رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری چیست!؟

رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری چیست؟

..

برگ برنده‌ی بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل، نرم‌افزارها و راهکارهای تحت‌وب موفق در جهان صرفاً داشتن سلیقه‌ی حرفه‌ای در طراحی ظاهری، بکارگیری شیوه‌ی دسترسی و چیدمان المان‌ها برای لحاظ‌کردن تجریه‌ي مشتری/کاربر است. در گذشته، طراحی هر چیزی در ظاهر اگر خوب جلوه می‌کرد کافی بود اما امروزه فقط صرفاً خوب بودن ملاک نیست بلکه چیزی که طراحی می‌شود باید منطبق با استاندارد، نیاز مخاطب و توجه و تمرکز او باشد در غیر این‌صورت محصول توسط مشتری انتخاب نمی‌شود رابط کاربری  حرفه‌ای تواماً تجربه‌ی کاربری  را نیز به‌همراه دارد هرچند نه لزوماً زیرا این دو از هم سوا هستند در هر صورت تعامل مخاطب با ابزاری که در دست گرفته به اندازه‌ی زیبایی ظاهری، اهمیت دارد. طراحی ظاهری و تجربه‌ی کاربری دو بحث جدا از هم ولی لازم و ملزوم هم هستند که باید به شکل بسیار ویژ‌ه‌ای در تولید هر محصولی تواماً با هم رعایت و بکار گرفته شوند. متاسفانه بسیارند ابزارهایی که صرفاً به‌واسطه‌ی عدم رعایت این دو، تمام زحمات و سرمایه‌های هزینه‌شده‌ی تولیدکنندگان آن به باد فنا رفته است. اثربخشی، جذب مخاطب و محبوبیت هر ابزاری چه ابزاری فناورانه باشد چه محصول دیجیتالی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و چه هر تجهیز دیگری در این راستا در می‌بایست در حرکت باشد. در جهان فناوری و با رشد جمعیت و ارتباطات فراگیر، نرخ رشد تولید‌کنندگان محصولات روند فزاینده‌ای داشته و در این میان، بُرد فقط با آنهایی است که با حساسیت بسیار، روی ظاهر قضیه و کاربری آن به موفقیت رسیده‌اند و مابقی از گردونه‌ی رقابت یا خارج شده‌اند یا به اهداف غایی خود نرسیده‌اند. تا پیش از این مهندسی طراحی یک امر دم‌دستی بود اما امروزه برای هر کدام از موارد یاد شده تخصص مجزایی لازم است. برای نمونه صدها شبکه‌ی اجتماعی در سراسر دنیا تولید می‌شود اما فقط چندین نوع آنها به رشد چشمگیری دست می‌یابند نظیر شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و... و پیام‌رسان‌ تلگرام و ... همچنین در دنیای سخت‌افزاری نیز تلفن‌های همراه آیفون بطور کامل بحث رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری را در دل خود گنجانده‌اند و اکنون بسیاری از تولید‌کنندگان دیگر نیز این رویکرد موفق را دنبال می‌کنند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که سلیقه و تجربه باید در کنار هم بکار گرفته شود. در این طرح به ارایه و پیاده‌سازی این دو مفهوم در محصول شما خواهیم پرداخت.



پُر دانلودترين محصولات کازيو

پروپوزال طراحي وب سايت

پروپوزال طراحي وب سايت

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) طراحی وب‌سایت ، لایه باز ، قابل ویرایش در Wordنسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید کرده اند رایگان اس..

499,000 تومان

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

پروپوزال تولید اپلیکیشن موبایل

دانلود نسخه جدید طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه تولید اپلیکیشن موبایل ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه ۷ این پروپوزال در ۴۰ صفحه با طراحی فوق العاده جذاب و لوکس | جهت مشتریانی که قبلا خرید ..

499,000 تومان

پروپوزال تولیدنرم افزار

پروپوزال تولیدنرم افزار

دانلود طرح پيشنهادي(پروپوزال) پروژه طراحی و تولید نرم افزار سفارشی ، لایه باز ، قابل ویرایش در Word نسخه 7  این نسخه برای مشتریانی که قبلا  خرید کرده اند رایگان است. برنامه نویس هستید؟..

499,000 تومان