هزينه چاپ و فروش کتاب

هزینه چاپ کتاب با توجه به تیراژ و سایز و تعداد صفحات متغیر است.

ولی هزینه چاپ یک کتاب شامل موارد زیر میشود:

صفحه آرایی و حروفچینی و طرح جلد و خدمات اداری شامل شابک فیپا و مجوز ، اعلام وصول که به تیراژ بستگی ندارد. این هزینه ها برای کتاب یک جلدی و  يک ميليون جلدی یکسان است

هزینه کاغذ و چاپ و جلد و صحافی که با توجه به تیراژ و تعداد صفحات و سایز کتاب تعیین می شود.

دقت کنید که در چاپ کتاب با تیراژ پایین(زیر ۲۰۰ جلد)به دلیل اینکه چاپ دیجیتال انجام می شود و چاپ دیجیتال هزینه بالایی دارد فروش کتاب در این روش مقرون به صرفه نمی باشد . و در تیراژهای خیلی پایین ممکن است هزینه انجام شده بر روی هر جلد حتی از قیمت پشت جلد هم بیشتر شود   یعنی به عبارتی اگر بخواهید کتابتان را بفروشید ممکن از ضرر کنید یا نهایتا هزینه خرج شده را بدست اورید

برای مثال شما کتابی را 100 جلد چاپ می کنید با 700 هزار تومان یعنی هر جلد برایتان 7 هزار تومان هزینه برداشته است اما اگر همین کتاب را در تیراژ1000 چاپ کنید حدودا دوملیون و نهصد هزار هزینه بر میدارد یعنی برای هر جلد 2900 تومان اگر همین کتاب را 3000 جلد چاپ کنید ممکن است هر کتاب برایتان 2000 هزینه بردارد

به همین دلیل چاپ با این روش برای افرادی که انگیزه شان از چاپ کتاب دلیل دیگری غیر از فروش است و یا اساتیدی که نیاز به تعداد محدود کتابشان برای تامین نیاز دانشجویان خود دارند مناسب است.

پس اگر هدفتان از چاپ کتاب در امد اقتصادی می باشد کتابتان را در تیراژبالا چاپ کنید البته قبل از چاپ باید مطمئن باشید کتابتان به فروش می رود چون پای هزینه ی چند ميليوني در میان است اگر کتاب بعد از یکسال به فروش نرود انتشارات همه ی کتابها را به شما تحویل میدهد و باید انها را در انباری خانتان نگه داری کنید یا به دوستانتان هدیه بدهید!!


برای چاپ کتاب شعر مخصوصا شاعران گمنام بزرگترین اشتباه است اگر کتابتان را در تیراژبالا چاپ کنید مگر در صورتی که وضع مالیتان خوب باشد و چند ملیون تومان برایتان مهم نباشد و دوست داشته باشید اشعارتان بین مردم پخش شود و همه اشعارتان را بخوانند که در این حالت میتوانید به ارگان های مختلف یا کتابخانه ها یا باجه هاي دیگر کتابتان را هدیه بدهید.

اگر میخواهید کتابتان را به فروش برود خودتان اقدام به پخش کتاب کنید و دست روی دست نگذارید . در نمایشگاه کتاب در یکی از غرفه ها یکی از ناشران کتابی را بهم نشان داد که چاپ پنجمش بود کتاب خوبی هم نبود نویسنده این کتاب یک جانباز بود اما خودش اقدام به پخش ان کرده بود و ان را به مراکز مختلف فروخته بود و توانسته بود در دو سال 5 بار کتابش را چاپ کند .

متاسفانه الان شرایط جوری شده است که کتابهای بی محتوا و جوک ، مسائل جنسي و … فروش بیشتری دارند تا کتابهای علمی و …

اگر هدفتان درآمد است توصیه میکنيم کتابتان از 5 هزار تومان گرانتر نباشد یکی از کتابهایی که نوشته بودم با قیمت چهار هزار تومان و در قطع جیبی بود به نام ادبیات کامیونی که در سه ماه به فروش رفت. البته این کتاب الان به صورت دو جلدی در امده و در هر بار چاپ جدید موضوعات جدیدی به ان اضافه می شود

چه بايد کرد؟

کازيو  پاسخي به تمامي مشکلات بالاست

پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان