمتر، به اشتراک گذاشته می شوند.
25-    71 درصد بازایابهای آنلاین در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود از دارایی های تصویری استفاده می کنند.
26-    بازایاب های B2C بیش تر از بازاریاب های B2B به محتوای تصویری اهمیت می دهند – 40 دصد بازاریاب های B2C می گویند که محتوای تصویری مهم ترین نوع محتوا می باشد.
27-    پست های فیس بوک که حاوی تصویر هستند 2.3 برابر پست های فاقد تصویر، مخاطب را درگیر می سازند.
28-    طبق کزارش Buffer از کاربران خود، توییت های دارای تصویر 150 درصد بیشتر از توییت های فاقد تصویر باز نشر شده اند.
29-    در سپتامبر 2015، تعداد کااربران اینستاگرام به بیش از 400 میلیون نفر رسید.
30-    در اینستاگرام، تصاویری که چهره افراد را نشان می دهند 38 درصد بیش از دیگر تصاویر لایک می شوند.
31-    52 درصد نوجوانان از اینستاگرام و 41 درصد آن ها از اسنپ چت استفاده می کنند.
32-    اسنپ چت 100 میلیون کاربر روزانه دارد که 65 درصد آنان با استفاده از اپلیکیشن آن تصاویر خود را آپلود می کنند.
33-    زنان اکثریت کاربران پینترست را تشکیل می دهند: 44 درصد زنانی که آنلاین هستند از پینترست استفاده می کنند در مقایسه با 16 درصد مردان
34-    کاربران Shopify که از طریق پینترست هدایت شده اند به طور متوسط 80 دلار خرج می کنند، این رقم برای افرادی که از طریق فیس بوک می آیند برابر 40 درصد است.
35-    پست های پینترست دارای پتانسیل اشتراک گذاری بالا هستند. بیش از 80 درصد پین (پست) های پینترست دوباره نشر می شوند در حالی که 1.4 درصد توییت های توییتر بازنشر می شوند.
36-    88 درصد کاربران پینترست، محصولی را که پین کرده اند خریده اند، و 49 درصد آنان تعداد 5 یا بیشتر از محصولاتی که پین کرده اند را خریداری کرده اند.

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان